Ha Toyota, akkor hibrid: ez olyannyira igaz, hogy lassan már a laikusok kívülről fújják ezt a szlogent. Ezzel párhuzamosan az is természetes mindenki számára, hogy a japánok személyautóikba már elég régen nem szerelnek dízelmotorokat. Ugyanakkor sokan megfeledkeznek az olyan modellekről, mint a Land Cruiser, a Hilux vagy éppen a kisáruszállító modellek, melyeket továbbra is gázolaj hajt – igaz, utóbbiakban francia motorokat találunk. Most azonban felröppent a hír, hogy a japánok az előbb említett típusok kedvéért egy dízel-hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kezdtek, hogy tarthassák magukat ígéreteikhez.
Természetesen azokról az ígéretekről van szó, amelyek a Toyotát a világ legtisztább gyártójává tennék, azokról már nem is beszélve, melyek szerint minden autójuk hibrid lesz a közeljövőben. A japánok pedig komolyan veszik ezeket, és a hírek szerint hamarosan az egyelőre még dízelek uralta kategóriákban is a hibridek bevezetését tervezik, méghozzá úgy, hogy megmarad a gázolajos egység. A Toyota egyébként elképesztően következetes ezen a téren: szinte elsőként kezdtek bele az elektrifikációba, és nagyon sokáig elsők is voltak ebben a sorban, ám amíg a többiek a tisztán elektromos és konnektorról tölthető hibrid modellek sokszor elsietett bemutatóival beelőzték a japánokat, addig ők ragaszkodtak az elképzeléseikhez, és nem mentek bele a háborúba.
Ezt pedig valószínűleg nagyon is jól tették, hiszen a Toyota mindig a megbízhatóságról és a kiforrottságról volt híres, így nem lett volna jó üzenete, ha elsietve lépnek, arról nem is beszélve, hogy a japánok mind a mai napig ragaszkodnak ahhoz, hogy nem feltétlenül az akkumulátoros elektromos autók jelentik a jövőt – ők legalább akkora figyelmet fordítanak a többek által már elengedett hidrogénes hajtásra is.
Terepjáróikat és tehergépjárműveiket is elektrifikálnák a japánok
Most pedig úgy tűnik, hogy a terepjárók és áruszállítók jövőjét is hibridként képzelik el. A dízelmotorok jövője egyre sötétebbnek tűnik, de az egyértelmű, hogy egyes kategóriákban még nagyon sokáig jelen lesznek, ám a Toyotánál úgy látszik nem szeretnének kompromisszumot kötni, ami a károsanyag-kibocsátás csökkentését illeti, és a pletykák szerint már fejlesztik a dízel-hibrid hajtásláncukat. Nem példa nélküli ugyan a dízel-elektromos hajtásképlet, ám normál, nem konnektoros hibridként még sehol nem sikerült maradandót alkotni vele – konnektoros verzióban a Mercedes próbálkozik vele egészen sikeresen.
Ezek a hírek azonban egyelőre még nem kerültek megerősítésre, de nem lepődnénk meg, ha a Toyota valóban egy ilyen rendszeren dolgozna, hiszen a japánok teljes mértékben elkötelezték magukat az elektrifikáció mellett, még ha nem is pont úgy, ahogyan a többiek. Egyelőre azonban nekik van igazuk, hiszen hiába nincsen még tisztán elektromos autója a gyáriaknak, mégis flottaszinten ők az egyik legtisztább autógyártó, ami annak fényében, hogy egyben az egyik legnagyobbak is, kiemelkedő eredmény.