Az előzetes híreknek megfelelően a Bentley ma bemutatta leggyorsabb négyajtós luxusautójának legfrissebb változatát, a vadonatúj Flying Spur-t, amely a Continental sorozat négyajtós változata. A kétajtós, vászon- és lemeztetős Continental modellekhez hasonlóan a Flying Spur is az aktuális Porsche Panamera padlólemezére épül, elődjénél pedig állítólag nagyobb helykínálattal büszkélkedik, ami elsősorban a 130 mm-rel hosszabb tengelytávnak köszönhető.

A Bentley első ízben a brutális, 635 lóerőt és 900 Nm-t leadni képes, 6-literes, két turbófeltöltővel lélegeztetett W12-es erőművel mutatta be a Flying Spurt, amely így nem éppen szerény méretei és tömege ellenére 4 másodpercen belül – egészen pontosan 3,7 szekundum alatt – teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet, csúcssebessége pedig 333 km/h (!).

Óriási és dögnehéz, de szinte repül: a 635 lóerős Bentley Flying Spur akár 333 km/h-val képes száguldani...

Nem elírás, a Bentley nem ismeri a ‘szokásos’ 250 km/h-s leszabályozást, így a luxusautó utasai akár 300 km/h felett is élvezhetik a Flying Spur kényeztetését, netalántán pezsgőzhetnek egy jót a hátsó fotelokban. A 635 lóerős motorhoz különben szériában 8-fokozatú duplakuplungos automataváltó és négykerékhajtás társul.

Később különben további modellváltozatok is csatlakozni fognak a kínálathoz: amennyiben a kifutó szériából indulunk ki, idővel számíthatunk egy hosszabb tengelytávú, nyújtott változat megjelenésére, mert most csak a ‘sima’ karosszériával mutatkozott be a Flying Spur.

Innen nézve pont úgy néz ki az új Flying Spur, mint egy Continental GT – galéria

Ráadásul később egy szerényebb, ‘épeszűbb’ motorváltozat is érkezik: a 635 lóerős W12 mellé egy 4-literes, szintén két turbófeltöltővel lélegeztetett V8-as csatlakozik, amely 550 lóerőt és 770 Nm-t fog leadni, szűk 4 másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintidőt és közel 320 km/h-s végsebességet biztosítva – vagyis a menetteljesítmények így is a legkomolyabb sportautókat fogják idézni.

Sőt, a hírek szerint (legalább) egy konnektorról is tölthető hibridvariáns is lesz majd, de ez még a jövő zenéje. A most bemutatott W12-es Flying Spurra visszatérve, a technológiai megoldások nagyrészt megegyeznek a Continental GT kupéval, azzal a különbséggel, hogy a Flying Spur a Bentley történelmében először összkerék-kormányzást kapott.

A Bentley Flying Spur nem csak elöl, hanem hátul is tejben-vajban fürdeti utasait – galéria

Az új 'extra' kis tempónál javítja a manőverezhetőséget, csökkentve a fordulókört, nagyobb sebességnél pedig csökkenti az alulkormányozottsági hajlamot, hiszen ilyenkor az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak a hátsók. Összességében a Flying Spur dinamikája sokat javul a jelenlegi modellhez képest. A 48 V-os fedélzeti rendszer, illetve a légrugós, adaptív futóműrendszer megegyezik a kupé megoldásaival (persze a luxusszedánhoz egyedileg hangolva), a kerekek pedig itt is 21 colosak szériában, opcionálisan pedig 22 colos papucsokat rendelhetnek a tulajdonosok.

Belül számtalan fabetét, pontosabban díszbetét-variáció választható, a rendkívül finom bőrkárpitokból pedig szintén nagyon széles a kínálat és persze a teljesen egyedi konfigurációknak is legfeljebb az autóra szánt árkeret szabhat határt. Az utastér különben nagyon hasonlít az új Continental (GT/GTC) modellek belteréhez, ami alól persze kivételt képez a tágas hátsó traktus.

Extrákból persze Dunát lehet rekeszteni, de érdemes külön kiemelni az óriási, kétrészes panorámatetőt. A vadonatúj W12-es Bentley Flying Spur ősztől lesz rendelhető, az első példányokat pedig jövő tavasszal fogja kiszállítani a brit gyártó.

A forma harmonikus, gyönyörű, és azonnal felismerhetően Flying Spur – galéria