A Mercedes-Benz minden kategóriában igyekszik ott lenni, ami néha kompromisszumokat kíván. Ilyen például az X-osztály (Nissan Navara) vagy éppen a Citan (Renault Kangoo), melyek alapjaikat tekintve egy az egyben egy másik gyártó modelljét használják fel, ami bizony sok helyen meg is látszik. A hírek szerint az X-osztály nem is fog több generációt megélni, ám az új Citan már érkezőben van, a csillagosok pedig meg is osztottak velünk egy kedvcsinálót az autóról.

Az általunk csak dobozosoknak hívott kategória fejlődése tagadhatatlan: korábban leginkább arról volt szó, hogy a gyártók készítettek egy kishaszonjárművet, amit mellesleg ülésekkel és jobb felszereltséggel is kínáltak családi felhasználásra. Mostanra azonban már a tervezéstől odafigyelnek arra, hogy a személyautós verzió is hozza az elvárt komfortszintet – és nem mellesleg a formák és a modern technológiák is nagyobb hangsúlyt kaptak. Mindez természetesen a Mercedes számára még fontosabb, hiszen a jelenleg futó Citant sok kritika érte, hogy nem méltó a csillagra az orrán.

Hátulról valószínűleg jóval több lesz a hasonlóság a Kangooval

Ahogyan azonban az új generációs Renault Kangoo rengeteget fejlődött, úgy a Citan is szintet léphet, amely ráadásul sok más kategóriatárshoz és a nagytestvér Vitóhoz hasonlóan más nevet kap majd az egyszerűbb, áruszállító és a minőségibb, személyautós verzióban. Előbbi marad a Citan, míg utóbbi a személyautók nómenklatúrájába illeszkedve T-osztály néven érkezik majd. Reménykedünk benne, hogy a csillagosok ezúttal nagyobb energiát fektetnek majd abba, hogy legalább a T-osztály minőségi szintjét igyekezzenek a Mercedes szintjére, és ezzel a kategóriatársak fölé emelni.

Az alapokat tehát az új Renault Kangoo adja, ami technológiai fronton már képes a legmodernebb extrákat nyújtani. Ami a formákat illeti, az ízelítőn jól látszik, hogy a frontrészt a Mercedes legfrissebb formanyelvére szabják, aminek hála a B-osztályhoz hasonló megjelenésre számíthatunk. Hátul valószínűleg nem feszülnek majd meg annyira a tervezők, de a fényszórók grafikáját így is biztosan átszabják majd – persze az sem kizárt, hogy az EQT tanulmányon látott megoldást kapjuk majd meg.

Néhány koncepciós elem maradt az EQT tanulmányban, de nagyjából erre számíthatunk

Az utastér tekintetében mindenképpen az EQT koncepció adhat kiindulópontot, legalábbis a T-osztály esetében biztosan – nem kizárt, hogy a Citan esetében kevésbé szabják át a belsőt a Kangoohoz képest. Mindenesetre az alapfelépítés ugyanaz maradj ma jd, mint a Renault esetében, és természetesen jó néhány ponton fellelhető lesz majd a rokonság, mint például a klímapanel, ám a mérnökök azért így is dolgoztak az autón, hogy – például a kerek légbeömlőkkel vagy a mutatós kormánnyal – a Mercedes arculatához igazítsák az utasteret.

Ami a hajtásláncokat illeti, azok valószínűleg egy az egyben a Kangooból kerülnek majd át (1,3 literes turbós benzines 100-130 lóerővel és 1,5 literes dízel 75-115 lóerővel), beleértve a tisztán elektromos kivitelt is, amely személyautóként EQT, kisáruszállítóként pedig eCitan néven kerülhet majd forgalomba. A bemutató még a nyáron esedékes, így hamarosan minden részletre fény derül majd.