A Corrado: 1988 talán legmenőbb újdonsága
Németországban az elmúlt években alaposan megszorongatták a dízelüzemű gépjárműveket, a kitiltásokat pedig egyre szélesebb körben fogják alkalmazni a törvényhozók a környezetszennyező négykerekűeket illetően. Ennek megfelelően az aktuális információk szerint most az öreg benzines autókra kerül sor, amelyek meglehetősen környezetszennyezőek, hisz nitrogén-oxid kibocsátásuk magas, amit csak az Euro 3-as norma kezdett el drasztikus mértékben csökkenteni, ami egészen pontosan 20 éve kezdett elterjedni a személyautóknál.
Az új szabályozások értelmében a nagyvárosok a jövő évtől megtehetik, hogy nem engedik be az Euro 3-nál gyengébb besorolással rendelkező benzines modelleket – tehát a tiltás első körben az Euro 1-es, Euro 2-es, valamint az Euro-besorolással egyáltalán nem rendelkező típusokra értendő. Az első város állítólag Frankfurt lesz, aki 2019 februártól meglépi az öreg benzines autók kitiltását és idővel bizonyára számos nagyváros fog csatlakozni. Németországban tehát elkezdhetnek aggódni az idősebb autók tulajdonosai, hazánkban azonban biztosak lehetünk benne, hogy jó ideig nem kell hasonló szankciókra számítani, hiszen vélhetően senki nem merné (nyilván politikai erejét féltve) Magyarország járműállományának felét kitiltani… Egyébként további érdekesség, hogy Németországban még a viszonylag friss, Euro 5-ös autók sincsenek sokáig biztonságban.
A 20 évnél idősebb (Euro3 alatti) benzines autók kitiltása elérhető árú youngtimer-csemegéket eredményezhet nekünk
Mindez amellett, hogy a kinti nagyvárosok lakóinak le kell cserélniük régebbi, kitiltott autóikat, egyben azt is jelenti, hogy az eddiginél is több idősebb autó öntheti el a használtautó-piacot (ugye főként a benzinesek tekintetében), ami nyilvánvaló, hogy egyrészt lenyomja az árakat, másrészt pedig fokozott exportkedvet eredményezhet. Magyarul: ami jó, hogy akik mondjuk hobbicélra youngtimerről, oldtimer alapról álmodoznak, minden bizonnyal jól járhatnak a rövidesen (minden bizonnyal) kitiltásra kerülő németországi portékákkal, viszont az importok legnagyobb részét biztosan nem a hobbiautók fogják kitenni, így még több idős környezetszennyező autó kerülhet be Magyarországra, ami nem fog jót tenni sem a levegőnknek, sem pedig járműparkunknak.