Walter Röhrl március 7-én lett 72 éves, így a legutóbbi szerzeménye születésnapi ajándékként is felfogható: az eredetileg kizárólag négyhengeres motorokkal gyártott 356-os Porschéjébe hathengeres bokszer került - egyenesen a 911 Turbóból. Az immár "3000 RR" becenevű (a szám utalás a motor méretére, az RR pedig a Röhrl Roadster rövidítése) járműnek persze külön története van.

A projektet még Viktor Grahser indította el. A repülőgép-szerelőként dolgozó osztrák úr egyenesen Ausztráliáig utazott, hogy onnan szerezzen be három megfelelő állapotú 356-ost. Eredetileg egy Porsche múzeum első darabjainak szánta az autókat. Aztán a dolgok kicsit máshogy alakultak. Az 1956-os 356 B Roadsterbe egy 3-literes hathengeres motort épített, az erőforrást egy klasszikusból, az 1977-es 930 Turbóból emelte át. A finomhangolás azonban időhiány miatt elmaradt.

Walter Rörhl és a Porsche 356 3000 RR

Sajnos a sors közbeszólt és Grahser nem élhette meg az autó feltámadását. Halála után mindhárom 356-os Rafael Diezhez került (ő a süßeni Diez Classic tulajdonosa), aki aztán befejezte a turbómotoros példány átalakítását. A piros belső immár balkormányos kivitelű, a fényezés pedig palaszürkében pompázik. Az eredetinél jóval szélesebb nyomtávot kapott az autó és extra nyílásokat alakítottak ki a jármű elején.

Diez egyenesen Walter Röhrlt kérte fel az autó kipróbálására. A kétszeres világbajnok ralilegenda kezdetben szkeptikus volt, mert túlzásnak érezte az átalakítás mértékét. Annál nagyobb volt viszont a meglepetés az első próbakörön, a jármű ugyanis igazán kiegyensúlyozottnak tűnt. Bár a motor az eredeti koncepciónál jóval súlyosabb, a 260 lóerős teljesítmény és az áthangolt futómű mégis precízen irányítható autót eredményezett.

Ritka látvány: hathengeres bokszer egy 356-osban

A szkeptikus hozzáállással induló próba végül szerelembe torkollott – olyannyira, hogy Walter Röhrl ajánlatot tett az abszolút egyedülálló Porschére, aztán pedig találkozott a kereslet a kínálattal. Végül újabb módosítással gazdagodott a Porsche: immár négy jelvény díszíti a motorháztetőt – mindegyik az új tulajdonos Monte-Carlo-ralikon aratott győzelmeire utal. Sok-sok élvezetes kilométert és jó egészséget kívánunk a büszke tulajdonosnak – ha valaki, akkor ő bizony megérdemli ezt a nem mindennapi 'játékszert'...