Az új generáció bemutatkozásával ismét felülmúlta önmagát a Mercedes-Maybach S-osztály. A V12-es motor lehetősége, a még tovább nyújtott tengelytáv, valamint a hátsó utasoknak nyújtott szolgáltatások miatt túlzás nélkül nevezhetjük a Bentley Flying Spur riválisának.
A Mercedes-Benz S-osztály hosszabb tengelytávú változatánál is vagy 18 cm-rel hosszabb, egész pontosan 5469 mm-es a Maybach. A méretnövekedés teljes egészéből a főnöki helyen dolgozó, szórakozó, vagy éppen pihenő utas profitál. Célkeresztben pedig elsősorban Kína volt, ahol a presztízst az autó hosszában mérik, de az ottani közönség ízlését szolgálja ki a külső megjelenés is - igaz, szolidabb fényezéssel rögtön másképp mutat a modell is.
A kétszínű fényezés nagyon nem európai, ettől függetlenül hatalmas a Maybach
Alapkivitelben kettő darab Executive ülést szerelnek hátulra, miközben elektromosan mozgatható lábtartó jut az első ülésre. Masszírozó funkciót is ad a fekvő pozíció megtartásában segédkező kellék, az ellazulást a nyak- és vállfűtés segítheti.
Az elektromos hátsó ajtókat akár a sofőr is vezérelheti, és természetesen széles skálán állítható adaptív világítás is jut az elnöki részlegre.
A sima S-osztályba szerelt MBUX kerül a Maybach verzióba is. Nem is az öt darabos OLED-kijelző kollekció a legnagyobb érdekessége, hanem a tetőkárpitba épített 3D-s lézerkamerák, amelyek felismerik a hátsó utasok mozdulatait. Itt jeleznénk, hogy az elsődleges piacok között Kínát és Oroszországot emlegetik…
A jármű kívülről sem szerénykedik: az átalakított motorháztetőn hosszában végigfutó króm csík, függőleges rácsozású, hangsúlyos kerettel ellátott, természetesen szintén csillogó hűtőrács, szélesebb hátsó ajtók, és a számos helyen látható MM, illetve Maybach-felirat jelzi: egy ’közönséges’ S-osztálynál exkluzívabb autóval van dolgunk.
Vitán felpül hatalmas a jhátsó hely
Kezdetben az 503 lóerős, négyliteres V8-as és a 611 lovas, 6-literes V12-es benzines közül lehet választani. Mindkét erőforrás dupla turbós. Egyes piacokon a háromliteres hathengeres benzinessel szerelt konnektoros hibriddel is elérhető lesz az autó.
A légrugózás és az útfelületet pásztázó E-Active karosszériavezérlés természetesen az alapfelszereltség része, opcionális tétel többek között a hátsókerék-kormányzás. Az önvezető képesség jelenleg – a németországi törvények miatt – 60 km/h-ig működik, de a rendszer elvileg képes lenne gyorsabb haladásra is.
Ebben a színben máshogyan furcsa
Még nincs ára a Maybachnak, így csupán becslésként 60 millió forint fölé várjuk az alapverziót, de egy teljesen felszerelt V12-es akár két-háromszor ennyibe is kerülhet.