A Mercedes-Benz Concept EQT nem más, mint a közelgő T-osztály előfutára. Nem könnyen kelti fel a figyelmet egy átlagos, teherautós alapokra épített csapatszállító, de egyrészt prémium megjelöléssel ilyet még soha nem láttunk, ráadásként pedig a típusjelben található EQ-tag lehet alkalmas a nyugalom megzavarására.
A németek a szedánok és SUV-k mellett számos más kategóriába fejlesztenek elektromos autót, az EQT esetében is erről van szó. Mint már tudjuk, a koncepció a jelenleg kapható Citant váltja le. Az új modell haszonjármű kivitele megtartja a bejáratott nevet, a személyszállító változatot viszont T-osztálynak hívják majd.
A hangulat inkább prémium, mint haszonjárműves
Ezúttal is francia rokonságról számolhatunk be: a technika egy része a tavaly novemberben megújított Renault Kangoo harmadik generációjával közös. A Mercedes-Benz igyekszik a márkához méltó módon magasabb szintre hozni a saját kiadását, az ígéretek szerint senki nem fogja összekeverni a két autót.
A cél érdekében az EQT-n is bevetették az EQS-en megismert hűtőrácsot, az elöl-hátul LED-es lámpák mellett világító csillagok és a karosszéria síkjába simuló kilincsek is kerültek az tanulmányra. Nem maradt ki a repertoárból a hátsó világítótesteket összekötő fénycsík sem.
A tolóajtók mögött három üléssor várja a családot
A kategóriában megszokott módon tolóajtók kerültek a 4945 mm hosszú járműre. A nyílászárók elég tágasak ahhoz, hogy a harmadik üléssorba is könnyedén bebocsátást nyerhessünk. És ha már feltártuk a nyílást, vessünk egy pillantást a világos nappa bőr kárpitozásra és a szintén fehér multifunkciós kormánykerékre is.
A haszonjármű jellegre rácáfolandó tetőablak és MBUX jelzi a prémium vonalat, a kékes kiegészítők pedig a ’tiszta’ meghajtást. A szériagyártmányba persze hagyományos motorok – a Renault-féle 1,33 literes benzines, vagy éppen az 1,5-ös dízel – is kerülhetnek majd, a nem részletezett tudású villanyhajtás csak egy választási lehetőség lesz.
Feltéve, hogy a Kangoo E-Tech csomagja kerül a csillagos jelzésű autóba is, egy 44 kWh-s akkucsomag (WLTP szerint bő 260 km-es hatótávval) érkezését tartjuk valószínűnek, de a háttéralkuk függvényében akár nagyobb kapacitás is társulhat a mindenképpen magasabb ár mellé.
A képeken láthatónál kevésbé futurisztikus, a francia testvérnél viszont szebben csillogó T-osztály 2022-ben érkezik. Ha a képek alapján kedvező véleménnyel vannak a koncepcióról, az idő rövidsége talán reményt adhat arra, hogy a végleges változaton sem módosítanak már sokat. Mindenesetre az idén érkező új Citan alapján már sokat fogunk tudni; utána pedig jöhet a prémium haszongépjármű premierje, amely megnevezés valahol méltatlan is a járműhöz, hiszen a T-osztály nem elsősorban gazdasági haszonszerzésre született. Legyen prémium dobozos. Vagy prémium furgon. Hát, egyik sem hangzik túl előkelően. Akkor inkább prémium személyszállító.


