- Részletek
- Írta: Biczó László
A globalizmus ékes példájaként hamarosan egy Amerikában gyártott autóval rukkol elő a kínai kezekben lévő svéd gyártó. A Polestar 3 egy elektromos, nagyteljesítményű SUV, vagyis egyértelműen a Tesla Model X riválisának tekinthető.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Szinte világrekordként kezelik a Nürburgringen futott leggyorsabb köröket. A Porsche Cayenne Coupé 2022-es – emiatt még enyhén álcázott – kiadása a minap az SUV-kategória csúcsidejét futotta meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Sajnos ezúttal sem jó hírrel szolgálunk a belső égésű autók tulajdonosainak: mindkét üzemanyagfajta árában nagyobbacska ugrás lesz tapasztalható péntektől.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A békebeli kilencvenes években szinte elképzelhetetlen volt, hogy valaha is általánossá váljon az autókba szerelt hibrid rendszer; hogy részecskeszűrő nélkül gyakorlatilag nem lehet majd eladni benzines autót; illetve egy kicsit kiszakadva az autós témákból: akkor még senki nem gondolta, hogy alig egy emberöltővel később önjelölt ’hírességek’ videóival lesz tele az internet és spekulatív ügyletekkel lehet vagyont teremteni. Gazdagok persze az előző évezred végén is éltek, az autórajongó milliárdosok egyik leghőbb vágya pedig a McLaren F1 (volt).
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Rendkívül népszerűvé vált a Touring csomagos Porsche 911 GT3, így természetesen a hetedik kiadáshoz is elkészítették a valós képességeinél kevesebbet mutató kivitelt. A négyliteres, hathengeres, 510 lóerős szívó boxermotor egy 1418 kilós testet mozgat, ha az alapesetben adott hatfokozatú GT sportváltóval kombinálják.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A sportautógyártók (így az ismert olasz cégek) sem menekülhetnek a benzinmotoros modelleket ellehetetlenítő előírások elől, már náluk is napirenden van az elektromos átalakulás. Éppen tegnap adtunk hírt a bikanevekről ismert vállalat grandiózus terveiről – most pedig egy másik talján márka villanyautójáról számolhatunk be.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Fuji Heavy Industries 2017 óta már hivatalosan is Subaru Corporation cégnév alatt fut. Az egykor nálunk is értelmezhető mennyiségben értékesített Forester ötödik generációja egy évvel az átalakulás után, 2018-ban jelent meg. Vagyis életciklusának pontosan felénél jár. Ezért a nyári üzemszünetet követően már a frissített verzióját szerelik össze a gyártósorokon.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
A Mercedes-AMG GT 4-ajtós Coupé frissítése a szokásos forgatókönyv szerint indult, azonban egy váratlan meglepetéssel folyatódott. És ki tudja, milyen titkokat rejtegetnek még a gyáriak. Kezdjük a szokványos részletekkel, hiszen a menetrend szerint nyilvánosságra kerülő kémfotók után hivatalos keretek között is bemutatták a frissített változatot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A BMW már bizonyította, hogy nem szeretne lemaradni az elektromos autók mezőnyében, de az első igazán izgalmas villanyos modelljükre (és az i8-at most ne keverjük ide, mert az hibrid) egészen mostanáig kellett várni. Az i4 képében nem csak egy családi használatra is alkalmas, ugyanakkor sportos és látványos modellt kaptunk, hanem az első elektromos BMW M típust is, amivel szeretnék megmutatni a bajorok, hogy a vezetés szerelmeseinek nem kell aggódniuk a jövő miatt – legalábbis egyelőre.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Szeretnénk, ha mindenkinek jól indulna a hétfője. Ha éppen nem az otthoni munkavégzés előnyeit (?) élvezik, bizonyára sokan egy kiadós reggeli csúcsforgalom élményével érkeztek meg munkahelyükre. Ebből a nem kifejezetten felhőtlen állapotból szeretnénk kiszakítani Önöket az alábbi videóval:
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Még az év felénél sem járunk, de a Lamborghini már most tudja, mit tesz a hátralévő hónapokban. A cégvezér Stephan Winkelmann a Milánó Monza Szabadtéri Autókiállításon tett nyilatkozata szerint az idei gyártókapacitás többségét lekötötték.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Négy év alatt húsz típusát frissíti fel vagy cseréli le a Lexus. Átlagosan minden tizedik hétre jut egy premier, és hogy mire számíthatunk a következő időszakban, azt leginkább az NX generációváltása szemlélteti. Az új, TNGA-K platformra épülő modell egyrészt új formanyelvet használ, másrészt új belső kialakítást is kapott – vagyis teljes megújulásról beszélhetünk, a márka történelmének első konnektoros hibrid hajtásláncával.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Az BMW X3 és X4 frissítéséről szóló közlemény megjelenésekor már sejteni lehetett, hogy hamarosan az Alpina is hasonló vonatkozású hírrel áll elő a testvérekkel – vagyis az XD3 és XD4 modellekkel – kapcsolatban. Nem kellett sokáig várni a bejelentésre, elkészült az SUV-k Bovensiepen-féle értelmezése – az M40i-nél is erősebb végeredménnyel.
Add a comment- Részletek
- Írta: Varga Balázs
Interaktív sajtótájékoztató keretén belül mutatták be a holland DAF tehergépjármű gyár legújabb termékét, amelyet deklaráltan az európai árufuvarozás trónjára szán a gyártó az új DAF XF, XG és XG+ szériát. A tehergépjármű szektorban nem olyan gyakori a termékciklus-váltás, mint a személyautóknál, így a tervezés, a megjelenés és a termékciklus alatti fejlesztések is mind nagy hangsúlyt kapnak. Az európai döntéshozók több mint harminc év után tavaly vezettek be új, a fülkék méretét is érintő szabályokat, amely lehetővé teszi a gyártók számára, hogy az eddigi jogszabályi keretek szerint maximalizált méretű fülkéknél nagyobbat gyárthassanak. A szabályváltozások a DAF számára kedvező időben érkeztek, így nem túlzás az új széria bevezető szlogenje: „Start of the future”, azaz a Jövő kezdete. Teljesen új alapokról tudták tervezni a fülkét az iparág nagy konkurenseihez képest. A koncepció fő szempontjai között volt az áramvonalas és ezáltal gazdaságos fogyasztást elősegítő fülke, amely mindemellett kimagasló biztonságot és minden konkurensnél jobb pihenést biztosít a sokszor hetekig a fülkében élő gépjárművezetőknek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Biczó László
Régi autóipari trend, hogy a klasszikus kategóriák mellé újakat kreálnak a gyártók. Mivel nagyon sok helyen lehet tátongó űrt találni (szkeptikus megközelítésben: kreálni), napjainkra tényleg rengeteg, egymástól többé-kevésbé megkülönböztethető modell készül. Ahol sok a típus, ott sok a feladat is. Az átlagosnak tekinthető hároméves ciklusokban gondolkodva lassan ott tartunk, hogy a legszerteágazóbb kínálatú márkáknál szinte minden hónapra jut egy bejelentés egy-egy termék frissítéséről vagy leváltásáról.
Add a comment