Sokan talán azt gondolnák, hogy az igazán gazdagok esetében szóba sem jönnek a használtautók – leszámítva persze a klasszikusokat és veteránok –, hiszen annyi pénzük van, hogy bármit meg tudnak vásárolni újonnan is. Ez persze igaz is, de ezzel párhuzamosan az idejükre is pénzként tekintenek, így nem szeretnek sokat várni egy-egy autóra – márpedig manapság igen tetemes várólisták tudnak kialakulni. A legújabb felmérések pedig azt mutatják, hogy az azonnaliság iránti igény kezd erősödni, ugyanis a luxus- és sportautók használtpiaca nagyobb mértékben növekedett, mint az újautó eladások ugyanezen a fronton.
A használtpiaci árak az elmúlt egy évben 30%-kal emelkedtek, de vannak modellek, amelyek ennél is drágábbak lettek. A Rolls-Royce elmondása szerint az eladásaik 75%-át teszik ki a Provenance használtautó programjukon keresztül értékesített autók. Ez persze nem csoda, hiszen amellett, hogy a fél éves várólistát nem kell kivárnia a vásárlóknak, egy Wraith például amint kigurulnak vele a szalonból, máris 20%-kal csökken az ára. Nem csak hamarabb juthatnak tehát autóhoz, hanem olcsóbban is, és ez a kettő együtt valószínűleg erősebb, mint annak az igénye, hogy maguk állítsák össze a konfigurációt – ami ráadásuk sokszor elég fantáziátlanra sikerül amúgy is.
A Rolls-Royce és a Bentley is komolyan foglalkozik a használtautó piaccal
A Bentley is arról számolt be, hogy az újautó piac 34%-os emelkedése mellett a használtautók eladása 54%-kal nőtt. A luxusmárkák egyre nagyobb hányada kínál olyan használt-programot, amelynek keretein belül az újautókkal azonos elbánást kapják meg a tulajdonsok, ezzel még vonzóbbá téve a másodkézből történő vásárlást. Ez pedig a márkáknak is jó, hiszen sok új vevőt vonzhatnak be a használtautók, akik később esetleg egy újautó vásárlása esetén is ugyanazt a márkát választhatják. A Bentley esetében például kifejezetten cél a fiatalabb ügyfelek megcélzása a használtautókkal, köszönhetően azok alacsonyabb árának.
Persze van egy másik oldala is a „használtautó” piacnak, amikor egy-egy limitált szériás modellért állnak sorba a vevők, amelyet saját jogon nem tudtak volna újonnan megvásárolni, ám az eredeti áránál jóval magasabb áron rögtön átveszik azt az első tulajdonosától. Ezt egyébként a gyártók érthető módon nem szeretik, hiszen cserben hagyják őket azok, akiket komoly feltételrendszerek alapján választottak ki – vannak, akik szerződést is kötnek a továbbértékesítés tiltására. Az mindenesetre biztos, hogy a használtautó piac alaposan pörög, és egyelőre nem úgy tűnik, hogy lassulni fog mindez.