Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogy a hírszerkesztők kezeinek heveny gyulladásai is jelzik: az autógyártók érzik a kiutat a válságból, és mindent beleadnak a 80. Genfi Autószalonra való felkészülésbe. Gyakorlatilag nincsen olyan gyártó, a Toyotától a Pagani-ig, aki ne készülne újdonsággal az év legnagyobb autós eseményére. Több mint 100 világpremier 80 ezer négyzetméteren. Kezdjünk is bele: nézzük meg, mit tartogat számunkra a kiállítás:

Abarth: A korábban hagyományosan az Alfa Romeóval kezdődő sort néhány éve már az Abarth-tal indítjuk, amely ezúttal sem hagy minket sportos, Fiat alapú autók nélkül. Sőt, rögtön két új modell is bemutatásra kerül: a vászontetős Abarth 500C mellett a még vadabb Punto Evo-ról is lerántják a leplet.

Alfa Romeo: Végre érkezik a 147-es utódja, ráadásul ismét szíveket megdobogtató formatervvel. A Giulietta igazán ígéretes darab.

Audi: Az ingolstadtiak alaposan belehúznak, ugyanis Svájcban mutatják be új kisautójukat, az A1-et, valamint a közönség megcsodálhatja a hatalmas külső méretekkel, és rengeteg technikai újítással büszkélkedő új A8-at is. Sőt a BMW M3-nak konkurenciát állító, 450 lóerős RS5-ről is itt rántják le a leplet. Internetes alkatrészboltjuk megnyitásának alkalmából pedig valószínűleg néhány veterán Audit is láthatunk majd.
 
 
Bentley: A brit márka a világ leggyorsabb (és az egyik leghosszabb nevű) négyüléses kabriójával, a Bentley Continental Supersports Convertible-vel érkezik. Előbbi cím hozzásegítéséhez egy két turbóval lélegeztetett, hatliteres, tizenkét hengeres erőforrás segíti, amellyel a 325 km/h-s utazósebesség elérése is lehetővé válik leendő tulajdonosai számára.
 
BMW: A bajorok sohasem fukarkodtak az újdonságokkal, ha Genfről volt szó. Sokan még nem tudják, de a jeles alkalomból az 1-es kupé, és kabrió modellek is változnak. A frissítés helyett azonban csak a csúcsmotor módosul: az eddig kétturbós, 306 lóerős háromliteres, soros hathengeres motort, most egy 306 lóerős, TwinPower turbós, közvetlen befecskendezéses háromliteres erőforrásra cserélik. Az ok: a fogyasztás. A modellsorozatban szintén új, dupla kuplungos DKG váltóval ugyanis a 135i immár 8,5 liter benzinnel is beéri 100 kilométeren. Emellett látható lesz az új 5-ös sorozat, az M3 még keményebb változata, a frissített 3-as kupé- és kabrió, a megújult X5 M-csomagos változata, valamint a Performance csomagos X6 is. Valószínűsíthető, hogy a 7-es technológiáját öröklő ActiveHybrid 5-ös is itt debütál. A kombi változatra azonban még egy hónapot várni kell. Akinek ez sem elég, a fotókon már hónapok óta látható Z4 sDrive35is európai bemutatójával vigasztalódhat.
 
Cadillac: Ahogy arról az Autó Pult korábban már beszámolt, az amerikai márka visszatér Európába, a jeles alkalomból pedig a teljes aktuális modellpalettát hozza.
 
Chevrolet: Úgy tűnik, hogy a koreai amerikaiak a Volt és az új Spark bemutatásával szinte az összes puskaporukat ellőtték, így ezúttal érdekességként csak az Aveo RS koncepcióval tudnak szolgálni. Hogy altatásról van-e szó, azt hamarosan kiderítjük.
 
 
Chrysler: A hírek szerint a Chrysler és a Lancia kéz a kézben érkeznek a svájci tömeggyűlésre, ugyanis a két márka közös standon lesz látható. Sajnos még így sem lesz erős a felhozatal, a két gyártó csak a kínálatban lévő típusokat hozza el.
 
Corvette: Nagy izgalmat náluk sem várhatunk, már ha autóik látványától eltekintünk. A legnagyobb újdonság a már két éve is látott ZR1 lesz, amely valószínűleg azóta sem sokat vesztett fényéből.
 
 
Citroën: Ahogy arról nemrégiben egy bemutatóval összekötött menetpróbán beszámoltunk, a francia márka igazán komolyan veszi a megújulást. A hozzánk áprilisban érkező DS3 alapjaira felépített sportos 200 lóerős, illetve egy terepképes, magasított modellel érkeznek.
 
Dacia: A márka továbbra is a Dusternek készíti elő a terepet, a kedvező áru terepjáró viszont később biztosan megér majd egy misét.
 
Ferrari: Igazán jól titkolja genfi terveit a Ferrari, még csak sejteni is csak annyit lehet, hogy 599-es modelljük alapjára készítenek meglepetést, de hogy az hibrid, vagy extrém sportautó, esetleg mindkettő lesz, azt egyelőre homály fedi.
 
 
Fiat: A Fiat jelenlegi modellpalettája mellé a Bravo megújult változatát hozza. Az olaszok legnagyobb újdonságát viszont vitathatatlanul friss fejlesztésű, Genfben debütáló kétgengeres Twin-Air névre keresztelt motorcsaládjuk érkezése jelenti, melynek első, 85 lovas változatát az 500-asban köszönthetjük.
 
Ford: Az új Focust képeken már láthattuk, élőben azonban először találkozhatunk vele. A Ford kompaktja az eladási számokból kiindulva a szalon egyik legfontosabb újdonsága lesz.
 
Gumpert: Bizony a világ egyik (versenypályán) leggyorsabb autóját gyártó vállalat is folyamatos fejlesztésre szorul. Ennek jegyében a Gumpert Apollo Sport 50 lóerővel tovább erősödik, így már 750 lóerő áll leendő tulajdonosai rendelkezésére.
 
 
Honda: A hibrid hajtás már nem csak a takarékos, zöld autók kiváltsága. Azt, hogy sportos közlekedés mellett is érdemes spórolni, a Honda CR-Z is bizonyítani igyekszik.
 
Hyundai: Hamarosan érkezik az i40, a koreaiak pedig e jeles alkalomból el is hozták kissé radikálisabb, de a végleges stádiumhoz közeli tanulmányukat. Emellett frissül az i30, valamint hidrogénes és különösen takarékos Hyundai-okkal is találkozhatunk.
 
Infiniti: Még csak most kezdték forgalmazni Európában, és máris komoly erővel érkezik a Nissan luxusmárkája. Ezúttal a felső-középkategóriás M modellsorozat lesz a legfontosabb újdonság, illetve a márka történetének első, háromliteres dízelmotorja, amely rögtön három modellben is debütál. A jövőt egy elektromos kisautó tervei, a jelent pedig a G37 enyhén frissített verziója képviseli.
 
 
Jaguar: A Frankfurtban már látott, ám még mindig nagy újdonságnak számító XJ mellé az XK-R új változatait helyezik ki a britek.
 
Kia: A minden típusára hét év garanciát kínáló márka a Sorento után a Sportage új változatát is bemutatja.
 
Lancia: A hírek szerint a Chrysler és a Lancia kéz a kézben érkeznek a svájci tömeggyűlésre, ugyanis a két márka közös standon lesz látható. Sajnos még így sem lesz erős a felhozatal, a két gyártó csak a kínálatban lévő típusokat hozza el.
 
 
Land Rover: A nagy tradíciókra visszatekintő terepjárógyártó most félig-meddig csapásirányt vált. Genfben debütál ugyanis divatos(abb) kétajtós crossoverjük, az LRX.
 
Lexus: Végre bővíti európai palettáját a Toyota prémium márkája. A Prius alapjaira épülő CT200h az Audi A3, az 1-es BMW, és a Volvo C30 ellen indul csatába a vásárlók kegyeiért.
 
Lotus: Amilyen kicsi a brit sportautó manufaktúra, olyan nagy hévvel hozza évről-évre innovációit. Ezúttal az Elise modellfrissítését, illetve egy hibrid-, de leginkább elektromos hajtású Evorát várhatunk tőlük.
 
 
Maserati: A Maserati egy különleges Quattroporte, és vele együtt a világ első polírozott féknyergének társaságában ünnepli a Genfi Autószalon 80. évfordulóját.    
 
Mazda: Az egy hónapja kiszellőztetett Mazda5 és friss Mazda6 egyaránt a genfi látogatók szemrevételezésére fog várni, ugyanakkor a sportos autók kedvelői valószínűleg a húszéves évforduló alkalmából limitált kiadást kapott MX-5-nek fognak örülni.
 
Mercedes: A német prémiumgyártó egyelőre igyekszik elhallgatni újdonságait, de annyi biztos, hogy a frissített, S-osztály kupéra keresztelt CL-t, az E-osztály sportos kiegészítőit, és a szenzációs F800 Style tanulmányt is magával hozza.
 
 
Mini: A Mini is komoly bemutatóra készül, ugyanis az összkerékhajtással is rendelhető vadonatúj Countryman crossovert a Genfi Autószalonon mutatja be.
 
Mitsubishi: A japánok az erős elektromos kisautó felhozatal mellett RAV4 riválisukról, az ASX-ről is lerántják a leplet.
 
Morgan: A kis brit manufaktúra háza táján nem pörögnek gyorsan az események, éppen ezért náluk valószínűleg a két éve már bemutatott LifeCar üzemanyagcellás koncepció lesz a legnagyobb újdonság.
 
 
Nissan: A Nissant sem kell félteni, körülbelül fél napra elegendő újdonsággal érkezik. Ott lesz a limitált, jubileumi szériás 370Z, a GT-R kicsit tovább alakítgatott verziója, új mini városi crossoverjük, az érdekes formatervű Juke, a Navara és a Pathfinder frissített változata, sőt még az új Micra is itt mutatkozhat be.
 
Opel: A sorsát illető huzavonát követően sem állt meg az élet az Opelnél. Az újdonságok között az új Merivát, a Corsa frissített verzióját, és a Flextreme koncepciót üdvözölhetjük.
 
 
Pagani: Pagani mester legújabb, 1,3 millió eurós művét valószínűleg ismét tátott szájjal fogja bámulni a legtöbb látogató.
 
Peugeot: A franciáknál az SR1, és 5 by peugeot tanulmány lesz az újdonság, utóbbi az 508-as előfutárának tekinthető. Természetesen a Frankfurtban már látott, szépséges RC-Z modellek is kiállításra kerülnek.
 
Porsche: Új jelszavuk, a Porsche Intelligens Teljesítmény jegyében egyszerre erős és takarékos modelleket láthatunk majd a zuffenhauseni standon. Lesz itt hibrid és nem hibrid új Cayenne, GT3 R Hybrid néven elektromos elsőkerékhajtással kiegészülő versenyautó, beszálló szintű, 3,6 literes V6-ossal szerelt Panamera, de a jelzőkkel nehezen körülírható 911 Turbo S -t is megcsodálhatjuk.
 
 
Proton: Az ItalDesign-al, és a Lotus-szal karöltve hibrid városi kisautót fejleszt a Proton. Új modelljük előfutárát valószínűleg már Genfben kiállítják.
 
Renault: A Genfi Autószalon a tavasz hírnökének is tekinthető. Jól tudja ezt a Renault is, aki rögtön két kabriót hoz a 80. szemlére. A Mégane CC mellett a twingo alapjaira épülő Wind jelenti a legfontosabb újdonságot.
 
Saab: A bezárástól megmenekült svédek jelenleg egy kisautó fejlesztésén dolgoznak, de így is marad energiájuk a 9-5 SportKombi bemutatására.
 
 
Seat: Az Ibiza ST névre hallgató kombi változatával igyekeznek a látogatók kedvére tenni a spanyolok.
 
Skoda: A márkánál a Fabia és a Roomster modellfrissítése jelenti a legfontosabb újdonságot.
 
Subaru: Az összkerékhajtású autók egyik nagy gyártója az Impreza XV névre keresztelt szabadidő verziójával jelentkezik, emellett pedig egy hibrid koncepcióval veti szemünk elé a jövőt.
 
 
Suzuki: Bár a Kizashi európai, illetve magyarországi forgalmazásán még gőzerővel tárgyalnak a márka vezetői, biztosak vagyunk benne, hogy a középkategóriás szedánnal Genfben találkozhatunk majd; mellé pedig a Swift hibrid csatlakozik újdonságként.
 
Tesla: Olasz formatervező fiatalok műve az Eye kisautó, amelyet az elektromos hajtású Roadster mellé állít ki a Tesla.
 
 
Toyota: A japánok mindig belehúznak, ha válság van, és nincs ez másképp a visszahívást követő sajtóhőzöngéssel birkózó Toyotánál sem: a frissített Auris mellett a RAV4 második modellfrissítését mutatják be, mindezt pedig a Prius konnektorról tölthető változatával öntik nyakon.
 
TVR: A brit manufaktúra a tervek szerint nemzetközi porondra lép, így valószínűleg Genfből sem fog hiányozni, bár új, V8-as modelljét még biztosan nem állítja ki. 
 
 
Volkswagen: Az új Touareg mellett a felpaprikázott Polo GTI-t, valamint a tereptűrőbb CrossPolo-t láthatjuk náluk, és végre lekerül a lepel a magát mutogató Sharan-ról is.
 
Volvo: A svéd márka az új S60-ast hozza magával a szalonra, amelyet kíváncsian várunk.
 
Wiesmann: Az ábécé utolsó, ámde egyik leginkább kívánatos gyártója a GT MF4 ’S’ utótaggal ellátott verzióját hozza újdonságnak, gépházteteje alatt a BMW M3 négyliteres 420 lóerős motorjával.