A Mercedes-Benz idén márciusban hozta el a Genfi Autószalonra akkor még tanulmány státuszban az EQV-t, amely elnevezés a V-osztály teljesen elektromos kiadását takarja. Az akár nyolcszemélyes személyszállító elektromos kisbusz végleges változata most bemutatkozott, személyében pedig egy kicsit más, ám annál érdekesebb modellt ismerhetünk meg.

Az EQV tehát a szintén márciusban debütált frissített V-osztály fizimiskáját viseli, ami nem véletlen, ugyanis alapjait tekintve megegyezik normál testvéreivel, de szemből azért megkapta az EQC által már bemutatott, a Mercedes elektromos modelljei számára megalkotott formai megoldásokat. Az egyedi fényszórókban, a hűtőrácsban összefutó LED-es nappali menetfényekben és a különleges keréktárcsákban tulajdonképpen ki is merülnek a változások, de így is rögtön felismerhető az EQV.

Jól beazonosítható, de annyira nem eltérő - galéria

Az utastérben sem változott túl sok részlet, egyedül a műszercsoport és a központi rendszer elektromos menüpontjai jelentik az összes lényegi módosítást, illetve a tanulmányt felidéző fekete-kék kárpitozás is elérhető a modellhez. Amire büszkék a gyáriak, hogy az akkumulátor nem vett el helyet az utastérből, így a luxus mellett ugyanaz a hatalmas helykínálat és praktikum várja majd az elektromos V utasait, mint a normál verziókban. A modern extrákról sem kell lemondanunk majd, és az EQV a gyáriak legfrissebb, MBUX multimédiás rendszerét is megkapta.

Belül jóformán csak a műszercsoport árulja el - galéria

A lényeg azonban mindenképpen a lemezek alatt rejtőzik. A padlóba végül egy teljes kihasználható kapacitását tekintve 90 kWh-s akkut rejtettek el a mérnökök, ami nem kevesebb, mint 405 kilométeres hatótávot ígér – az akku méretéhez képest ez elsőre nem tűnhet soknak, de ne feledjük, hogy egy hatalmas kibuszról beszélünk. A modell egyébként legfeljebb 110 kW-tal tölthető, amely a megfelelő töltőállomáson (ilyenből hazánkban jelenleg csak egy van az M1-esen) 10-től 80 százalékra kevesebb mint 45 perc alatt tölthető.

A hajtásról egy 204 lóerős elektromotor gondoskodik, ami a normál verziókkal ellentétben nem a hátsó, hanem az első tengelyt hajtja, és akár 160 km/h-s végsebességre is képessé teszi az óriást. Még fontosabb a 362 Nm nyomaték, amely már alapjárattól elérhető, minden körülmények között kiemelkedő rugalmasságot biztosítva.

Normál és hosszú kivitelben is kapható lesz

Az árakról egyelőre nincs információ, de az már biztos, hogy az EQV hét- és nyolcszemélyes konfigurációban, normál és hosszított kivitelben (5,14 és 5,37 m-es teljes hosszúság) is elérhető lesz.