Már több ízben is beharangoztuk az Aston Martin és a Red Bull Racing istálló közös munkájának gyümölcsét, amelyet mindeddig csak AM-RB 001-ként emlegetett a világ. A Valkyrie célja egy közúton is használható versenyautó létrehozása, amelyben pillekönnyű súlya is szerepet játszik: egy lóerőnek kevesebb, mint egy kilót kell mozgatnia.
Ami a modell elnevezését illeti, 'V' kezdőbetűjével kiválóan illeszkedik az Aston Martin modellek sorába. Érdekesség, hogy a fejlesztésben nyilván nagy szerepet vállaló Red Bull nem szerepel az autó nevében, azonban minden bizonnyal okkal döntöttek így a két márka első emberei. "Az Aston Martinnál a típusok nevei mély jelentéssel bírnak. Inspiráló hatást, izgalmat kell ébreszteniük. Gazdagítaniuk kell, és el kell mesélniük egy olyan történetet, ami 104 évre nyúlik vissza. Az Aston Martin Valkyrie nem más, mint egy hihetetlenül különleges autó, ahogy azt a neve is mutatja" - mesélte Marek Reichman, az Aston Martin kreatív vezetője. A Valkyrie (valkűr) a mitológiában azokra a nőalakokra utal, akik a harcmezőn éltek és haltak, feladatuk pedig az elhunyt hősi harcosok Valhallába, Odin birodalmába vitele.
Annak ellenére, hogy a skandináv mitológiában rejtőznek a gyökerek, a Valkyrie ízig-vérig csúcstechnológiás jószág. A hiperautót az Aston mellett a Red Bull Advanced Technologies fejlesztette, mi több, az AF Recing is részt vett a munkában, ahogy a világ számos vezető technológiai szereplője. A végeredmény pedig garantáltan elképesztő lesz, ha hihetünk a félhivatalos információknak.
A modell V12-es szívómotorja közel 1000 lóerő leadására lesz képes, amivel egyben a világ legizmosabb sorozatgyártású szívó erőforrásává is válhat (ha tényleg eltekintenek a gyáriak a turbófeltöltéstől). Ehhez társul majd 130 további lóerő, méghozzá elektromos hajtás formájában. Az így előállt 1130 lóerő már önmagában elképesztő adat (amíg nem vesszük elő az 1500 lóerős Bugatti Chiront), viszont a Valkyrie brutálisan könnyű lesz. A gyári ígéretek szerint a tömege 1130 kiló alatt lesz, a most kiszivárogtatott új információk szerint pedig a száraz súly csupán 1,03 tonna lesz. Értelemszerűen mindent a súlycsökkentésnek rendeltek alá, például még az autó orrán lévő Aston Martin embléma is csak néhány grammot nyom.
A Valkyrie-ből 150 példány készül, valamint 25 kizárólag versenypályás használtra hangolt típust is készít az Aston Martin, amelyet főleg az erőteljes aerodinamikai csomag különböztet meg hagyományos társaitól. A végleges modell várhatóan jövő nyáron mutatkozik be, a gyártás pedig csak 2019-ben indul majd.