Azt gondolták, hogy a Saab nagy túlélő? Korántsem, igaz, fennmaradása komoly jelentőséggel bír az autóiparban. Azonban a britek produkálják rendre a legnagyobb feltámadásokat, amelyre a legújabb példát az MG szolgáltatja. A márka ugyanis hamarosan ismét megkezdi az árusítást - egyelőre csak a szigetországban. Ámde korábbi, egyértelműen sportos modelljei helyett igazi meglepetéssel kezdenek : MG6 néven hazai fejlesztésű, négyajtós szedánt állítanak a kirakatba.
Visszatér az MG - kattintásra galéria nyílikDe hogy történt mindez? Hiszen a legutóbbi hírek még a márka kínai kézbe kerüléséről szóltak. Nem is változott sok minden, csupán az európai visszatérés megalapozására a tulajdonos SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) a tervezést, a fejlesztést, és a gyártást is visszaköltöztette oda, ahol elkezdődött: az MG Rover régi longbridge-i gyárába.
Ami az MG6-ot illeti, tulajdonképpen már teljesen készen van, a neves brit Autocar magazin pedig már vezethette is. Maga a koncepció a kínai Roewe 550-re alapul, mely távoli ősének a nálunk is forgalmazott Rover 75 tekinthető. Az MG azonban szinte az alapoktól tervezte újra az autót. Az eredmény egy négyajtós szedán lett, amely főként a Skoda Octaviával van egy súlycsoportban, külsőre pedig a márkához hűen korántsem konzervatív.
Azt gondolták, hogy a Saab nagy túlélő? Korántsem, igaz, fennmaradása komoly jelentőséggel bír az autóiparban. Azonban a britek produkálják rendre a legnagyobb feltámadásokat, amelyre a legújabb példát az MG szolgáltatja. A márka ugyanis hamarosan ismét megkezdi az árusítást - egyelőre csak a szigetországban. Ámde korábbi, egyértelműen sportos modelljei helyett igazi meglepetéssel kezdenek : MG6 néven hazai fejlesztésű, négyajtós szedánt állítanak a kirakatba.
Visszatér az MG - kattintásra galéria nyílikDe hogy történt mindez? Hiszen a legutóbbi hírek még a márka kínai kézbe kerüléséről szóltak. Nem is változott sok minden, csupán az európai visszatérés megalapozására a tulajdonos SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) a tervezést, a fejlesztést, és a gyártást is visszaköltöztette oda, ahol elkezdődött: az MG Rover régi longbridge-i gyárába.
Ami az MG6-ot illeti, tulajdonképpen már teljesen készen van, a neves brit Autocar magazin pedig már vezethette is. Maga a koncepció a kínai Roewe 550-re alapul, mely távoli ősének a nálunk is forgalmazott Rover 75 tekinthető. Az MG azonban szinte az alapoktól tervezte újra az autót. Az eredmény egy négyajtós szedán lett, amely főként a Skoda Octaviával van egy súlycsoportban, külsőre pedig a márkához hűen korántsem konzervatív.
Csak semmi meglepetés - kattintásra galéria nyílikA teljesen egyedik kialakítású belső tér nem túl változatos, ám a menetpróbán az összeszerelési minőséget kimondottan dicsérték a hazabeszélésre hajlamos britek. A hajtásról egyébként szintén egy nagy túlélő, a Rover 1,8 literes 'K-szériás' motorja gondoskodik, hozzá pedig meglepő módon ötsebességes automataváltót kapcsoltak a fejlesztők, kézi váltó nem is lesz elérhető a forgalmazás kezdetén. Teljesítményben azonban nem lesz akkora hiány, ugyanis már az alapverzió is körülbelül 135 lóerőt és 183 Nm nyomatékot teljesít, az erősebbik változat pedig 160 lóerővel, és 214 Newtonméter nyomatékkal büszkélkedhet, jóllehet, e teljesítmény elérésében turbófeltöltő segíti.
Utóbbi verziót próbálta az Autocar magazin is, és a menetpróbából levonva a következtetéseket, elmondhatjuk, hogy van még hova fejlődnie a gyártónak. A futómű feszes hangolása nem aratott nagy sikert, ugyanis keménységéhez képest a kanyartulajdonságok kevésbé meggyőzőek. Emellett a motor igazán csak 2500 felett érzi magát elemében, igaz, a 6750-es maximális fordulatszámig nem érezhető komolyabb elgyengülés. Ezt a lelkességet viszont sajnos visszafogja az lusta automataváltó.
Az autó áráról, illetve az európai forgalmazás kiterjesztéséről egyelőre nincs információ, és valószínűleg a közeljövőben nem is lesz, ugyanis a próbára került példány is kínai gyártmány volt, és a brit forgalmazásig valószínűleg még tovább fejlesztik a modellt.