Vannak dolgok, amelyeket nem kell megérteni, csak elfogadni és élvezni. A Mercedes-Benz G-osztály létezését persze alá lehet támasztani néhány racionális érvvel is, de mélyen belül tudjuk, hogy valójában a tulajdonosok jó nagy része soha nem viszi kemény terepre az autót, de mégis kifizetik a modell igencsak vaskos árcéduláján szereplő összeget – csak mert. Nagyjából ugyanez lehet majd a válasz arra a kérdésre, hogy miért készít elektromos változatot a G-osztályból a csillagos márka: csak mert!

Add a comment

Ugyan hazánkban még meg se érkezett igazán a vadonatúj Toyota GR 86 – és a Subaru BRZ sem –, de máris arról szólnak a pletykák, hogy milyen módszerekkel érhetik majd el a gyáriak, hogy még izmosabb legyen a turbófeltöltőt továbbra is nélkülöző páros. Lévén, hogy egy Toyotáról van szó, valószínűleg mindenkinek ugyanaz jut eszébe ennek kapcsán: egy hibrid rendszer lehet a megoldás.

Add a comment

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2024 végére a magyarországi személygépkocsi-állomány átlagéletkora elérte a 16,2 évet. Ez azt jelenti, hogy a forgalomban lévő autók több mint fele 2008 előtti gyártású. Ez az arány európai viszonylatban is kiemelkedő, és több szempontból is kihívásokat jelent: a fenntartás költségesebb, a meghibásodás esélye magasabb,  és a biztosítási igények is jelentősen eltérnek a fiatalabb járművekétől. Egy idősebb autónál ugyanis gyakoribbak a műszaki problémák, ezért fontos, hogy a biztosítás ne csupán baleseti helyzetekre nyújtson fedezetet, hanem például autómentésre, helyszíni javításra vagy csereautóra is.

Miért ilyen magas a személygépkocsik átlagéletkora Magyarországon?

A magyar személygépkocsi-állomány elöregedése hosszú ideje tartó folyamat, de az elmúlt évek gazdasági és piaci változásai tovább gyorsították ezt a tendenciát. A 16,2 éves átlagéletkor uniós viszonylatban is magasnak számít, és több tényező is hozzájárult kialakulásához.

  • Új autók ára: Az elmúlt években az új autók ára folyamatosan emelkedett. A modern biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, digitálisan felszerelt járművek beszerzése sok család számára megfizethetetlenné vált.
  • Reáljövedelmek és vásárlóerő: Bár a fizetések is emelkedtek, nem követték az autópiaci árak dinamikáját. A vásárlók jelentős része csak használt járművet tud megfizetni.
  • Halogatott cserék: A pandémia, az infláció és az általános gazdasági bizonytalanság miatt sokan elhalasztják az autócserét, és inkább a meglévő jármű karbantartásába fektetnek.

Az így kialakult helyzet azt eredményezi, hogy a magyar utakon jelentős arányban közlekednek olyan autók, amelyek technikai és biztosítási szempontból is nagyobb kockázatot jelentenek. Egy idősebb jármű esetében nemcsak a meghibásodás valószínűsége magasabb, hanem a külföldi utakra való felkészítés is sokkal nagyobb körültekintést igényel.

Miért elengedhetetlen a megfelelő biztosítás külföldön idősebb autóval?

Egy 15–20 éves autóval útnak indulni belföldön is komoly odafigyelést kíván – külföldön viszont még inkább. A műszaki hibák gyakorisága a kor előrehaladtával nő, egy váratlan meghibásodás egy idegen országban pedig súlyos anyagi következményekkel is járhat.

Egy jól megválasztott autóbiztosítás külföldre való kiterjesztése segíthet elkerülni a legkellemetlenebb helyzeteket. Fontos, hogy a biztosítás:

  • fedezze a biztosítási esemény helyszínén történő javítás költségeit műszaki hibákból adódó meghibásodások, balesetek esetén, amennyiben a gépjármű menetképes állapotba helyezése a helyszínen lehetséges,
  • tartalmazzon közúti segélyszolgálatot, autómentést, csereautó biztosítását,
  • vállalja a sofőr és az utasok továbbutazását vagy elszállásolását, 
  • ne korlátozza a szolgáltatásokat a jármű életkora vagy futásteljesítménye alapján.

Sajnos sok autós csak akkor döbben rá a biztosítás korlátaira, amikor már megtörtént a baj – és egy többnapos kényszerpihenő, a biztosítási esemény helyszínén történő javítás vagy a külföldről történő hazaszállítás árát saját zsebből kell állni. Ezért is kiemelten fontos, hogy még az utazás megkezdése előtt utánajárjon annak, mit tartalmaz pontosan a választott biztosítási csomag – különösen, ha régebbi autóval utazik.

Autó assistance biztosítás 15 évnél idősebb autóra – van megoldás

Az Europ Assistance AutoSOS gépjármű asszisztencia-biztosítás olyan járműtulajdonosok számára jelent megoldást, akik megbízható biztosítást keresnek hosszabb utakhoz – függetlenül attól, hogy új vagy régebbi autóval közlekednek. Az autó assistance biztosítás 15 évnél idősebb autóra is teljes értékű szolgáltatást nyújt, hiszen nincs korlátozás sem a jármű korára, sem a futásteljesítményére vonatkozóan.

A biztosítás az alábbiakat tartalmazza:

  • helyszíni javítás (közúti segélyszolgálat), ha lehetséges,
  • autómentés, szervizbe vagy Magyarországra történő szállítás, ha a meghibásodás, vagy a baleset helyszínén nem javítható
  • szállás biztosítása szükség esetén, vagy
  • csereautó biztosítása akár 3 napig, vagy
  • utasok hazaszállítása vagy továbbutazás megszervezése,
  • adott esetben alkatrész küldés külföldi szervizbe,
  • üzenetközvetítés, telefonos tanácsadás 0-24 órás ügyfélszolgálattal.

Az AutoSOS csomagok Magyarországon és Európa szinte minden országában érvényesek, így ideálisak lehetnek belföldi vagy nemzetközi utazáshoz is. Nézze meg a lehetőségeket weboldalunkon, és válassza ki azt a megoldást, amely hosszú távon is biztonságot nyújt Önnek – akár új, akár idősebb autóval indul útnak.

Add a comment

Ahogyan azt már a múlt héten egyes források beharangozták, a Bugatti valóban piacra dobja a Bolideot. Igaz, az előzetes adatokhoz képest azért szelídül némileg az autó, de így is egészen elképesztő képességeket tud majd felvonultatni a kizárólag versenypályákon használható négykerekű, amelyből 40 darab készül majd el, és meglepő módon „mindössze” 1,408 milliárd forintért megvásárolható lesz – persze adók nélkül.

Add a comment

A Lamborghini még múlt héten jelentette be, hogy szokásaitól némiképp eltérően mégis visszanyúlnak a múltba, hogy megalkossák a Countach újkori változatát. Akkor még nem lehetett tudni, hogy pontosan miről is lesz szó – egy limitált szériáról, egy koncepcióról vagy akár egy szériamodellről – de a korábbi értesülések helyesnek bizonyultak, hiszen végül egy, a Sián alapjaira épülő, korlátozott példányszámban legyártott modell lett a Countach, amely a sokatmondó LPI 800-4 utónevet kapta.

Add a comment

Az Aston Martin Valkyrie képességeit ugyan még mindig csak a gyáriak elmondásai alapján tudjuk elképzelni, hiszen konkrét köridőkkel és számokkal még nem szolgáltak az angolok – de reméljük hamarosan ez is megtörténik. A nyitott tetejű Spider változat azonban már itt van, hogy ha valaki esetleg a szelek szárnyán kívánná élvezni az egészen elképesztő, 11 ezerig pörgő 6,5 literes V12-es ordítását, akkor ne szenvedjen hátrányt.

Add a comment

A Bentley igazi luxusautókat gyárt: minden egyes modellje magasan az átlagos felett van minden szempontból, de ezek közül is kiemelkedik a fényűzés. Nem könnyű elképzelni, de vannak olyanok, akiknek ez sem elég – nekik készíti a Bentley a Mulliner változatokat. Legújabb modellként pedig a Flying Spur csatlakozott ebbe az elit társaságba.

Add a comment

Nem is olyan régen számoltunk be róla, hogy a Honda a Type S verzióval búcsúzik az NSX-től az év végével. A japánok pedig igencsak komolyan vették a feladatot, hiszen a most bemutatott változat minden eddiginél gyorsabb lett, ráadásul látványos külső módosításokat is kapott – annak ellenére, hogy mindössze 350 darabot gyártanak majd belőle.

Add a comment

A Mercedes-Benz EQS az első valódi luxuskategóriás elektromos autó a piacon, és mint ilyen, valószínűleg mindenki számíthatott rá, hogy elég vastagon fog majd a gyáriak ceruzája, amikor az árakról van szó. Most végre kiderült, hogy ez pontosan mit is jelent, hiszen a csillagosok elérhetővé tették a hazai konfigurátort.

Add a comment

A Bridgestone az egyik legkeresettebb prémium kategóriás abroncsmárka a világon. Magas minőség és megbízhatóság jellemezi, és azoknak az autósoknak ajánlják, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni, biztonságos vezetési élményre vágynak és  lehető legtöbbet várják el az abroncsoktól.

Add a comment

Néhányan talán még emlékeznek a tavaly októberben bemutatott Bugatti Bolidera, amely ugyan csak papíron, de egészen elképesztő képességeket tud felmutatni. A kizárólag versenypályás használatra alkalmas szörnyetegről akkor még nem derült ki, hogy vajon mit is szeretne kezdeni vele a Bugatti, és bár hivatalos álláspont továbbra sincs, egyes hírek szerint néhány példányt elkészíthetnek belőle a gyáriak – ez pedig azt jelenti, hogy valóban képes lehet hozni azokat a számokat, amiket a gyáriak beígértek vele kapcsolatban.

Add a comment

A megjelenése talán kissé megosztóra sikerült, de azt hiszem abban minden BMW rajongó egyetért, hogy a hátsókerekes platform megőrzése és a klasszikus arányok mégis igazán vonzóvá tudják tenni a vadonatúj 2-es Coupét. Korábbi bemutató cikkünk után – melyet ide kattintva érhetnek el – ezúttal már az árakról tudunk Önöknek beszámolni.

Add a comment

Az Audi lerántotta a leplet a jövő autóit előrevetítő koncepció-triójának első tagjáról: a vezetés szerelmesei számára készült Skysphere igazán látványos megjelenéssel és különleges technológiai megoldásokkal örvendezteti meg a márka rajongóit – és mindenki mást is.

Add a comment

Túlzás nélkül állítottuk az iX3-ról szóló cikkünkben, hogy a BMW rohamtempóban fejleszti elektromos modelljeit. Alig néhány nap telt el a tesztautó leadása óta, máris hírt adhatunk a típust érintő frissítésről. Nem szokványos fordulatszámon pörögnek az események – lássuk, milyen módosításokra számíthatunk.

Add a comment

A Lamborghini Countach igazi legenda, és bár azt nem mondhatjuk, hogy nem kapott utódot az olaszoktól – hiszen a mindenkori V12-es csúcsmodell tekinthető annak, csak a gyáriak nómenklatúrájában minden típus új nevet kap –, a nagy rajongók mégis régóta várják már, hogy ne csak a szellemiségét, hanem a konkrét autót is újra megidézze a márka. Számukra van egy jó hírünk: a Lamborghini hivatalosan is bejelentette, hogy jön az új Countach.

Add a comment