A Mercedes-Benz V-osztály kétségtelenül kategóriájának egyik legelegánsabb és legfinomabb tagja, és bár a kisbuszok világában talán még nem gyorsultak fel annyira a dolgok, mint a személyautók esetében, az immár öt éve bemutatott típus esetében már eljött az ideje a frissítésnek. Ennek megfelelően pedig meg is történt mindez, és bár kívül és belül csak visszafogottabb újításokkal találkozhatunk, a lemezek alatt bizony vadonatúj erőforrások bújnak meg.
A megújult V-osztály orrkialakításának köszönhetően az autó még szélesebbnek tűnik, és ezt a hatást erősíti az új, nagyobb légbeömlőkkel rendelkező lökhárító és a gyémántmintás hűtőrács is, valamint a rács közepén, két ezüstszínű léc közé elhelyezett Mercedes-csillag. A személyre szabhatóságról továbbra is az AVANTGARDE és az EXCLUSIVE vonal gondoskodik, míg az AMG csomag az új krómbetétes hűtőráccsal és az eddigieknél is sportosabb összhatással erősített a frissítéskor.
Hátul szinte nincs változás - galéria
A sikeres fekete-fehér árnyalatok mellett megjelent a grafit- és a szelenitszürke metálfényezés, valamint egy teljesen új szín, az acélkék is. Bár az új jácintvörös metálfényezés a megújult V-osztály igazán érzelmes oldalát mutatja, a négyféle új könnyűfém keréktárcsa erőteljes és modern kiállást biztosít az autónak – 19 colos a legnagyobb rendelhető felni. A megújult V-osztály belső terében szintén a jelenlegi Mercedes-Benz személyautóinak megoldásai köszönnek vissza, így az autót belül is a letisztult, modern stílus jellemzi.
A V-osztály új légbeömlőket kapott, sportosabb turbina-kialakítással, és a „tartufo” nappabőr kárpitozás is friss elemként jelent meg. Ami a V-osztálynál használt anyagokat illeti: a fekete és selyembézs színben is elérhető Lugano bőr- és nappabőr kárpitozással és a Santos fekete szövettel együtt összesen hatféle különböző kárpitozás érhető el világos és sötét színekkel. Új műszerfali betéteket is köszönthetünk, amelyek elérhetőek zongoralakk, ébenfa, szénszálas és szálcsiszolt alumínium kivitelben is. A vezetőülés mögötti első sor opcionálisan elérhető luxusülései az S-osztályhoz hasonlóan már teljesen hátradönthetők, miközben akár már hátmasszázst és klimatizálást is kínálnak.
Néhány új extra és kisebb változtatások belül - galéria
A modellfrissítésnek köszönhetően a Mercedes-Benz V-osztály megkapja a négyhengeres OM 654-es dízel motorcsaládot is, méghozzá kétféle verzióban. A V 250 d 190 lóerővel és 440 Nm nyomatékkal, míg – a kategória legjobb értékeivel – a V 300 d 239 tagú ménessel és 500 Nm-es csúcsnyomatékkal áll rendelkezésre. Utóbbi gyorsítás közben a átmenetileg képes további 30 Nm nyomaték leadására is. A V 300 d így álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, végsebessége pedig 220 km/h – ezek az értékek még a személyautók között is becsülendők.
Az új motorgeneráció még hatékonyabb és tisztább, miközben fokozott zaj- és vibráció-szigetelése még visszafogottabbá teszi. A belső tér így válik még csendesebbé, miközben a zavaró vibrációk is csökkentek. Az új motorgeneráció innovatív oldaláról tanúskodik az alumínium blokk és az acél dugattyúk, a még hatékonyabb égési folyamat, valamint a NANOSLIDE hengerfal bevonat a motor belső súrlódásának csökkentése érdekében. Mindez az új V 250 d esetében - az elődmodellhez képest - körülbelül 13 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez. A korábbi hétfokozatú automata váltót a csillagosok 9G-TRONIC egysége váltja, amely alapáron jár a két új hajtáslánchoz – az alap hátsókerékhajtás mellett opcionálisan 4MATIC összkerékhajtás is rendelkezésre áll.
Igazi VIP tárgyalónak is beillik a hátsó traktus - galéria
Az alapfelszereltség részét képező oldalszél asszisztens segítségével a vezetőnek még erős oldalszél esetén is könnyű dolga van a megújult V-osztály úton tartásában. Az új Active Brake Assist fékrásegítő rendszer képes felismerni a ráfutásos baleset kockázatát, amelyre kezdetben vizuális és akusztikus jelzésekkel hívja fel a figyelmet, és a vezető reakciójától függően fékerő-rásegítéssel vagy önálló fékezéssel be is avatkozik. Városi forgalomban álló tárgyakra és átkelő gyalogosokra is reagál a szoftver. További újdonságot jelent a feláras Highbeam Assist Plus fényszórórendszer, amely lehetővé teszi az útpálya állandó, széles megvilágítását anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.
A Marco Polo verziók is megújultak - galéria
A lakóautóként funkcionáló Marco Polo változatok szintén megkapják az újításokat, és a Genfi Autószalonra az EQV tanulmányautót is elhozzák, ami a V-osztály egy teljesen elektromos, szériaközeli verziója lesz. Az árakról egyelőre nincs információ, de az izmosabb hajtásláncokkal és a modernebb extrákkal bizonyára néhány százalékos drágulásra számíthatunk az elődhöz képest.