Épp a minap kellett megállapítanunk, hogy az autózás szerelmesei számára egyre inkább fogy a levegő: egyre kevesebb V12-es és V10-es erőforrással találkozhatunk a piacon. Vannak azonban olyan kategóriák, ahol még mindig presztízskérdés a tizenkét henger, a Mercedes-Maybach S-osztály pedig kétségtelenül ebben a mezőnyben játszik. Ugyan a Mercedes-AMG palettájáról végleg elbúcsúzott a V12-es, a Mercedes-Maybach repertoárjában ott lesz, 680-as megjelöléssel. A pár nappal ezelőtti premier után most befutottak a műszaki adatok is.
A nagy meglepetést az újdonság kapcsán már lelőtte a csillagos gyártó, amikor mutattak egy ízelítőt az S680-ról a jól látható V12 felirattal, de azért így is szívderítő látni, hogy – még ha csak a közel-keleti és az ázsiai igények kiszolgálása végett is – a Mercedesnél sem mondtak le végleg a hatalmas erőforrásról. Hatalmas összeget persze nem fordítottak a fejlesztésre, így maradt a jól ismert 6,0 literes elrendezés, két turbóval támogatva, amely a régebbről ismert 612 lóerőt préseli ki magából. Csak emlékeztetésként: a közvetlen előd 630 lóerős volt.
Ezúttal 612 lóerő és 1000 Nm van porondon
A 900 Nm-es csúcsnyomaték viszont hasonlóan impresszív, és ahogyan legnagyobb teljesítményét 5250-től 5500-ig, úgy ezt is szép kövér platón, 2000-től 4000-es fordulatig adja le a nem éppen kihegyezett erőforrás. Elkél az erő, végtére üresen mintegy 2350 kilogrammot kell mozgatnia a tizenkét hengernek, és akkor még nem beszéltünk üzemanyagról vagy felszerelésekről. Utóbbiból nyugodtan bepakolhat mindent a leendő tulajdonos, ugyanis a 4,5 másodperces 0-100-as sprint szemlélteti, hogy plusz párszáz kilóval sincs gond. Meg végre a tapadással se: szériában összkerékhajtással érkezik a csúcsmotor.
Luxus mindenek felett - galéria
A S680 természetesen ugyanazt a földöntúli luxust és sci-fikbe illő technológiai megoldásokat kínálja, mint a V8-as testvérei, így ezen a fronton valószínűleg a részletes adatok megérkezésével sem számíthatunk újdonságra. A Mercedes-Maybach tehát egyelőre még tartja magát, és bár a gyártók európai fojtogatása globálisan is nagy hatással van a német gyártóra, vannak olyan piacok, amelyek miatt még mindig megéri a hatalmas V12-es erőforrás használata – a presztízsértékéről nem is beszélve. Ugyanakkor, aki mégis elektromosságra vágyna, az jó eséllyel megkaphatja majd, ugyanis a hírek szerint 2022 környékén megérkezik majd a Maybach által kezelésbe vett EQS is.