A szénszálas műanyag, vagy ahogy sokszor emlegetjük, karbon használata már nem újkeletű az autóiparban, hiszen kiemelkedő szilárdsága és alacsony tömege olyan tulajdonságok, melyek minden sportautó számára vonzók – és nem mellesleg mutatós is, így sok kevésbé sportos autóban/autón is találkozhatunk vele. Keréktárcsákat azonban csak nem olyan régen kezdtek el készíteni belőle: a Porsche és a Koenigsegg is csinált már tisztán karbonból készült felniket, ezúttal pedig a Bentley-n volt a sor, ami a valaha volt legnagyobb szénszálas keréktárcsát készítette el, amely elérhető sorozatgyártásban.
Azt senki ne kérdezze, hogy vajon miért pont a legkevésbé sportos modelljükhöz, a Bentaygához kínálják először a 22 colos karbon keréktárcsákat, habár a válasz valószínűleg a vásárlóközönség pénztárcájában keresendő, hiszen ez a megoldás bizony elképesztően költséges. Mindenesetre a szénszálas felniknek bizony sok előnye van normál társaikhoz képest, és a kerekenként 6, tehát összesen 24 kilogrammos spórolás egy Bentayga esetében talán nem is a legfontosabb ezek közül.
Mutatós, de a Bentayga esetében nem érezzük a létjogosultságát
Ellenben a nagyobb merevség és szilárdság miatti plusz biztonság egy 2,5 tonna körüli autó esetében már nem elhanyagolható. A karbon keréktárcsák ugyanis növelik a fék és a gumiabroncsok hatékonyságát, köszönhetően annak, hogy szinte semmilyen torzulást nem produkálnak. A normál keréktárcsák akár 1 fokkal is meghajlhatnak egy nagyobb fékezésnél, ami már bőven hatással van mindenre.
Első körben mi inkább a Continental GT-hez tettük volna elérhetővé
A karbon keréktárcsák így nagyobb biztonságot kínálnak, arról már nem is beszélve, hogy míg alumínium társaik egy-egy sérülés esetén csúnyán deformálódni tudnak, addig a szénszál sérülés esetén nem így reagál, hanem a szövése kezd el szétválni. Ezzel a durrdefekt esélyét is képes csökkenteni az újdonság, még ha az abroncsok nyomásvesztését teljesen nem is tudja megakadályozni.
Nem csak könnyebb, nagyobb biztonságot is nyújt
A karbon keréktárcsák áráról egyelőre nem esett szó, de ne legyen kétségeink, hogy sokmilliós nagyságrendekről beszélhetünk. Természetesen további karbon díszítőelemek is elérhetők lesznek a Bentaygához, noha őszintén nem értjük, hogy egy óriási luxus SUV esetében mi szükség van ilyenekre.