Erős élekkel határolt vonások kívül-belül – a Kia kétségtelenül merész álláspontra helyezkedett és igazán karakteres vonásokkal ruházta fel a Sorento új generációját. Igaz, az ízelítők és a kémfotók alapján erre számíthatunk, de végre az első részletek is megérkeztek a hivatalos fotók mellé, sőt, immár műszaki adatokkal is tetézte a premiert a koreai gyártó.

A nagyközönség előtt március elején, a Genfi Autószalonon hullik majd le a lepel az új Sorentóról, de hiába az európai premier, összhatásában egy kicsit az amerikai SUV modelleket idézi a Kia legtestesebb modellje. A gyártó „kifinomult merészséget” emleget, a végeredmény pedig egy robusztus, határozott élekkel rendelkező külső, amely a karakteres részletektől sem riad vissza – elég csak megnézni a hátsó lámpát. Innen nézve tehát gyökeresen más a hozzáállás a semlegesen jóindulatú elődhöz viszonyítva.

Az új alapok nagyobb tengelytávot és kisebb túlnyúlásokat hoznak

Ahogy előzetesen sejtettük/beharangoztuk, a végül 2815 mm-ben megállapodó (+35 mm) tengelytáv nagyobb, mint a Hyundai Santa Fe esetében, a hosszúság pedig 10 mm-rel növekménnyel 4,8 méter környékén maradt. A motorháztető egyébként hosszabb lett: az A-oszlop 30 mm-rel hátrébb kezdődik, aminek leginkább látvány tekintetében van jelentősége. A növekmény hatására a kategória legnagyobb belső és csomagterét ígéri a Kia - meglátjuk.

A hátsó lámpa igazán karakteresre sikerült - galéria

Belül a minőség számottevően fejlődött, emellett infotainment tekintetében is előrébb lép a modell – leginkább a látvány terén. A 10,25 colos központi kijelző és a 12,3 colos műszercsoport már ismerős lehet például az XCeed-ről. A gyáriak igényesebb anyagokat ígérnek és természetesen a hétüléses kialakítás lehetősége is megvan. Külön érdekesség a rombuszmintásan bemart alumínium műszerfali betét, amelynek társai az ajtókon LED-es megvilágítást kapnak. Emellett van fahatású lehetőség is, amelyhez gazdagon kapunk fémhatású felületeket és minden eddiginél több bőrkárpitozást.

Sokkal jobb minőséget ígérnek belül - galéria

Az új Sorento ilyen formában lesz kapható globálisan, ami megmagyarázza a formatervezés tekintetében tapasztalható pálfordulást. Mindenesetre szerintünk jót tesz a modellnek a karakter, ami így még jobban elkülönül a Hyundai Santa Fétől.

A motortében a jól ismert 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotort köszönthetjük (440 Nm), amelyhez nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik – meglepetésre az eddigi bolygóműves helyett duplakuplungos egység. Sajnos nem túl jó hír, hogy szárazkuplungos az automata, ami kétségeket kelthet bennünk a megbízhatóság tekintetében, de megértjük az autógyártókat, akik a takarékosság fokozása miatt ilyen dolgokat is kénytelenek bevállalni. Különösen, hogy feltehetőleg ez a váltó olcsóbb is.

A dízel mellé teljes hibrid és később konnektoros hibrid érkezik - ezúttal már nyolcfokozatú, szárazkuplungos duplakuplungos automatával

Alternatívaként az 1,6 literes turbómotort immár teljes hibrid felállásban találjuk, igaz, ezt a verziót egyelőre csak az amerikai kontinensre jelentette be a márka. Az elektromotor itt 60 lóerős, a hozzá kapcsolt lítium-ion akkumulátor 1,49 kWh-s, az összteljesítmény 230 lóerő, a maximális nyomaték pedig 350 Nm. Mivel az akkunak a padlólemezben előkészítették a helyét, így a csomagtartó mérete nem csökken.

Később érkezik a konnektoros változat erősebb elektromotorral és 16,6 kWh-s akkumulátorral, bő 260 lóerős összteljesítménnyel. További részletek március 3-án érkeznek.