Könnyebb, mozgékonyabb és ritkábban kell megállni tankolni – ennyivel össze is lehet foglalni a Bentley Flying Spur új változatát, különösen, hogy a W12-es alá besoroló modell a hajtásláncát tekintve sem szolgál meglepetéssel. De ez nem jelenti azt, hogy ne lenne érdekes.

Végtére is a világ egyik legjobb autójáról van szó, amelyet nem igazán árnyékolnak be a hatliteres, tizenkét hengeres változat képességei. A négyliteres biturbó V8-as ugyanis 550 lóerőt és 770 Nm nyomatékot kínál, utóbbit ráadásul 2000-es fordulatszámtól. A végeredmény: 4,1 másodperces 0-100-as sprint és 318 km/h-s végsebesség. Tekintélyes adatok, amelyek ugyan a csúcsmodell 3,7-es és 333 km/h-s értéke mellett kevésnek tűnnek, de valójában több mint elegendők.

A könnyebb orr és a dinamikusabb hangaláfestés élvezetesebb vezethetőséget ígér

Cserébe 100 kilogrammal könnyebb a V8, miközben az élvezetes vezethetőséget a karakteresebbre hangolt motorhang is szolgálja. A hengerlekapcsolásra (235 Nm igény és 3000-es fordulat alatt) is képes erőforrás körülbelül 16 százalékkal takarékosabb visszafogott vezetés mellett, mint 635 lóerős alternatívája, ami ritkább kényszerszünetekre készteti a tulajdonost.

A menetteljesítményekre itt sem lehet panasz

Minden másban vérbeli Flying Spur maradt a modell, így a kézműves, exkluzív megoldásoktól a személyre szabási lehetőségeken át a műszaki vívmányokig mindenből a maximumot kapjuk, persze a megfelelő busás térítésért cserébe.

Természetesen a luxus és az exkluzivitás legmagasabb fokát kínálja

A Bentley Flying Spur V8 rövidesen rendelhetővé válik, az első példányok pedig még az idén elkészülnek.