Bár a közel 600 lóerős összteljesítménnyel büszkélkedő, összkerékhajtású, hibrid Honda NSX már három éve mutatkozott be, a modell mind a mai napig a sportautógyártás csúcsát képviseli. Persze vannak nála gyorsabb, erősebb, vagy radikálisabb gépek, ám az NSX fantasztikus technológiai színvonalat képvisel és kiválóan prezentálja, hogy egy szuperautó igenis lehet hatékony és kicsit ‘zöld’ is.
A Honda büszkeségét sajnos még soha nem volt lehetőségünk vezetni, de titkon bízunk benne, hogy ami késik, az nem múlik, és a mai nap folyamán bejelentett frissítés hátha megfelelő alkalmat jelent egy esetleges próbára. Nagyon jelentős változtatásokkal hiába számolunk, ám az autót lényeges pontokon módosították a japánok, akik szokás szerint alapos munkát végeztek. Röviden összefoglalva tökéletesített futóművet, továbbfejlesztett hajtásláncot és speciális gumikat kapott az NSX, így dinamikusabb, mint valaha. A külső-belső is megváltozott kicsit és egy új ‘Thermal Orange’ nevű gyöngyházfényezéssel gazdagodott a kínálat. A Honda sajtóközleménye szerint különben már meg is kezdődött a ráncfelvarrott sportautó európai értékesítése.
Még mindig rendkívül vonzó a Honda hibrid sportautója – kattintásra galéria nyílik
A gyári sajtóanyag szerint a fejlesztések célja nem volt más, mint az autó dinamikájának fokozása, úgy, hogy a megőrizzék a mindennapi használhatóságát. A Honda ezért az 2019-es NSX-et olyan első és hátsó stabilizátorrúddal szerelte fel, amiknek növelte merevségét – 26 illetve 19%-kal –, valamint változtatott a hátsó kerékfelfüggesztések fő elemein is. Az új alkatrészek révén a vezető állítólag még pontosabb visszajelzéseket kap az útról. A sportautós vezethetőséghez persze nélkülözhetetlen az NSX szerkezeti merevsége, ami kiváló alapod adott a futómű és kormányzás beállításainak csiszolásához.
Mindemellett a mérnökök tovább tökéletesítették a Sport Hybrid SH-AWD nevű hajtáslánc, az elektromotoros szervokormány, valamint a menetstabilizáló elektronikus vezérlőrendszerét, továbbá állítólag kifinomultabbá váltak az autó aktív lengéscsillapítók is. Utóbbi fejlesztés révén az NSX egyszerre kényelmes, illetve stabil úgy közúton, mint versenypályán. A ‘csomagot’ az új, speciálisan a sportmodellhez kifejlesztett Continental SportContact 6 abroncsok. Még nagyobb stabilitás, élménydúsabb vezetés és gázzal kontrollálható sodródás extrém helyzetekben is – ezt ígéri az átdolgozott NSX. A változtatások eredményét jól jelzi, hogy az új modell a suzukai pályán két másodperccel gyorsabb volt az NSX frissítés előtti változatánál.
Szerencsések, akik ebben az utastérben foglalhatnak helyet – Honda/Acura NSX (2018) galéria
A tervezőknek a motort is át kellett dolgozniuk, hogy a 3,5 literes V6-os turbós benzines teljesítse a szigorú Euro 6d-TEMP normákat; többek között új injektorokat, valamint egy részecskeszűrőt kapott a motor. Kívülről az új narancs fényezés mellett például a krómkeretes hűtőrácsról és a lökhárítók átdolgozott légbeömlőiről ismerszik meg az átdolgozott NSX. Belül a vörös bőrkárpit és az indigókék Alcantara-bőr kárpitozás opciója hozott újdonságot. A frissített Honda NSX gyártása még augusztusban megkezdődik, így a szerencsés és megfelelően tehetős megrendelők már idén év végén átvehetik büszkeségüket.
A frissítés előtti, de a fentebb felsorolt apróságokat leszámítva változatlan Honda (illetve egyes országokban Acura néven futó) NSX-ről részletesen korábbi beszámolónkból, ide kattintva olvashatnak.