A nagy Toyota Land Cruiser egy ikon. Hazánkban nem annyira elterjedt, de bizonyos helyeken (kis túlzással komplett kontinenseken) gyakorlatilag az egyetlen helyes válasz a milyen autót érdemes venni kérdésre. A legendák megújulását mindig nagy figyelem kíséri, így az LC300 bemutatóját is sokan várták.
Első ránézésre nincs sok változás az elődmodellhez (az LC200-hoz) képest. A formaterv mérsékelt átalakítása azonban megtévesztő, hiszen új padlólemezt kapott a modell. A TNGA építőkészletre váltással párhuzamosan eltűnik a jó öreg szívó V8-as. Az 5,7 literes benzines helyébe egy 3,5 literes, dupla turbós V6-os lép.
Ezúttal a külalak változott kevésbé, de a műszaki tartalom teljesen megújult
415 lóerejével és 650 Nm-es nyomatékával egyértelműen erősebb a méretcsökkentett erőforrás: mintegy 30 lóerő és 100 Nm előnye van a nyolchengeressel szemben. A feltöltésnek köszönhetően alacsony fordulaton is nagyobb a forgatónyomatéka, ráadásul kedvezőbb (eddig nem részletezett) fogyasztással teljesíti a szabványos mérési ciklust.
Tízfokozatú automata váltót kap és 6,7 másodperc alatt futja a 0–100-at. Meghatározott piacokra egy szívó V6-ost is szállít a Toyota, esetében hatsebességes automatát élvezhetnek a tulajdonosok.
A szívó V8-as helyett dupla turbós V6-os érkezik
A Land Cruiser egyik fontos piacán, Oroszországban egyedül a turbós V6-ossal forgalmazzák majd az autót, máshova viszont jut a 3,3 literes, szintén dupla turbós dízelből is. 310 lóerős teljesítményt és 700 newtonméteres nyomatékot várhatunk az öngyulladóstól.
Az új platform jelentős, 200 kilogrammos tömegcsökkentéssel jár együtt, ráadásul a jármű súlypontja is alacsonyabbra került. Az első terepszög továbbra is 32 fok, a hátsó – kivitel függvényében – akár 26,5 fok is lehet. A hasmagasság 230 mm-es, és mondanunk sem kell, hogy az összes Land Cruiser összkerékhajtást, továbbá összesen három, zárható differenciálművet kap.
Megőrizte kiváló terepes képességeit
Adaptív futómű, továbbfejlesztett (elektronikusan vezérelt) stabilizátorok és finomhangoláson átesett vezetési üzemmódok állnak a sofőr rendelkezésére – részben persze felár ellenében. Nehéz terepen hasznos lehet az autó aljára szerelt kamera is.
Jelentős változások történtek a beltérben is, de – többek szerint szerencsére – a burkolatokon továbbra is átsugárzik a masszivitás. A központi kijelző átmérője 9 vagy 12,3 hüvelyk lehet, mindkettő képes a telefon képének tükrözésére. Vezeték nélküli telefontöltő, körpanorámás kamera és még HUD is kerülhet az autóba.
Modern fedélzeti rendszert és napjainkhoz méltó asszisztenseket kapott a régi időket idéző beltér
Ekkora súlyoknál valós értelme van az elektromos csomagtérajtónak (terepezésnél persze véleményes a hasznossága), szintén motor mozgathatja a kormányoszlopot, valamint elérhető a légtisztító és még egy ujjlenyomat-érzékelős rendszer is.
Bekerül a Land Cruiserbe a Toyota-féle Safety Sense asszisztensrendszer, aminek főbb elemei a követős tempomat, a sávtartó és a távfény-segéd. Még a nyáron elstartol a típus értékesítése.

