- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Szinte minden márka életében előfordult már, hogy felül kellett vizsgálni a nómenklatúrát, mert az elavult. Ez manapság fokozottan igaz, hiszen egyrészt a modellkínálatok villámgyors bővülése, másrészt az elektrifikáció nehéz helyzet elé állítja a névadókat. A prémiumok világában a legtöbb gyártó már rég a számok és/vagy betűk alkotta kódokat használják, és egyre több „mainstream” márka is kezd ebbe az irányba elmenni. Van azonban, aki éppen ellentétes utat járna be: a Volvo ugyanis bejelentette, hogy a jövőben minden modelljük egyedi névvel lesz majd megáldva.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Toyota Land Cruiser igazi legenda, így nem csoda, hogy a vadonatúj generáció bemutatkozását hatalmas érdeklődés övezte. Noha ez szerencsére soha nem mocskolta be igazán a márka hírnevét, de kétségtelen, hogy az alvilág berkein belül is igen népszerű a Land Cruiser – és a Hilux is. A gyáriak pedig természetesen tisztában vannak ezzel, és minden erejükkel igyekeznek elkerülni, hogy rossz kezekbe kerüljön az új Land Cruiser, aminek érdekében a hírek szerint olyan szerződést íratnának alá a vásárlókkal, amely megakadályozza, hogy az új tulajdonosok rögtön túladjanak autóikon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Mercedes-Benz tegnap tartotta meg az elektromos jövővel foglalkozó nagy sajtótájékoztatóját, és mondanunk sem kell, nagyszabású terveket mutattak be a németek. Rengeteg új villanyos modell érkezését erősítették meg, és szó esett arról is, hogy milyen ütemben várható a márka átállása tisztán elektromos autók eladására.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Sok gyártó – mint például a Mercedes – egyedi formanyelvet dolgozott ki az elektromos autói számára, de vannak, akik inkább a meglévő formákat szabják az elektromos autózás igényeihez. Így tett az Audi is, hiszen a négykarikások megtartották az úgynevezett single frame hűtőrácsukat, és most megerősítették, hogy nem is terveznek elbúcsúzni ettől a jellegzetes stíluselemtől.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Mercedes-Benz még tavaly ősszel említette meg először a Vision EQXX tanulmányt, amelyről azóta sem lehetett hallani. Egészen mostanáig, ugyanis a csillagosok ezúttal megosztottak egy új ízelítőt a négykerekűről, amin jól látszik, hogy egy ízig-vérig koncepcióautóról van szó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Meg vannak számlálva a benzinégető Aston Martinok napjai is. Tobias Moers cégvezér nyilatkozata szerint a következő generációs Vantage és DB11 is elektromos hajtásra vált. Azt még nem árulták el, melyik modellt váltják le először, de az már valószínű, hogy 2025-ben érkezik a villany-Aston.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A mai napon beállította történelmi csúcsát a benzin ára, ám ezen a héten biztosan nem fog új rekordot dönteni, ugyanis pénteken mind a két üzemanyag literenkénti átlagára 4-4 forinttal fog csökkenni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A Stellantis elektromos autózásról szóló rendezvényére a Jeep egy igazán érdekes videóval készült, amely a következő 10 év tervezett újdonságaiba nyújtott betekintést számunkra a Wrangler jövőjének képében. A kisfilmben rengeteg érdekességet láthatunk és hallhatunk, ám van egy köztük, ami igazán megdöbbentő – és emellett jó eséllyel inkább csak egy poén, mint valós terv a Jeep részéről. Ez pedig nem más, mint a tengeralattjáróként is üzemelő Wrangler.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A
z Audi még 2010-ben mutatta be sokak meglepetésére a kisautók szegmensében induló A1-et, hiszen akkoriban a BMW tulajdonában lévő Minit leszámítva ebben a kategóriában nem igazán voltak prémium szereplők. Az A1 immár a második generációját tapossa, de azóta sem bővült a prémium kisautók köre. Most pedig úgy tűnik, hogy nemhogy bővülni nem fog, de hamarosan el kell búcsúznunk az egyik szereplőtől, ami – a bevezetőből talán már kitalálták – éppen az Audi A1 lesz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Lassan nyolc éve, hogy a Porsche először megmutatta nekünk a palettán teljes új modellként debütált Macant. A közepes SUV-t ugyan folyamatosan reszelgetik a németek, de 2018-ban egy nagyobb frissítést is kapott, és bár az autó formái továbbra is igazán frissnek hatnak és jól illenek a Porsche kínálatába, lassan itt volna az ideje a generációváltásnak. Úgy tűnik azonban, hogy erre még várnunk kell egy kicsit – talán éppen az elektromos átállás okán –, de a gyáriak nem hagytak cserben minket, hiszen itt az újabb ráncfelvarrás, ami bizony a teljes palettát érintette, beleértve a hajtásláncokat is.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az Audi RS modelljei sosem visszafogottságukról voltak híresek, legyen szó akár egy hatalmas SUV-ról, akár egy kompakt modellről. Ezúttal az új A3 legvadabb verzióját mutatták be a négykarikások, és mondanunk sem kell, nem okoztak csalódást: a legújabb prémium sportkompaktként a kategória élére katapultáltak, legalábbis ami menetképességeket illeti.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az elektromos autók (jogszabály alkotók által erőltetett) térhódítása, és ezzel az izgalmas belső égésű erőforrások módszeres kiiktatása sok autórajongó számára már önmagában fájdalmas, de úgy tűnik, hogy sajnos ezeket a „szenvedéseket” is lehet tovább fokozni. Ezúttal Angliában engedtek a hatóságok szerintünk kissé könnyelműen a belső égésű erőforrásokat célkeresztbe állító egyéneknek: betiltottak egy rádiós reklámot, amelyben felbúg egy M-es BMW motorhangja.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Múlt hét pénteken ugyan még megúsztuk, de e hét szerdára megérkezett az az emelés, amellyel történelmi magasságokba emelkedik a benzin ára. Igaz, csupán 2 forintról van szó literenként, de ezzel lépjük érjük el azt a határt, amit eddig Magyarországon csak egyszer ért el a hagyományosabb üzemanyag árszintje 2012-ben – a dízel ezúttal nem drágul.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Eljött az idő: az Aston Martin végre bemutatta a sorozatgyártású Valhallát, amely bár sokat változott az első tanulmány óta, így is igazán lenyűgözőre sikerült. Az angolok még 2019 augusztusában mutatták meg először a Valkyrie formai megoldásait követő középmotoros szuperautót, amely az első prototípusokhoz képest nem csak külcsín, hanem a belbecs tekintetében is sokat változott – noha hivatalosan sosem jelentették be, hogy mi rejtőzött a lemezek alatt korábban.
Add a comment- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
A teljesen elektromossá váló Smart szénája nem áll éppen fényesen: jelenlegi palettájuk ugyan nemrég frissült, és az aprócska négykerekűek lemezei alá éppen elégnek bizonyul a nem éppen acélos villanyos hajtáslánc, de az amerikai piacra lépésük például katasztrófába fulladt. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a tengerentúli vásárlók nem értékelik annyira a valóban igazán apró autókat, hiszen sokkal inkább vagány crossoverekre vágynak. Úgy tűnik, hogy ezt a Smartnál is belátták, mert az őszi Müncheni Autószalonra egy új koncepcióval készülnek.
Add a comment