A globalizmus ékes példájaként hamarosan egy Amerikában gyártott autóval rukkol elő a kínai kezekben lévő svéd gyártó. A Polestar 3 egy elektromos, nagyteljesítményű SUV, vagyis egyértelműen a Tesla Model X riválisának tekinthető.

A Volvo csoportos autók közül elsőként éppen ez a különlegesnek ígérkező típus kapja meg az anyacég új, SEA nevű építőkészletét. A ridgehilli gyár egyébként nem most kezdi meg működését: a jelenlegi S60 már most is ott készül, és a Polestar mellett az XC90 következő kiadását is Dél-Karolinában szerelik majd össze.

A szokványos formákat máshol kell keresni

A svédek üzenete egyértelmű. A helyi gyártással elsősorban a helyieket akarják kiszolgálni, vagyis a Polestarnak komoly tervei vannak a (Kína mögött) világ második legnagyobb villanyautós piacán. A helyi gyártástól rövidebb szállítási határidőket és a logisztika kisebb környezetvédelmi lábnyomát várják. Az ígéretek szerint a kategóriához mérten egészen versenyképes árazásra számíthatnak az amerikaiak.

A svédek harmadik modelljét jövőre kezdik gyártani. A hivatalos bemutató előtt nem hajlandók megmutatni a végső formát, de Max Missoni dizájnfőnök korábban többször utalt a Precept koncepcióra, vagyis meglehetősen futurisztikus megjelenésű járműre számíthatunk.

A technikát Kínában már bemutatták

Egyébként létezik már autó az SEA platformon. A kínai Zeekr 001 legdurvább, kétmotoros kivitele 544 lóerőre, 3,8 másodperces gyorsulásra és 700 km-es hatótávra képes. A padlólemez jelenleg legfeljebb 100 kWh-s akkupakkot képes elnyelni.

A Google által fejlesztett fedélzeti rendszer mellett felső polcos biztonsági funkciókra is számíthatunk. A Tesla riválisának szánt autókban el is kél a fejlett önvezetőrendszer. A nagy hatótávolság és a lenyűgöző gyorsulási képesség mellett talán az autonóm képesség jelenti a harmadik legfontosabb jellemzőt a szegmensben.