- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A dízelellenesség az utóbbi időben igencsak felerősödött az autózás világában, és ennek bizony nem csak a gyártók jövőbeli stratégiájában és az eladásokban mutatkozik meg a hatása, hiszen egyre több országban van szó arról, hogy kitilthatják a jövőben a gázolajos autókat. Belgiumban, és azon belül is Brüsszelben ez már nem csak elmélet, ugyanis a városvezetés a mai naptól a legalacsonyabb környezetvédelmi osztályba tartozó dízeleket bizony kitiltotta a város egyes részeiből.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A gumiabroncs az autózás témakörének egyik legfontosabb, ugyanakkor legellentmondásosabb témája is. Vannak, akik nyáron is helytelen légnyomással kínzott, lejárt téli gumin közlekednek, mások pedig korunk összes gumitesztjét átnyálazva centiméterek és milliméterek alapján döntenek. Hogy hol az általános igazság? Valahol a kettő között, az arany középúton. Valahol ott, ahová a Kléber a termékeit szánja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autógyártók olykor szeretik különös világrekordokkal felhívni magukra a figyelmet, és ezalatt nem az olyan autózással kapcsolatos csúcsokra gondolunk, mint a legnagyobb sebesség vagy éppen a leggyorsabb kör a Nürburgringen. A Škoda egy profi csapattal együtt ezúttal egy Guinness rekordok könyvébe is beírta magát, még ha nem is egy klasszikus autós csúccsal – egy harcművész ugyanis egy nyilat kapott el egy Octavia RS 245 tetőablakából kihajolva.
Add a comment- Részletek
- Írta: autopult.hu
Az autopult.hu csapata új szolgáltatással bővítette ki tevékenységi körét: egy neves európai gyártó hivatalos magyarországi importőreként egyedi tervezésű, dombornyomott prémium rendszámtábla tartók forgalmazásába kezdtünk. Páratlanul igényes 3D-s rendszámkereteink elegánsak, vonzzák a tekintetet, időjárásállóak és mindig szem előtt vannak.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az Infiniti nem bízta a véletlenre vadonatúj közepes méretű SUV-ját, a QX50-et, amely az egyik legfontosabb kategóriában igyekszik elhódítani a többi prémium márkától a vásárlókat. A QX50-nek nem lesz, illetve nincs (Amerikában már kapható a modell) könnyű dolga, hiszen a prémiumgyártók kivétel nélkül nagyon komoly kvalitásokkal bíró típusokkal versenyeznek a vásárlók kegyeiért a középső SUV ligában, azonban az Infiniti mérnökei mindent beleadtak, hogy sikerre vigyék a szimpatikus márka legfrissebb üdvöskéjét, mi pedig úgy gondoljuk, hogy a QX50 esetében tényleg minden adott a győzelemhez.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A kínai autógyártásról mind a mai napig elég kritikusan gondolkodik a többség, persze erre jó okunk is van. Az egyediséget hírből sem ismerő másológyárak és silány minőség jellemezte korábban, és jellemzi sok esetben még most is az európai fül számára már-már komikus nevekkel rendelkező márkákat. Kína azonban szépen lassan az egyik, ha nem a legfontosabb piac lett a világon, és ez hatással volt a gyártókra is. Elég csak a Geelyt említenünk, amely a Volvót is felvásárolta, most pedig a svédek segítségével egy vadonatúj márkával kívánja bevenni Európát is – a Lynk&Co-t vizsgáltuk meg közelebbről.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Talán nincs is olyan téma az autók világában, ami több vitát generál az abroncsok témakörénél. Nem csak a laikusok, de a szakmabeliek között is jelentős az egyet nem értés; például a különféle autós rendezvényeken mi is rendszeresen és hosszasan vitázunk a jó/nem jó abroncsválasztásról a kollégákkal, és rendszerint nem sikerül dűlőre jutnunk – de abban legalább mindig egyet értünk, hogy az eltérő preferenciákhoz más-más gumi ideális. Itt jön képbe a négyévszakos abroncsok műfaja, amiről a legtöbben hallani sem akarnak, hiszen sem télen, sem pedig nyáron nem jók, legalábbis így szólnak a klisék. De mi nem foglalkozunk a hiedelmekkel, inkább kipróbáltunk több négyévszakos szettet, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a puding valódi próbája az evés.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Bevált recepten ne változtass, tartja a közmondás, a Porsche Club Pannonia (PCP) lelkes csapata pedig – különös tekintettel a rendezvény ötletgazdájára, Kaszás Istvánra és családjára – ennek megfelelően nagy örömünkre idén is megszervezte az év számomra egyik legkedvesebb autós eseményét, a Porsche Tíz Torony Túrát. 2010. óta nincs ősz TTT nélkül, illetve TTT nincs az Autó Pult jelenléte nélkül, hiszen eddig mind a kilenc túrán ott voltunk és mindig be is számoltunk a rendezvényről, ami így törzsolvasóink számára ismerős lehet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Nyolc és fél év az autóiparban több, mint egy teljes modellciklus. Az informatika világában pedig egy évszázad. Éppen ezért már legfőbb ideje volt, hogy közel egy évtizedes autós portálunkat megújítsuk. A végeredményt szombat óta már Önök is látják: gyorsabb, letisztultabb, mobil- és hozzászólás-barát, valamint (reményeink, véleményünk szerint) látványosabb oldal, amely az elkövetkező hónapokban további friss modulokkal, funkciókkal bővül.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János; fotók: Láng Péter /langpeterphotography/
Transzalpina, Transzfogaras, Stelvio-hágó, Grossglockner Hochalpenstrasse – kivétel nélkül olyan viszonylag elérhető távolságban lévő európai úti célok, melyek hallatán a benzingőzzel fertőzött autó- és motorkerékpár-mániásoknak azonnal hevesebbre vált a szívverésük, és amelyeknek helyet kell kapniuk élményautózós úti céljaink képzeletbeli bakancslistáján.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Az autók világában számtalan parttalan vitatéma létezik – gondoljunk csak a gumiabroncsokra, a dízel-benzines ‘párharcra’, vagy akár az olajokra – de annyi bizonyos, hogy a chiptuning témakörénél nehéz megosztóbbat találni. Kétségtelen, hogy számos érv szól mind a chiptuning mellett, mind pedig ellene, igazságot tenni viszont lehetetlen, hiszen mindkét oldalnak van igaza. Mi senkit sem szeretnénk a motorok elektronikus úton történő optimalizálására sarkallni, de igyekszünk egy objektív képet festeni Önöknek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
1978 augusztusában a Mercedes-Benz bemutatta a Bosch segítségével közösen fejlesztett második generációs ABS-t a sajtó számára. A világelső találmány nagyjából innen indult hódító útjára 40 éve, sokkal többet adva, mint egy biztonsági funkció. Ugyanis belőle nőttek ki a modern menetstabilizáló és menetdinamikát fokozó rendszerek, melyek rengetek balesettől kímélték már meg az autós társadalmat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Porsche veteránautók restaurálásáért és karbantartásáért felelős Classic részlege – aminek egyik jelentős ‘hadiszállása’ nem mellesleg épp hazánkban, a Porsche Centrum Budapesben található – a klasszikus széria gyártásának befejése után 20 évvel megépítette az (eddigi) utolsó léghűtéses 911-est. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Soha nem volt egyszerű projekt az okos autóvásárlás, hiszen a gyártók mindig is rengeteg modell segítségével igyekeztek magukhoz csábítani az ügyfeleket. Azonban most nehezebb dolguk van az új autó megvételén gondolkodóknak, mint valaha, hiszen még soha nem rendelkeztek a gyártók olyan széles palettával, mind mostanság: legyen szó ‘hagyományos’ típusokról, divatos SUV-okról/crossoverekről, vagy akár különféle rétegmodellekről, szinte lehetetlen átlátni a piacot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A 2000-es évek elején nehéz lett volna elképzelni, hogy mostanra szinte minden gyártó palettáján komoly szerepet vállalnak majd a szabadidőautók – vagy éppen hobbiterepesek, crossoverek, SUV-k, kinek hogyan tetszik. Most azonban mégis azzal kell szembesülnünk, hogy minden méret és árkategóriában megjelentek már az emelt hasmagasságú modellek, és sokszor még az alapvetően nem ilyen felépítésű modelleket is hasonló jegyekkel igyekeznek eladni a gyártók. A kérdés pedig rögtön felvetődhet: mégis hogyan, de főleg miért jutottunk el idáig? Add a comment