Pont egy hete tartotta meg a Mercedes-Benz az elektromos jövőjéről szóló sajtótájékoztatóját, amiből kiderült, hogy rengeteg EQ modell érkezik a közeljövőben, és az AMG, illetve a Maybach kínálata is bővül tisztán elektromos autókkal. Ezúttal azt jelentették be a németek, hogy a szeptemberi Müncheni Autószalonon rögtön meg is mutatnak ezek közül jó pár újdonságot.

Add a comment

A Bentley nem mulasztotta el az alkalmat, hogy megünnepelje a Flying Spur konnektoros hibrid hajtásláncának bemutatását. Az angolok pedig nem kisebb meglepetéssel készültek, mint egy limitált szériás Flying Spur, amely az Odyssean Edition nevet kapta, és a márka jövőjébe kíván betekintést adni néhány igazán egyedi megoldással.

Add a comment

A Mazda modellkínálatára nem panaszkodhatunk, már ami a dinamizmust és a látványt illeti, ugyanakkor az MX-5 roadster kivételével eltűntek az igazán sportos típusok a kínálatból. Legutoljára az RX-8 állt hely sportautóként a japánok palettáján, és a rajongók azóta is nagyon várják az utódot. Most egy apró remény felcsillanhat, hiszen a Mazda levédetett egy új R logót, amiből – talán nem is alaptalanul – sokan arra következtetnek, hogy valamire készülnek a japánok.

Add a comment

A Mercedes-Benz S-osztály minden szempontból a legtöbbet nyújtja vásárlóinak, így a kínálatban olyan modellek is feltűnhetnek, mint például a Guard változat, amely a lehető legnagyobb biztonságot nyújtja azoknak az ügyfeleknek, akik ezt igénylik. A németek pedig bemutatták a legújabb S 680 Guard 4Matic kivitelt, amely – bár először arról volt szó, hogy ezt a motort csak a Maybach kapja meg – V12-es erőforrást kapott.

Add a comment

Ugyan az elektromos autózás egyre gyorsabban nyer egyre nagyobb teret magának, azért a villanyautókra nem túlzás azt mondani, hogy még mindig gyerekcipőben járnak, és talán majd a következő generációk lesznek azok, amelyekre igazán azt mondhatjuk, hogy eljött az elektromos autózás kora. Erre készül az Audi is nagy erőkkel, amelynek legjobb példája az a koncepció-trió, amelyet nemrég vetítettek előre: a Grand Sphere, a Sky Sphere és az Urban Sphere. Előbbi kettőről már ízelítőt is megosztottak velünk a németek.

Add a comment

A Volkswagen a nagy crossover-láz kezdetén bizony lemaradásban volt a konkurenciához képest, hiszen a drága, prémium Touareg mellett csupán a kompakt Tiguan állt helyt a németek palettáján. Azóta azonban fordult a kocka, ugyanis mostanra már igen széles SUV palettát tudhat magáénak a gyártó, ami ismét tovább bővül, méghozzá egy kis kupé-crossoverrel, amely a Taigo nevet kapta.

Add a comment

A múlt hét pénteki 4-4 forintos csökkenés csupán egy pillanatnyi fellélegzés volt, ugyanis ehét péntektől a benzin 5, a gázolaj pedig 6 forinttal lesz drágább literenként. Ezzel előbbi nem csak beállítja, hanem meg is dönti a korábbi 453 forintos csúcsot.

Add a comment

A Tesla alapítója, Elon Musk igazán megosztó személyiség, de azt még az elvakult rajongóinak is be kell látnia, hogy a modelljeik piacra kerülésének időpontjával kapcsolatban általában túlzott optimizmus jellemzi. Így volt ez már a Model X, a Model 3 és a Model Y esetében is, és így van ez az új Roadster, a Tesla kamion és a Cybertruck kapcsán is. Kiderült ugyanis, hogy a tervezett idei bevezetés szinte biztosan csúszik, ráadásul legalább egy évet.

Add a comment

Noha a kiskategória képviselői mondhatni haldokolnak, köszönhetően a szigorú kibocsátási normák eredményezte méregdrága műszaki megoldásoknak, úgy tűnik, nem maradunk apróságok nélkül a piacon, hiszen emelt hasmagassággal (és elektromos hajtással?) továbbra is mindent el lehet adni. A Jeep az elmúlt években szépen bővítette kínálatát, és az is biztossá vált már, hogy a Renegade alá érkezik egy még kisebb modell. Most pedig olyan hírek kaptak szárnyra, hogy ez a típus tisztán elektromos lehet majd – vagy legalábbis ilyen verzióban is elérhető lesz.

Add a comment

A Ferrarinak hatalmas múltja van, és érthető módon az olaszok igyekeznek is kihangsúlyozni ezt. Legutóbb egy Forma-1-es versenygép restaurálását tűzték ki célul, amely az alábbi videó tanulsága alapján igen jól sikerült. A szóban forgó négykerekűvel szerezte a Ferrari első F1-es győzelmét, méghozzá 1951-ben. Legutóbb 10 éve vették elő a 375-öst, és most a 70. évfordulón ismét előkerült, ráadásul nem más vezette körbe Silverstone-ban, mint a jelenlegi F1 egyik ifjú titánja, Charles Leclerc.

Add a comment

Tavaly novemberben a Porsche elővett jó néhány tanulmányautót, amit korábban sosem mutatott meg a nagyközönségnek. A legmeglepőbb ezek közül mindenképpen a Vision Renndienst volt, hiszen egy tisztán elektromos kisbuszról van szó, és bár a mai világban már szinte semmin nem lepődnénk meg még a Porsche kínálatában sem, azért egy villanyos kisbusz mégis elég megdöbbentő a jól ismert jelvénnyel. Most, közel 10 hónappal később a gyáriak a modell utasterét is megmutatták nekünk.

Add a comment

Sokan talán azt gondolnák, hogy az igazán gazdagok esetében szóba sem jönnek a használtautók – leszámítva persze a klasszikusokat és veteránok –, hiszen annyi pénzük van, hogy bármit meg tudnak vásárolni újonnan is. Ez persze igaz is, de ezzel párhuzamosan az idejükre is pénzként tekintenek, így nem szeretnek sokat várni egy-egy autóra – márpedig manapság igen tetemes várólisták tudnak kialakulni. A legújabb felmérések pedig azt mutatják, hogy az azonnaliság iránti igény kezd erősödni, ugyanis a luxus- és sportautók használtpiaca nagyobb mértékben növekedett, mint az újautó eladások ugyanezen a fronton.

Add a comment

A szénszálas műanyag, vagy ahogy sokszor emlegetjük, karbon használata már nem újkeletű az autóiparban, hiszen kiemelkedő szilárdsága és alacsony tömege olyan tulajdonságok, melyek minden sportautó számára vonzók – és nem mellesleg mutatós is, így sok kevésbé sportos autóban/autón is találkozhatunk vele. Keréktárcsákat azonban csak nem olyan régen kezdtek el készíteni belőle: a Porsche és a Koenigsegg is csinált már tisztán karbonból készült felniket, ezúttal pedig a Bentley-n volt a sor, ami a valaha volt legnagyobb szénszálas keréktárcsát készítette el, amely elérhető sorozatgyártásban.

Add a comment

Noha az autózásnak még vannak olyan szegletei – és itt főleg a motorsportok egy részére gondolunk –, ahol nem lenne kötelező elektromos hajtásláncot használni, a nagy gyártóknál már nincs visszaút, és ezeket is újabb lehetőségként fogják fel az erődemonstrációra, vagy éppen a hétköznapokban még nem használt technológiák tesztelésére. Az Audi is így gondolkodik, és a jövő évi Dakar küzdelmeire kifejlesztett RS Q e-tron versenyautó is ezt tükrözi.

Add a comment

A Mercedes-Benz minden kategóriában igyekszik ott lenni, ami néha kompromisszumokat kíván. Ilyen például az X-osztály (Nissan Navara) vagy éppen a Citan (Renault Kangoo), melyek alapjaikat tekintve egy az egyben egy másik gyártó modelljét használják fel, ami bizony sok helyen meg is látszik. A hírek szerint az X-osztály nem is fog több generációt megélni, ám az új Citan már érkezőben van, a csillagosok pedig meg is osztottak velünk egy kedvcsinálót az autóról.

Add a comment