Holnap ismét, immár 88. alkalommal gyűlnek össze az autóipar legnagyobb játékosai Svájcban, hogy megmutassák magukat és újdonságaikat. Utóbbiból ezúttal is szép számmal hoz majd 30 ország mintegy 200 kiállítója, így új modellek és tanulmányautók özönére számíthatunk az idei évben is. Hogy pontosan mire? Megmutatjuk!

Add a comment

Szokásunkhoz híven – idén immár nyolcadik alkalommal – kihirdettük az Autó Pult Év Autóit. Ahogy az elmúlt években, úgy a 2017-es Autó Pult Év Autója választáson is kilenc kategóriában hirdettük ki a dobogósokat, a kategóriagyőztesekből pedig Olvasóink választhatták ki szavazásunk keretén belül a legjobbak legjobbját, vagyis az Autó Pult 2016-os Év Autóját. A szavazást február utolsó napján lezártuk, vagyis már meg is vannak az eredmények. Add a comment

A média és a közösségi oldalak az utóbbi időben rengeteget foglalkoznak az M1-es autópályával, nem véletlenül. Noha a szűk áteresztő keresztmetszet miatt már évek óta érik kritikák Magyarország egyik legfontosabb útszakaszát, 2018 elején mérvadóan romlott a helyzet. Most már az útburkolat minősége a központi téma. Lássuk hogyan jutott el jelenlegi, siralmas állapotába az M1!

Add a comment

Nem szokatlan, hogy az autógyártók néha más termékek felé is elkalandoznak. Ezt tette most a Land Rover is, ugyanis a Bullit Group vállalattal közösen piacra dobtak egy okostelefont, amely mindennel fel van vértezve, amire csak szükség lehet az angol márka vásárlóinak – ráadásul akárcsak a gyártó négykerekűi, a mobil is strapabíró lett. Add a comment

Bizonyára sokan hallottak már arról, hogy a hosszú évek óta érvényben lévő fogyasztási és károsanyag-kibocsátási normák teljesen átalakulnak. Európában a jelenlegi (NEDC) szabályozást az idei évtől az új WLTP/RDE norma váltja fel, amelynek lényege, hogy a jelenlegi mérésekkel ellentétben nem laboratóriumi, hanem valós körülmények közötti adatokat igyekszik szolgáltatni. Add a comment

Az autógyártók szeretnek elsők lenni, így időről időre kreálnak újabb és újabb kategóriákat és kihívásokat, hogy aztán azokat megvalósítva és teljesítve elmondhassák magukról, hogy világelsők voltak – ez persze nem jelenti azt, hogy nem figyelemreméltó az adott teljesítmény. Így tett most a Land Rover is: az angolok egészen Kínáig mentek egy elképesztő projekt megvalósítása érdekében – az új, konnektoros hibrid Range Rover Sportnak 999 lépcsőfokot kellett megmásznia. Add a comment

Az autórajongók élete nem mindig könnyű, kiváltképp, ha arról van szó, hogy miben másban lehet kiélni szerelmüket ezen a téren, mint egy-egy „hús-vér” négykerekűben. A különböző méretarányos modellek és poszterek persze segítséget nyújtanak ebben, de szerencsére vannak cégek, akik mindig tudnak valami igazán különlegessel szolgálni, ha egy ízléses használati vagy dísztárgyról van szó. Ezúttal a Discommon sietett a segítségünkre. Add a comment

A Fordnak mindig is voltak sportos autói, elég csak a Mustangra gondolni, amely immár hosszú évtizedek óta az izomautók szerelmeseinek ikonja. Talán a legendás vadlovas típust sem túlzás sportautónak hívni, ám az amerikai gyártó palettáján megbújik egy másik modell, ami egy Focus, vagy egy Fiesta láttán vélhetően nem túl sokaknak jutna eszébe. A rajongók bizonyára tudják, hogy mire gondolunk: a korábban GT40, majd az utóbbi két generációjában már csak egyszerűen GT névre hallgató vadorzó bizony ízig-vérig az amerikai gyártó szülöttje, a legújabb változatának kiszállítása pedig nem is olyan régen kezdődött meg, így néhány szerencsés külföldi újságíró már ki is próbálhatta – az ő véleményüket foglaljuk most össze egy csokorba szedve. Add a comment

Vasárnap ismét temérdek ember gyűlt össze az 52. Super Bowl alkalmából, s ahogy az lenni szokott, az amerikai futball döntőjének szüneteiben a reklámok, pontosabban az autós reklámok is szerephez jutottak - ezúttal a szokásosan vicces és megkapó videókkal jelentkezünk.

Add a comment

Az autós újságírásban ezidáig eltöltött kereken egytucat évem során hasonlóra még nem volt példa, így talán érthető, hogy kitörő, már-már gyermeki örömmel olvastam decemberben a Rolls-Royce regionális sajtóképviselőjének angol nyelvű levelét, amelynek értelmében tiszteletemet tehettem januárban egy felejthetetlen, kétnapos téli Rolls-Royce menetpróbán, a festői szépségű Magas-Tátrában. A meghívóban gyakorlatilag ennyi állt, az pedig ezek után természetes, hogy semmilyen kérdés nem merült fel a visszaigazolás tartalmát illetően. Add a comment

A Top Gear sokak szerint már nem a régi, amióta a legendás műsorvezető-hármas elhagyta a produkciót, de természetesen az új nevekkel is megy tovább a show. Az angolok nem is akárkikkel helyettesítették a korábbi arcokat: többek között Chris Harris és Eddie Jordan is tagjai az új stábnak, nemrég pedig együtt kellett megélniük egy elég kellemetlen szituációt, amikor egy előszériás Alpine A110-et hajtva az autó hirtelen kigyulladt. Add a comment

Elvben bizonyára mindenki tudja, hogy 2018 január 31-jén, vagyis tegnapelőtt jártak le a 2017-es éves úthasználati matricák, azonban ennek ellenére mi még egyszer (idén utoljára) jobbnak láttuk felhívni Olvasóink figyelmét erre, mert sajnos évről-évre rengetegen szaladnak bele az elfelejtett új évi matricavásárlások okán komoly büntetésekbe. Különösen olyan esetekben hajlamosak belefutni az autósok a hibába, ha mondjuk egy téli nyaralásba/síelésbe épp beleesik a január 31-i fordulópont, s mondjuk ‘kifelé’ még érvényes az adott matrica, hazafelé viszont már nem, és a hazaúton, vagy még azelőtt elfelejtik megvásárolni az új magyarországi matricákat. Vagyis ha a héten, vagy akár most hétvégén hazai autópályára tévednének, mindenképp győződjenek meg arról, hogy megvásárolták az idei jogosultságot. Add a comment

Most már bizonyított: a Volkswagen, a BMW és a Daimler is érintett volt olyan emissziós tesztekben, amelyek során ketrecbe zárt majmokat kényszerítettek potenciálisan halálos kipufogógázok belélegzésére. De mit jelent ez a valóságban? Miért gondolták, hogy erre szükség lehet? Mi zajlik a háttérben? Megpróbáltunk mindenre választ találni. Add a comment

Az Autó Pult magazin fennállása óta, vagyis idestova immár nyolc éve végig objektív hozzáállásáról volt híres, ami a jövőben sem fog változni: nem vagyunk részrehajlóak, nem istenítjük sem a japán, sem a német, sem pedig az olasz autókat, politikailag teljesen függetlenek vagyunk, nem támadjuk, és nem is dicsérjük feleslegesen a rendszert, csak hogy koptassuk a billentyűzetet, hanem igyekszünk csendben végezni a munkánkat, közben persze végig figyelemmel kísérve az autós fronton zajló történéseket, törvényhozásokat, autóipari tendenciákat. Add a comment

Bonyolultak, költségesek, jobban szennyezik a környezetet, büdösebbek, zajosabbak és kevésbé élvezetesek – sok dolog van a mai modern dízelmotorok számláján, amelyek miatt már eleve a dízelkorszak végét jelenthetnénk. Ám mindezek ellenére a csúcson pörögnének a nyomatékos és hatékony öngyulladós motorok eladásai (sőt, valójában még mindig szárnyalnak a dízelek), ha nem lennének kiváló alternatívák. Nem is kell ahhoz elektromos segítség, hogy egy benzines takarékos legyen – cikkünkben felkerestük a valóságban is étvágytalan benzineseket, melyeknek köszönhetően folyamatosan csökken a dízelmotorok részaránya. Add a comment