Mindig van feljebb. Jó példa erre az Aston Martin Valkyrie AMR Pro, amelynek koncepcióját még a 2018-as Genfi Autószalonon mutatták be. Azóta három év telt el, közben lefújták a britek ígéretesen induló Le Mans Hypercar projektjét, de a brutálisan továbbfejlesztett Valkyrie végül elkészült. Nem is akármilyen képességekkel lép színre.

Éppen a Le Mans-ba szánt, végül nem megvalósított hiperautó alapformáját kapta meg, így bátran kijelenthető: sokkal jelentősebb változások történtek az első látásra is feltűnő hátsó szárny felszerelésén kívül. Így például 380 mm-rel lett nagyobb a szénszálas padlólemez tengelytávja, de 96 mm-rel szélesebb az első és 115-tel a hátsó nyomtáv is. A teljes hossz 266 mm-rel növekedett meg, és ebben már az aerodinamikai csomagnak is komoly szerepe van.

Mintha egyenesen Le Mans-ból szabadult volna

Karbonszálas lökhárító rátét, átdolgozott kerékívek, (az utcai verzió kamerás megoldásával ellentétben ismét) hagyományos tükrök, fixen rögzített hátsó szárny és kerékborítások: a pályaverzió megduplázza a leszorítóerőt. A kanyarképességekről a 3 g-s oldalgyorsulási érték árulkodik.

Elvetették a hibrid kialakítást és egy Cosworth-féle szívó V12-esre bízták a hajtást. A 6,5 literes motor percenkénti fordulatszáma elérheti a 11 ezret, maximális teljesítménye körülbelül 1000 lóerő. Az Aston Martin szerint az autó pályaképessége az F1-es autókéval összemérhető. A Le Mans-i köridő a becslések szerint 3:20 körül alakul, ami az LMP1-es versenygépek szintjén mozog.

A sima Valkyrie sem épp hétköznqpi autó, de az AMR Pro kivitel még rajta is túltesz

Tobias Moers cégvezér nem győzi hangsúlyozni a szenvedélyes szakemberek által, kompromisszummentesen elkészített autó egyediségét. Szavai szerint nem törődtek a különböző sorozatok szabályrendszereivel, ezért a végeredmény egy megismételhetetlen mestermű lett, ami semmihez nem hasonlító megjelenést, teljesen egyedi hangzást és nem mellékesen sosem tapasztalt vezethetőséget ad.

A különleges autó vásárlói részt vehetnek az Aston Martin által rendezett összes pályanapon – beleértve a különleges rendezvényeket is –, miközben szakmai tanácsokat, FIA-szabványos versenyruhát és még egy meghívót is kapnak a VIP vendégek tiszteletére rendezett vacsorára.

Alig negyven példány kedvéért készült el a konstrukció

Hatalmas tolongás azért így sem várható az étteremben: a két prototípust is beleszámolva összesen 40 darab Valkyrie AMR Pro készül majd. Az egységesen balkormányos kialakítású autók szállítása az év utolsó negyedében kezdődik.