Az Audi RS modelljei sosem visszafogottságukról voltak híresek, legyen szó akár egy hatalmas SUV-ról, akár egy kompakt modellről. Ezúttal az új A3 legvadabb verzióját mutatták be a négykarikások, és mondanunk sem kell, nem okoztak csalódást: a legújabb prémium sportkompaktként a kategória élére katapultáltak, legalábbis ami menetképességeket illeti.

Térjünk is rögtön a lényegre: a jól ismert, 7000-ig pörgő 2,5 literes soros öthengeres turbómotorból 400 lóerőt préseltek ki a mérnökök, ami mellé 500 Nm-es csúcsnyomaték társul – az amerikai verzió egyébként a kevésbé szigorú előírások miatt néhány lóerővel erősebb lett. A villámgyors váltásokról egy hétsebességes duplakuplungos automata váltó gondoskodik, amely természetesen a gyáriak quattro összkerékhajtásához továbbítja az erőt, amely egy teljesen új nyomatékelosztót kapott az RS3-ban.

Minden eddiginél vadabb lett - galéria

Nem ez az egyetlen trükkje a quattro rendszernek: az elsőkerékhajtású platform ellenére az autó bőven képes annyi erőt hátra irányítani, hogy könnyedén képes legyen driftelni. A menettulajdonságokra sem lehet panasz: az ötajtós és a szedán egyaránt 3,8 másodperc alatt képes 0-ról 100-ra katapultálni, és meg sem állnak egészen 250 km/h-ig, amit felárért akár 290 km/h-ra is emelhetünk – a performance csomaggal egyébként 280 lesz a vége, de ha kérjük az első kerámia fékeket is, akkor 290-ig gyorsíthatunk, amivel a kategória leggyorsabbja lett az RS3.

Ötajtósként is igazán vonzó - galéria

Természetesen már alapáron sportfutómű jár az autóhoz, de felárért akár állítható megoldás is elérhető, amely nem csak gombnyomásra képes váltani, hanem az utat folyamatosan figyelve automatikusan a megfelelő beállításokat alkalmazza. Mondanunk sem kell, hogy bármelyik megoldást válasszuk, az RS3 felülmúlja az elődjét.

Essen azért néhány szó a megjelenésről is: az új A3 már egyébként is az egyik legagresszívabb formákat kapta, amit az RS optikai csomag még tovább fokozott a hatalmas légbeömlőkkel és a fekete részletekkel – utóbbiakat egyébként matt ezüstre is cserélhetünk, ha úgy kívánjuk. Hátul a jól megszokott, hatalmas ovális RS kipufogókkal találjuk szembe magunkat, hogy senkinek ne legyen kétsége, hogy mivel is áll szemben. Legyen szó az ötajtós vagy éppen a szedán verzióról, mindkét változat egészen agresszívra sikerült, amiben nagy szerepe van a 2,5 centis ültetésnek is.

Árad belőle a sportosság - galéria

Az utastérben szintén megkaptuk a szokásos módosításokat: az amúgy is dinamikus megjelenést felárért piros vagy zöld kiegészítők és egy igazán látványos sportkormány tesz teljessé – a sportülésekről már nem is beszélve. Az extrákat tekintve természetesen mindent megkap az autó, amit a normál A3-asok is, így modern vezetéstámogató rendszerekből sem lesz hiány. A pontos árcédulát egyelőre nem ismerjük, de biztosak lehetünk benne, hogy bőven 20 millió forint felett lesz majd az indulóár – inkább 21-22 millióval számolhatunk, de hamarosan kiderül, ugyanis a jövő hónaptól Európában már elérhetőek lesznek az újdonságok.