A Mercedes-Benz S-osztály minden szempontból a legtöbbet nyújtja vásárlóinak, így a kínálatban olyan modellek is feltűnhetnek, mint például a Guard változat, amely a lehető legnagyobb biztonságot nyújtja azoknak az ügyfeleknek, akik ezt igénylik. A németek pedig bemutatták a legújabb S 680 Guard 4Matic kivitelt, amely – bár először arról volt szó, hogy ezt a motort csak a Maybach kapja meg – V12-es erőforrást kapott.
Persze a kívülről néhány apróságot leszámítva egy átlagos S-osztállyal van dolgunk, de mindeközben 10 centiméter vastag üvegezéssel, Michelin PAX defekttűrő gumikkal (amelyek akár 30 kilométert is képesek megtenni leeresztve), páncélozott karosszériaelemekkel és villogó fényeket kapott az autó. Ezzel a civil felhasználásra is elérhető járművek legmagasabb védelmi fokozatát (VPAM VR10) élvezhetik az autóban helyet foglalók, aminek köszönhetően a legtöbb kézi lőfegyvertől és kisebb robbanásoktól sem kell félniük.
Látszólag semmi különös, pedig akár kisebb robbanásoktól is megvédi utasait - galéria
Természetesen az elődhöz képest rengeteg ponton fejlődött az új S Guard, amelynek tömegét bár hivatalosan nem adták meg, de egyes hírek szerint nagyjából 4,2 tonna lehet. Mindezek ellenére a Mercedesnél valószínűleg presztízsből építették csak be a hatliteres V12-est – amely egyébként a Maybach verzióban 612 lóerőt présel ki magából –, hiszen van ennél izmosabb V8-as egysége is a gyáriaknak, igaz, azt az S-osztályba egyelőre még nem építették be.
Az ablakok egyébként hidraulikusan működnek, így akkor is le lehet húzni őket, ha egy támadás esetén esetleg az autó elektronikai rendszere felmondaná a szolgálatot. Az oxigénpalackot sem felejtették ki a gyáriak, ha esetleg szorult helyzetbe kerülnének az autó utasai. A végsebesség egyébként 190 km/h, ami már így is ijesztő egy ilyen tömeggel rendelkező monstrumtól, amely a páncélozás mellett természetesen a normál S-osztályok minden luxusát is elérhetővé teszi a vásárlók számár.
A speciális funkciók kezelőgombjait itt találjuk - galéria
És hogy mindezt mennyiért? Haza adókkal számolva nagyjából 210 millió forint körül lehet az alapár, amit azért még bőven lehet felfelé srófolni. Hogy meddig, azt valószínűleg józan ésszel fel sem tudjuk fogni, de annyi biztos, hogy így sem marad majd vásárlók nélkül a kívülről visszafogott, ám a lemezek alatt igazi tankként funkcionáló S-osztály.