Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A franciák standját már csak a nagy számban elhelyezett egyedi DS3-asok miatt is érdemes volt meglátogatni, de igazán erőteljesen a tanulmányautók kapcsán húzott bele a Citroën. A Frankfurtban már kiállított Revolte mellett ugyanis rögtön két újdonság is díszítette standját.

Csupán ezer darab készül - galériaAhogy arról bemutatónkon is beszámoltunk, a DS3 igazán ötletes autó, amelyet egyedi formaterve és személyre szabhatósága emel ki „közönségesebb” társai közül. Viszont a sportmodell eddig hiányzott, amit a DS3 Racing most orvosolt. Az ezer darabos limitált szériában az év végig megjelenő modellnek már a külseje is sokat ígér, az igazi változások azonban a lemezek alatt érhetőek tetten. A jelenlegi legerősebb verzió 1,6 literes, 156 lóerős motorját 200 lóerősre erősítették a mérnökök, de a nyomaték is 35 Newtonméterrel, 275 Nm-re emelkedett. A változás főként a motorvezérlő elektronika átprogramozásának, valamint sportosabb kipufogórendszer alkalmazásának köszönhető.
 
Hogy a gyorsulás mellett menetdinamikailag is helytálljon a versenygéneket tartalmazó DS, arról a keményebb rugók, új lengéscsillapítók, 30 mm-rel megnövelt hátsó nyomtáv, és 15 mm-es ültetés, valamint erősebb fékrendszer (áthangolt ABS-szel) gondoskodik. Ugyanakkor az élmény fokozására is figyeltek a gyáriak: az áthangolt kormányzás és ESP a sportos vezetést támogatja, míg a 18 colos kerekekkel, és egyéb kiegészítőkkel megbolondított külső, és szénszálas betétekkel ellátott belső a látvány révén csábítja a vezetőt mókázásra.
 
 
Vizuális orgia a galériábanA sportautók kedvelőinek szívét talán még a DS3 Racing-nél is jobban megdobogtatja a Survolt tanulmány, amely a szuperautók világába csábítja a nézelődőt, de a vizuális élmény csalóka: a koncepció ugyanis csupán 3,85 méter hosszú, és 1,87 méter széles, sőt magassága is mindössze 1,2 méter. Bertrand Dantec, a projekt vezető formatervezőjének elmondása szerint a Survolt – a legtöbb tanulmánnyal ellentétben – az első papírra vetett vázlat alapján készült el, a terv pedig egy elektromos meghajtású pályaautó létrehozása volt. Ennek megfelelően a rendszer lelke egy 200 kW-os elektromotor, amelyet az autó több porcikájában – többek között az orrban, a kardánalagútban, és a hátsó részen - elhelyezett akkumulátorok táplálnak. Részletes adatokat az autóval kapcsolatban nem közölt a Citroën, viszont – mivel a modell egyszeri tanulmány marad – nem is a puszta teljesítmény volt a fejlesztés legfontosabb aspektusa.
 
Élőben is lenyűgöz - galériaHogy a finomabb, feminin formákra vágyók kedvében járjon, a francia gyártó a Revolte mellett a DS High Rider koncepciót is kiállította, ahol – a célközönséget alátámasztandó – már nem is hostess lány, hanem férfi modell pózolt. A DS4 előfutárának tekinthető modell a még idén megjelenő, új C4 platformját használja, és a jelenleg futó C4-nél rövidebb. A DS3 és a 2005-ös C-SportLounge formáit öröklő tanulmány hatalmas kerekei, és vászonnal bevont teteje biztosan nem kerül a végleges gyártásba, viszont ismerve a márka formák iránti elkötelezettségét, a High Rider valószínűleg hasonlóan divatos köntösben jelenik majd meg DS4 néven – igaz erre még egy évet várnunk kell, viszont akkor már összkerékhajtással, illetve dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal is debütálhat a modell.