A Nürburgring-Nordschleife rekordjait kiemelt figyelem övezi az autózás világában, hiszen a 20 kilométernél is hosszabb versenypálya évek óta viszonyítási pontot ad a sportmodellek világában. Ezúttal újabb csúcsot sikerült megdönteni, méghozzá az Audinak: a vadonatúj, négyajtós RS3 a kompakt modellek rekordját hódította el, amit eddig a Renault Mégane RS Trophy-R tartott.
A franciák 7 perc 45,389 másodperces csúcsát nem kevesebb mint 4,64 szekundummal múlták felül a németek, hiszen az RS3 7 perc 40,748 másodperc alatt száguldott körbe a legendás pályán. Még ha egy hosszú aszfaltcsíkról is beszélünk, ez azért elég nagy különbség, ugyanakkor annak tudatában, hogy a Mégane „mindössze” 300 lóerős, ráadásul csak az első kerekeit hajtja, máris más a helyzet – igaz, az 500 példányban készült modellt kifejezetten a pályázásra tervezték a gyáriak. Ezzel szemben ugyanis az Audi 400 lóerőt és összkerékhajtást tud felmutatni, arról már nem is beszélve, hogy míg a Renaultban a pilótának egy hatsebességes kézi váltóval kell gépészkednie, addig az RS3-ban egy hétsebességes duplakuplungos váltó végzi el villámgyorsan ezt a feladatot.
Az évszázad elején még a komoly sportautók futottak ilyen köröket - galéria
Mindezek fényében nem meglepő az RS3 rekordja, de azt is le kell szögezni, hogy a kompaktok versenye eddig sokkal inkább az elsőkerekes modellek nagy csatájának volt tekinthető, és a bivalyerős prémiumok nem szálltak be a harcba – egészen mostanáig. Nem lepődnénk meg azonban, ha ezek után a Mercedes-AMG és a BMW is versenybe állítanák a maguk kis szörnyetegeit az A 45 és az M2 képében – bár a bajorok talán már megvárják az új generáció bemutatkozását.
Az Audi rekordját egyébként a gyáriak tesztpilótája, Frank Stippler „követte el”, a keréktárcsákon pedig az autóhoz felárért egyébként is elérhető Pirelli P Zero Trofeo R félslick gumiabroncsok feszültek. Az egyetlen módosítást egy hátsó bukókeret jelentett, ami azonban elfogadott a gyártók körében ebben a versenyben, hiszen a pilóták élete kiemelkedő fontossággal bír. Újabb rekord született hát, de csak idő kérdése, hogy mikor dönti meg valaki ismét ezt a csúcsot.