A Kia és a Hyundai nagyon erős, ráadásul összehangolt támadást indít a kompakt SUV szegmens csúcsán. A vadonatúj Sorento és az alapjaiban megújult Santa Fe teljesen új hajtásláncokkal, köztük kétfajta hibriddel érkezik, hétszemélyes kialakításuk pedig továbbra is jogosulttá teszi őket a nagycsaládos kedvezményekre.

De melyik a jobb vétel? Erre természetesen csak egy összehasonlító tesztben lehet tisztességesen válaszolni, viszont időközben mindkét újdonság rendelhetővé vált, így ismerjük az áraikat is. Indulhat az első ütközet! Az alapokat most nem részletezzük: bemutató cikkeinkben nagyon sokat írtunk már az új Kia Sorentóról és az alapjaiban megújult Hyundai Santa Féről. Ajánljuk az anyagok fellapozását, most csak az árakról lesz szó!

Sokat hajtani, főleg autópályán inkább a dízelt vennénk, a Hyundai garanciájával

Az elődök ismeretében talán nem lep meg senkit, hogy a Kia hozza a kedvezőbb ajánlatot – a Sorento ráadásul a 7 év/150.000 km-es garanciával jó pár magánszemély számára csábítóbb is lehet, mint a Santa Fe 5 év kilométerkorlátozás nélküli jótállása. Igaz, ez használatfüggő, épp úgy, mint a hajtáslánci választás, amely sosem volt még ennyire nehéz.

A megújult 2,15 literes dízelmotor immár nyolcfokozatú duplakuplungos váltóhoz csatlakozik és 202 lóerőt, valamint 440 Nm nyomatékot tesz le az asztalra, utóbbit 1750-től 2750-es fordulatig. Autópályán sokat utazóknak nem kérdés, hogy ő a hatékonyabb alternatíva, amelyen az 1,6 literes turbómotort 6-fokozatú bolygóműves automatával és elektromotorral egyesítő teljes hibrid hajtás a városi fogyasztással vehet revansot. Meg persze gyorsulásnál, a 233 lóerős rendszerteljesítménnyel, de ne feledjük, hogy autópályán már csak a benzines támogatását élvezzük, ami a 202/193 km/h-s végsebességeken (Sorento) is meglátszik.

Már alapmodellként is jóval kedvezőbb és sokkal jobban felszerelt a Sorento

A dízel az olcsóbb hajtás: alapára a Sorento esetében 12,49 millió, a Santa Fénál pedig 13,2 millió, míg a hibrid felára egységesen félmillió forint. De mivel ad többet a Hyundai a bő 700 ezres pluszért? Hát felszereltségben nagyjából semmiben, sőt, kevesebbet. A Sorentónál széria dolgok hiányoznak innen: a külső visszapillantó tükrök fűtése, a teljes LED-es fényszóró, az első radar, állítható magasságú utasülés, az esőérzékelő, az automatikusan sötétedő belső tükör – ezeket a cseppet sem haszontalan tételeket beleszámolva már 10 százalékos a differencia a Kia javára.

Ez persze csak az első lépcsőfok, van fejlebb, bőven. Ugyanakkor a Sorento itt is előnyben van: árpolitikájában nagyobb a rugalmasság, a három helyett itt négyféle felszereltségi szint van, több tetszőlegesen variálható opcióval. Mint például a 600 ezer forintba kerülő összkerékhajtás, amely sehol sem kötelező – a Hyundai esetén viszont másképp nincs feljebb.

Hasonlóan felszerelve átlagosan 1,1 millióval kerül többe a Hyundai Santa Fe

Ennek köszönhetően a Santa Fe közepes, szerintünk méltónak nevezhető felszereltségi szintje már 15,7 milliós beszállót jelent, és sovány vigasz, hogy a hétüléses kialakítás itt 50 ezerrel kedvezőbb, azaz 300 ezres pluszt jelent. A Sorento esetében már a leggazdagabb felszereltségi szint 16,6 millió, ami talán mondanunk sem kell: jóval gazdagabb, mint a testvérmárkáé – tulajdonképpen csak a 20 colos kerekek teljesen felesleges opciója és a különösen finom, szebben varrott nappabőr kialakítás van az opciós listán a metálfényezés mellett.

A csúcsverziók összehasonlítása következik: a Kia esetében 18,49, a Hyundai esetében pedig 19,58 millió forintról beszélünk. Tekintve, hogy a felszereltségek hasonlók, sőt, nagyjából azonosak, kijelenthetjük, hogy a Sorento és a Santa Fe között átlagosan 1,1 millió forintos különbség van, az előbbi javára. Vélhetően ez a differencia jelentkezik majd a 265 lóerős konnektoros hibrid hajtáslánc esetében is, de ennek rendelhetőségére még mindkét típusnál várnunk kell. Tehát a Hyundai drágább, igaz, százalékosan nem eget rengető mértékben, ráadásul egy ilyen mértékű differenciát bőven ellensúlyozhat akár egy esetlegesen jobb hangszigetelés, egy biztosabb összeszerelési minőség vagy a finomabb anyagok, a helykínálatbeli apróbb differenciákról nem is beszélve.

A papírforma érvényesül: az árversenyt a Kia nyeri

Ám ezek olyan kérdések, amelyekre csak egy összehasonlító teszt keretében tudunk választ adni, innen az irodából, a monitor előtt ülve biztosan nem – ígérjük, mindent megteszünk, hogy ez a közeljövőben összejöjjön. Ám addig is, adott a szubjektív vízválasztó, ami autóvásárlásnál általában egyben a legfontosabb szempont: kinek melyik koreai SUV tetszik jobban?