A Mercedes-Benz tegnap tartotta meg az elektromos jövővel foglalkozó nagy sajtótájékoztatóját, és mondanunk sem kell, nagyszabású terveket mutattak be a németek. Rengeteg új villanyos modell érkezését erősítették meg, és szó esett arról is, hogy milyen ütemben várható a márka átállása tisztán elektromos autók eladására.

A korábbi hírekkel ellentétben a csillagosok úgy tervezik, hogy 2025-re nem csak az eladásaik negyedét, hanem már a felét teszik majd ki tisztán elektromos vagy hibrid modellek. Ha belegondolunk, ezek bizony igen nagyszabású elképzelések, hiszen az évtized közepéig csupán négy év van hátra. Természetesen nem a levegőbe beszéltek a németek, hiszen ezzel párhuzamosan azt is bejelentették, hogy minden szegmensre jut majd legalább egy tisztán elektromos modelljük, ráadásul mindezt már 2022-ben elérik majd.

Az EQS az eddigi legnagyobb elektromos dobása a Mercedesnek - dez ez csak a kezdet

Mindez egyébként 40 milliárd eurós befektetést jelent a csillagosok részéről, amelynek része négy új, moduláris padlólemez megalkotása is, melyek természetesen a villanyos modelleket szolgálják majd ki. Az MMA a kompakt modellek alapjait adja majd, míg az MB.EA névre hallgató egység a csillagosok normál személyautóit szolgálja ki a közepes méretkategóriától egészen a luxusautókig. Az AMG.EA – ahogyan a neve is mutatja – a sportautókat, vagy legalábbis sportautós teljesítményre hangolt típusok alapját adja majd, míg a VAN.EA a kisbuszoknak és a kisteherautóknak ad szilárd, elektromos alapokat. Az, hogy melyik lehet az első autó, amely ezek valamelyikére épül, egyelőre nem derült ki.

A fentiek alapján hamarosan igazi újdonságeső várható a Mercedestől, hiszen a már meglévő EQA, EQB, EQC, EQS és EQV mellé, ha minden igaz 2022 végéig jön a koncepcióként már bemutatott EQT, az EQE, az EQE SUV és az EQS SUV is – sőt, az elektromos G-osztály érkezése is hivatalos 2024-ben. És igen, a németek valóban egy SUV felirat odabiggyesztésével fogják megkülönböztetni az azonos méretkategóriájú, de emelt hasmagasságú modelleket a normál személyautóktól, ami szerintünk nem egy díjnyertes ötlet, de nem ők az elsők, akiknek beletört a foguk a villanyos palettájuk nómenklatúrájának kialakításába.

Jön a Maybach EQS SUV

Ha mindez még nem lenne elég az EQS és az EQS SUV is elkészül Maybach változatban – utóbbiról egy kedvcsinálót is megosztottak az eseményen a gyáriak. A sajtótájékoztatón a tegnapi cikkünkből ismerős EQXX tanulmányról is szó esett: a bemutató 2022-ben esedékes, és az autó hatótávolsága 1000 km lesz, amit ráadásul nem egy hatalmas akkumulátorcsomag beépítésével, hanem a fogyasztás 10 kWh/100 km alá csökkentésével szeretnének elérni. Igaz, így is egy 100 kWh körüli akkupakkról beszélünk. A csillagosok 20%-kal szeretnék növelni az akkuk energiasűrűségét, az autó légellenállási együtthatóját pedig az EQS már amúgy is elképesztő 0,20-as értéke alá szeretnék csökkenteni.

A nagyobb energiasűrűség mellett az áttörést jelentő szilárdtest akkumulátorok fejlesztéséről is szó esett, de a Mercedes által megvásárolt angol cég, a YASA szakemberei már egy nagyobb hatékonysággal dolgozó elektromos hajtáslánc fejlesztésében is előrehaladott szakaszban vannak. A Mercedes-Benz tehát igen nagyszabású terveket tűzött ki maga elé, amelynek már a közeljövőben lesz látszatja – kíváncsian várjuk az új modelleket.