Szinte minden márka életében előfordult már, hogy felül kellett vizsgálni a nómenklatúrát, mert az elavult. Ez manapság fokozottan igaz, hiszen egyrészt a modellkínálatok villámgyors bővülése, másrészt az elektrifikáció nehéz helyzet elé állítja a névadókat. A prémiumok világában a legtöbb gyártó már rég a számok és/vagy betűk alkotta kódokat használják, és egyre több „mainstream” márka is kezd ebbe az irányba elmenni. Van azonban, aki éppen ellentétes utat járna be: a Volvo ugyanis bejelentette, hogy a jövőben minden modelljük egyedi névvel lesz majd megáldva.

Add a comment

A Toyota Land Cruiser igazi legenda, így nem csoda, hogy a vadonatúj generáció bemutatkozását hatalmas érdeklődés övezte. Noha ez szerencsére soha nem mocskolta be igazán a márka hírnevét, de kétségtelen, hogy az alvilág berkein belül is igen népszerű a Land Cruiser – és a Hilux is. A gyáriak pedig természetesen tisztában vannak ezzel, és minden erejükkel igyekeznek elkerülni, hogy rossz kezekbe kerüljön az új Land Cruiser, aminek érdekében a hírek szerint olyan szerződést íratnának alá a vásárlókkal, amely megakadályozza, hogy az új tulajdonosok rögtön túladjanak autóikon.

Add a comment

A Mercedes-Benz tegnap tartotta meg az elektromos jövővel foglalkozó nagy sajtótájékoztatóját, és mondanunk sem kell, nagyszabású terveket mutattak be a németek. Rengeteg új villanyos modell érkezését erősítették meg, és szó esett arról is, hogy milyen ütemben várható a márka átállása tisztán elektromos autók eladására.

Add a comment

Sok gyártó – mint például a Mercedes – egyedi formanyelvet dolgozott ki az elektromos autói számára, de vannak, akik inkább a meglévő formákat szabják az elektromos autózás igényeihez. Így tett az Audi is, hiszen a négykarikások megtartották az úgynevezett single frame hűtőrácsukat, és most megerősítették, hogy nem is terveznek elbúcsúzni ettől a jellegzetes stíluselemtől.

Add a comment

A Mercedes-Benz még tavaly ősszel említette meg először a Vision EQXX tanulmányt, amelyről azóta sem lehetett hallani. Egészen mostanáig, ugyanis a csillagosok ezúttal megosztottak egy új ízelítőt a négykerekűről, amin jól látszik, hogy egy ízig-vérig koncepcióautóról van szó.

Add a comment

Meg vannak számlálva a benzinégető Aston Martinok napjai is. Tobias Moers cégvezér nyilatkozata szerint a következő generációs Vantage és DB11 is elektromos hajtásra vált. Azt még nem árulták el, melyik modellt váltják le először, de az már valószínű, hogy 2025-ben érkezik a villany-Aston.

Add a comment

A mai napon beállította történelmi csúcsát a benzin ára, ám ezen a héten biztosan nem fog új rekordot dönteni, ugyanis pénteken mind a két üzemanyag literenkénti átlagára 4-4 forinttal fog csökkenni.

Add a comment

A Stellantis elektromos autózásról szóló rendezvényére a Jeep egy igazán érdekes videóval készült, amely a következő 10 év tervezett újdonságaiba nyújtott betekintést számunkra a Wrangler jövőjének képében. A kisfilmben rengeteg érdekességet láthatunk és hallhatunk, ám van egy köztük, ami igazán megdöbbentő – és emellett jó eséllyel inkább csak egy poén, mint valós terv a Jeep részéről. Ez pedig nem más, mint a tengeralattjáróként is üzemelő Wrangler.

Add a comment

A

z Audi még 2010-ben mutatta be sokak meglepetésére a kisautók szegmensében induló A1-et, hiszen akkoriban a BMW tulajdonában lévő Minit leszámítva ebben a kategóriában nem igazán voltak prémium szereplők. Az A1 immár a második generációját tapossa, de azóta sem bővült a prémium kisautók köre. Most pedig úgy tűnik, hogy nemhogy bővülni nem fog, de hamarosan el kell búcsúznunk az egyik szereplőtől, ami – a bevezetőből talán már kitalálták – éppen az Audi A1 lesz.

Add a comment

Lassan nyolc éve, hogy a Porsche először megmutatta nekünk a palettán teljes új modellként debütált Macant. A közepes SUV-t ugyan folyamatosan reszelgetik a németek, de 2018-ban egy nagyobb frissítést is kapott, és bár az autó formái továbbra is igazán frissnek hatnak és jól illenek a Porsche kínálatába, lassan itt volna az ideje a generációváltásnak. Úgy tűnik azonban, hogy erre még várnunk kell egy kicsit – talán éppen az elektromos átállás okán –, de a gyáriak nem hagytak cserben minket, hiszen itt az újabb ráncfelvarrás, ami bizony a teljes palettát érintette, beleértve a hajtásláncokat is.

Add a comment

Az Audi RS modelljei sosem visszafogottságukról voltak híresek, legyen szó akár egy hatalmas SUV-ról, akár egy kompakt modellről. Ezúttal az új A3 legvadabb verzióját mutatták be a négykarikások, és mondanunk sem kell, nem okoztak csalódást: a legújabb prémium sportkompaktként a kategória élére katapultáltak, legalábbis ami menetképességeket illeti.

Add a comment

Az elektromos autók (jogszabály alkotók által erőltetett) térhódítása, és ezzel az izgalmas belső égésű erőforrások módszeres kiiktatása sok autórajongó számára már önmagában fájdalmas, de úgy tűnik, hogy sajnos ezeket a „szenvedéseket” is lehet tovább fokozni. Ezúttal Angliában engedtek a hatóságok szerintünk kissé könnyelműen a belső égésű erőforrásokat célkeresztbe állító egyéneknek: betiltottak egy rádiós reklámot, amelyben felbúg egy M-es BMW motorhangja.

Add a comment

Múlt hét pénteken ugyan még megúsztuk, de e hét szerdára megérkezett az az emelés, amellyel történelmi magasságokba emelkedik a benzin ára. Igaz, csupán 2 forintról van szó literenként, de ezzel lépjük érjük el azt a határt, amit eddig Magyarországon csak egyszer ért el a hagyományosabb üzemanyag árszintje 2012-ben – a dízel ezúttal nem drágul.

Add a comment

Eljött az idő: az Aston Martin végre bemutatta a sorozatgyártású Valhallát, amely bár sokat változott az első tanulmány óta, így is igazán lenyűgözőre sikerült. Az angolok még 2019 augusztusában mutatták meg először a Valkyrie formai megoldásait követő középmotoros szuperautót, amely az első prototípusokhoz képest nem csak külcsín, hanem a belbecs tekintetében is sokat változott – noha hivatalosan sosem jelentették be, hogy mi rejtőzött a lemezek alatt korábban.

Add a comment

A teljesen elektromossá váló Smart szénája nem áll éppen fényesen: jelenlegi palettájuk ugyan nemrég frissült, és az aprócska négykerekűek lemezei alá éppen elégnek bizonyul a nem éppen acélos villanyos hajtáslánc, de az amerikai piacra lépésük például katasztrófába fulladt. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a tengerentúli vásárlók nem értékelik annyira a valóban igazán apró autókat, hiszen sokkal inkább vagány crossoverekre vágynak. Úgy tűnik, hogy ezt a Smartnál is belátták, mert az őszi Müncheni Autószalonra egy új koncepcióval készülnek.

Add a comment