300 lóerős, de versenypályán nála sokkal izmosabb autókat eszik meg reggelire. Elkészült a Renault Mégane RS valaha készült leggyorsabb változata, erősen limitált példányszámban. A Trophy-R minden egyes porcikája a sebességről szól.
Az elsőkerékhajtású sportkompakt leggyorsabb változata félreismerhetetlen: kizárólag gyöngyházfehér kivitelben, vörös részletekkel lesz elérhető, amelyet tökéletesen kiegészítenek a szénszálas részletek (motorháztetőn és a hátsó diffúzoron). Belül csupán két Alcantara borítású kagylóülést találunk, a hátsó helyek a súlycsökkentésnek estek áldozatul. Az ajtó található számozott plakett jelzi, hogy nem gyakori modellel állunk szemben: csupán 500 készül majd belőle.
Ritka látvány lesz: mindössze 500 példány készül
A típus elképesztő súlycsökkentésen ment át: a normál Trophy verziónál 130 kilogrammal könnyebb, melynek eredményeképpen egyetlen tonnájára 230 lóerő jut. A motorháztető alatt a hagyományos Trophy változathoz képest érintetlenül találjuk az 1,8 literes turbómotort: a 300 lóerő viszont itt a könnyítés hatására három tizedmásodperccel gyorsabb, azaz 5,4 másodperces 0-100-at tesz lehetővé. A súlycsökkentésből egyébként 8 kilogrammal veszi ki részét a szénszálas motorháztető, de például az opcionális, szénszálas 19 colos Fuji Light könnyűfém felnik is darabonként 4 kilogrammal könnyebbek, mint a Mégane RS Trophy alapkerekei.
Mindössze 30 példány kap szénszálas kerekeket - ezek egyenkét 2 kilóval könnyebbek a speciális alufelniknél
Érdekesség, hogy a hátsó kerekek kormányozhatóságát is kihagyták a játékból, amivel 32 kilogrammot is spóroltak. Ehhez aztán átdolgozták a teljes futóművet a szélsőséges használat jegyében. A lítium akkumulátor még nagyobb kompromisszumot jelent, ugyanis a fagypont alatt csaknem lehetetlenné teszi az indítást, ellenben 4,5 kilót csökkent. Végül ott az Acrapovic kipufogó is, ami a 6 kilogrammos fogyókúra mellett még erőteljesebb hangzást biztosít.
Belül is teljesen szélsőséges intézkedéseket foganatosítottak: a hátsó üléspad mellett a csomagtartó borítását is vékonyították, meg persze az üvegeket is – csak ez a két dolog 2,3 kilót spórolt. Hátul egyébként fixek az ablakok, de például hátsó ablaktörlő sincs (3 kiló mínusz). A Trophy esetében széria 8,7 colos központi rendszer helyett itt a kisebb, 7 colost használták, ami 250 gramm megtakarítást jelent még úgy is, hogy a tolatókamera megmaradt a mélyre nyúló hátsó diffúzor kifejezett védelme érdekében.
Grammok és kilogrammok: egy ilyen autóhoz nem árt saját testünkön is faragni
A teljesen új futóműhöz egyedileg a modellhez fejlesztett Bridgestone Potenza S007 abroncsok tartoznak, amelyek legjobban a versenypályán érzik jól magukat. Alaphelyzetben elöl négydugattyús, 355 milliméter átmérőjű Brembo fékeket találunk, felárért pedig karbon-kerámia egység is van, amelynek 390 milliméteres első tárcsája maximálisan kihasználja a 19 colos kerék mögötti helyet. A jobb tapadás és a nagyobb fékteljesítmény okán a fejlesztők áthangolták az ESP-t és az ABS-t is, amely engedékenyebb is lett. Konkrét adattal nem szolgált a gyártó, de a Trophy-R számos órát töltött a szélcsatornában is, hogy minimálisan rosszabb légellenállás mellett sokkal jobb leszorító erőt termeljen.
Otthona a versenypálya - galéria
Elődjeihez (R26.R és 275 Trophy-R) hasonlóan az új Mégane RS Trophy-R is meglehetősen exkluzív modell. Mindössze 500 példány készül majd belőle, egyelőre ismeretlen áron.