Padlógázzal halad az Aston Martin Valkyrie a sorozatgyártás felé, és ezt most hallhatjuk is. Egy hang sokszor többet mond minden szónál, ami tökéletes igaz Dr. Andy Palmer márkavezető 5 másodperces videójára, amelyen az hiperautó egekig forgó V12-es erőforrása hallható. A Valkűr pedig a Forma-1 aranykorát idézi meg nekünk.
Fejleszteni pedig van is mit a Valkyrie-ön, ugyanis nem csak egyféle utcai verzió készül belőle. Ott van például a versenypályás használathoz ajánlott, de rendszámos modellre tehető pakk is. Az új csomag mind a 150 vásárló számára elérhető lesz, de félreértés ne essék, hiszen ez esetben nem a kifejezetten versenypályára szánt AMR Pro kivitelről van szó, amely utcán nem is használható, hanem csak egy extra csomagról, ami javítja az aerodinamikát. Mindezt pedig új első elemekkel, titán fékekkel, mattfekete magnézium keréktárcsákkal, extra karbon megoldásokkal és pályára hangolt futóművel érték el a gyáriak, aminek köszönhetően szerintük 8 %-kal tud gyorsabb lenni az autó – ez elsőre talán nem tűnik soknak, de versenykörülmények között bizony hatalmas különbség lehet.
Egészen elképesztő képességekkel van megáldva - galéria
Jó eséllyel elég sokan élnek majd ezzel a valószínűleg méregdrága opcióval, hiszen a csomaghoz hozzátartoznak az eredeti elemek is, így aki később megunná a túlzottan pályára fókuszáló megoldásokat, könnyen lecseréltetheti őket, és ezzel egy „átlagos” Valkyrie-t varázsolhat autójából. Ez azonban még nem minden, ugyanis a pályás használat nagyobb kockázata miatt egy teljes pótalkatrész csomag is jár az autóhoz – minden külső elemet beleértve, ha esetleg megtörténne a baj.
Az Aston Martin teljes személyre szabhatóságot kínál, de a kevésbé fantáziadús vásárlók számára előre megalkotott, nagyon látványos megoldásokkal is készülnek, és persze az is lehetséges, hogy ezekből kiindulva formálják meg álmaik autóját. A Q részleg azonban azt ígéri, hogy a vásárlók legmerészebb álmait is képesek megvalósítani, és ezalatt ne csak egy egyedi színre gondoljunk, hiszen szinte minden lehetséges: már alapból is van például egy arany csomag, amelynek köszönhetően 24 karátos aranypor kerül a festéklakk alá, amellyel egészen különleges végeredményt lehet elérni.
Belül minden verzió pont ilyen puritán - galéria
Az AMR Track Performance csomag egyébként a teljesítményt nem érinti. A fejlesztések elsődleges célja nem a hosszú távú megbízhatóság és a kellően kövér szervizperiódus volt, ez pedig meg is látszik a 6,5 literes V12-es erőforrás nyers számadatain is. A maga 206 kilogrammos száraz tömegével ebben a méretkategóriában pehelysúlyúnak nevezhető szívómotor kereken 1000 lóerőt présel ki magából, méghozzá 10500-as fordulaton. Ez ráadásul nem is a vége: az öblös erőforrás esetében bizony 11100-nál köszönt be a leszabályozás. A motorkerékpáros pörgősséghez cseppet sem motorkerékpáros 740 Nm nyomaték is társul. Az egy literből előcsalogatott 153,8 lóerővel pedig végre egy szívómotor is bekerül a legnagyobb literteljesítményű modellek 40-es toplistájára. És több mint meggyőzően szól:
I hope this will make your day. @astonmartin #Valkyrie on test and unleashed at our Silverstone Proving Ground. pic.twitter.com/IzuUBkyZKn
— Dr. Andy Palmer (@AndyatAston) November 22, 2019
A 65 fokos hengerszögű belső égésű benzines egy kisebb, könnyű súlyra optimalizált elektromos rendszerrel dolgozik majd együtt, összesen várhatóan 1130 lóerőt elérhetővé téve. A fejlesztésnél pedig az aerodinamika és a könnyű súly a meghatározó – a főtengely például fele annyit nyom, mint a One-77 szuperautó esetében, de például az egyedileg készült egykuplungos szekvenciális váltómű is a kompromisszummentes dinamika/súly tengelyen alkot nagyot. A gyári ígéretek szerint a menetkész tömege 1130 kiló alatt lesz, ami hihetetlen eredmény. Értelemszerűen mindent a súlycsökkentésnek rendeltek alá, például még az autó orrán lévő Aston Martin embléma is csak egy speciálisan megmunkált, vékony lemezke, amely csupán néhány grammot nyom.
Egy elektromotor még 130 lóerőt rápakol, de a tömeg még vele is 1,2 tonna alatt marad
Ami a modell elnevezését illeti, 'V' kezdőbetűjével kiválóan illeszkedik az Aston Martin modellek sorába. Érdekesség, hogy a fejlesztésben nyilván nagy szerepet vállaló Red Bull nem szerepel az autó nevében, azonban minden bizonnyal okkal döntöttek így a két márka első emberei. "Az Aston Martinnál a típusok nevei mély jelentéssel bírnak. Inspiráló hatást, izgalmat kell ébreszteniük. Gazdagítaniuk kell, és el kell mesélniük egy olyan történetet, ami 104 évre nyúlik vissza. Az Aston Martin Valkyrie nem más, mint egy hihetetlenül különleges autó, ahogy azt a neve is mutatja" - mesélte Marek Reichman, az Aston Martin kreatív vezetője. A Valkyrie (valkűr) a mitológiában azokra a nőalakokra utal, akik a harcmezőn éltek és haltak, feladatuk pedig az elhunyt hősi harcosok Valhallába, Odin birodalmába vitele.
A teljes leleplezéssel egyelőre adós az Aston Martin
A Valkyrie-ből 150 példány készül, valamit 150 további a versenypályás csomaggal, továbbá 25 kizárólag versenypályás használtra hangolt típust is készít az Aston Martin, amelyek akár az F1-es köridőket is ostromolhatják. A végleges modell várhatóan jövő nyáron mutatkozik be, a gyártás is ekkor kezdődik. Ha eddig nem jeleztük vételi szándékunkat, akkor most már ne is fáradjunk: a nettó egymilliárd forintos hiperautó minden egyes darabjára van már jelentkező.