Pont egy hete tartotta meg a Mercedes-Benz az elektromos jövőjéről szóló sajtótájékoztatóját, amiből kiderült, hogy rengeteg EQ modell érkezik a közeljövőben, és az AMG, illetve a Maybach kínálata is bővül tisztán elektromos autókkal. Ezúttal azt jelentették be a németek, hogy a szeptemberi Müncheni Autószalonon rögtön meg is mutatnak ezek közül jó pár újdonságot.

Korábban ugyan arról is cikkeztek, hogy a G-osztály elektromos verziójának előfutára is jöhet, ám arról ezúttal nem esett szó, ellenben kiderült, hogy az EQS megoldásait öröklő kisebb testvér, az EQE bemutatkozik a német nagyvárosban, ráadásul magával hozza az első tisztán elektromos AMG és Maybach modellt is – utóbbiak minden bizonnyal az EQS sport- és luxusváltozatai lesznek.

Ez bizony már az EQE és nem az EQS - alig van eltérés

Az EQE-ről egyébként két ízelítőt is megosztottak a gyáriak, melyeken jól látszik a rokonsága az EQS-sel – tulajdonképpen első ránézésre nem egyszerű megkülönböztetni őket. Az utastérben az EQE is megkapja a Hyperscreen névre keresztelt, három óriási megjelenítőből álló műszerfalat, míg kívülről az EQS-hez nagyon hasonló profillal és ugyancsak az autó teljes szélességében végighúzódó hátsó lámpatesttel találkozhatunk, de a kerékjárati íveknél mintha valamivel sportosabbra szabták volna az autót.

Az utastérről készült ízelítőről akár azt is hihetnénk, hogy az EQS van rajta, hiszen csak nagyon alaposan végignézve találhatunk különbségeket – ilyen például az ajtóbehúzón futó eltérő hangulatfény. A hajtásláncok tekintetében valószínűleg szintén az EQS-t követi majd az EQE, így 450-es verzió 333 lóerővel és 568 Nm-es nyomatékkal, míg az 580 4MATIC 523 tagú ménessel és 855 Nm-es nyomatékkal állhat majd rendelkezésre. Ugyanakkor az sem kizárt, hogy köztes teljesítményszintet is kap majd az autó, ezzel esetleg megőrizve az izmosabb változatot az EQS sajátjának, vagy eseetleg egy beszálló még gyengébb variáns is érkezhet. A hatótáv ugyancsak 650-800 kilométer közé eshet, legalábbis papíron.

Ez az EQS utastere a Hyperscreennel - indulhat a különbségek keresése

Ami az első AMG és Maybach elektromos autókat illeti, utóbbi esetében valószínűleg hasonló lesz az eljárás, mint a normál S-osztálynál: még finomabb anyagok, még részletgazdagabb kidolgozás és különleges megoldások fokozzák majd az EQS luxusát. Az AMG kivitel azonban érdekesebb lehet, hiszen itt magasabb teljesítményről és sportosabb menettulajdonságokról is beszélhetünk. A pletykák szerint egyébként 760 lóerő körül lehet majd az EQS AMG, amely ezzel a GT Black Series sportautót is felülmúlhatja. Arra is kíváncsiak vagyunk, hogy mennyire szabják majd át a Maybach és az AMG megjelenését, de szerintünk nem kell túl nagy eltérésekre számítani – elegánsabb, illetve sportosabb lökhárítókat kaphatnak az új kivitelek.

A Mercedes-AMG esetében nem csak az első tisztán elektromos, hanem az első valódi hibrid modellt is köszönthetjük majd, ugyanis jön a négyajtós GT 73, amely négyliteres V8-as és egy hátra helyezett elektromotor segítségével több mint 800 lóerőt és 1000 Nm-t préselhet ki magából, amivel a 0-100-as sprint 3 másodperc alá csökkenhet. Az autóba egyébként egy mindössze 6,1 kWh-s akku kerül majd, így túl nagy elektromos hatótávra nem számíthatunk – itt minden a teljesítményről szól.

Az AMG csomagos EQS így néz ki - a vérbeli AMG-től sem számítunk sokkal extrémebb megjelenésre

Ami még a Mercedest illeti, Münchenben mutatkozik majd be az első telekjáró C-osztály az All-Terrain kivitel képében, illetve élőben megcsodálhatjuk majd az S-osztály Guard kivitelt is. A Smart sem marad újdonság nélkül, hiszen bemutatkozik a korábban már előrevetített elektromos crossover koncepció. Lesz tehát csinnadratta a csillagosok standján.