A downsizing korában nem sok gyártó van, aki megengedheti magának, hogy hatalmas, akár tizenkéthengeres erőforrásokkal kínálja autóit, a Bentley azonban ezek között van. A Continental GT a gyáriak 635 lovas, hatliteres W12-es egységével mutatkozott be, és ez egyben azt is jelenti, hogy ez az alapváltozat. Aki azonban soknak érezné mindezt, annak jó hír, hogy angolok bemutatták a gyengébbik, V8-as kivitelt is, ami a kupé és a kabrió változathoz egyaránt elérhető lett.

Azért a harmadával kevesebb hengert felvonultató négyliteres, duplaturbós V8-as esetében sem kell aggódni a teljesítmény miatt: 550 lóerő és 770 Nm áll a pilóta rendelkezésére, amely a kupét 4, a kabriót pedig 4,1 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-s sebességre, és meg sem állnak egészen 318 km/h-ig. Ezek az adatok egyébként mindössze 3 tizeddel és 15 km/h-val gyengébbek, mint a W12-es verziók esetében, így valószínűleg nem a plusz teljesítmény csábítja majd el a vásárlókat a nagyobb egység felé, hanem pusztán annak felsőbbrendűsége.

Nem sokban tér el, de a kipufogók mások - galéria

A külcsínt tekintve túl sok minden nem árulkodik arról, hogy a kisebbik motor van a Continental GT(C)-nkben: az aprócska oldalsó V8-as jelöléseken kívül a négy kipufogó buktathatja le azokat, akik elspórolták a plusz négy hengert – és persze az azzal járó összes hátrányt, mint plusz a súly és a nagyobb fogyasztás –, hiszen a W12-eseken csak két hatalmas kidörgő van. A lehetőségek tárháza természetesen a V8-as esetében is kifogyhatatlan, de már alapból is 20 colos keréktárcsákat kapunk, amiket akár 22 colosokra is cserélhetünk.

Az utastérre nagyjából ugyanez mondható el: lenyűgöző megoldások, a variációs lehetőségek végtelensége és modern extrák jellemzik a V8-asokat, amelyek belül még annyira sem térnek el W12-es testvéreiktől, mint kívül. Természetesen szinte bármit megvalósítanak nekünk a Bentley szakemberei, és vezetéstámogató illetve biztonsági asszisztensekből sincs hiány – a Volkswagen konszern legmodernebb rendszerei mind felvonulnak az angol kupéban és kabrióban is, beleértve a félig önvezető rendszert.

A lehetőségek tárháza végtelen - galéria

Mivel a négyliteres V8-as jóval könnyedebb a W12-esnél, miközben nem is kínál lényegesen kisebb teljesítményt, így könnyen megeshet, hogy vezetési élményben még többet is adnak a kisebb egységgel szerelt verziók, amihez az alapáron járó állítható futómű is hozzájárul – azt persze említenünk sem kell, hogy az automata váltó és az összkerékhajtás ugyanúgy alapáras. A V8-as változatok jóval racionálisabbak lehetnek, mint a W12-esek, de ezekben a kategóriákban pontosan tudjuk, hogy nem mindig a logika dönt – van, aki számára egyszerűen a felsőbbrendűség jele a nagyobb erőforrás.