Rendkívül népszerűvé vált a Touring csomagos Porsche 911 GT3, így természetesen a hetedik kiadáshoz is elkészítették a valós képességeinél kevesebbet mutató kivitelt. A négyliteres, hathengeres, 510 lóerős szívó boxermotor egy 1418 kilós testet mozgat, ha az alapesetben adott hatfokozatú GT sportváltóval kombinálják.

Mostantól költségmentes extraként hétsebességes PDK-ra cserélhető a manuális egység. Mindkét megoldás mellett lehet érvelni, kuplungpedállal és anélkül is meglehetősen meggyőző teljesítményre képes a GT3 jellegzetes szárnyát nélkülöző autó, legfeljebb a kapott élmények lesznek másfélék.

A hiányzó szárny miatt alapmodellnek is hihetnénk...

A nagyobb tempónál elengedhetetlen leszorítóerőt egyébként az automatán előbújó hátsó szárny állítja elő. A diszkrét megjelenést az eloxált alumíniumból készített ablakszegélyek és a teljesen az autó színére fújt orr-rész is fokozza: elmaradnak a máshol előszeretettel alkalmazott fényes fekete, vagy éppen karbonszálas betétek.

A műszerfal és az ajtópanelek felülete speciális dombornyomásos technikával készül, a kibővített bőr csomagos fekete belső klasszikus sportosan elegáns hangulatot ad – a konkrét, fekete cérnával varrott és szintén fekete tetőkárpitos összeállítás kizárólag a Touring csomagos GT3-hoz választható.

... és belsejében is 'csak' a klasszikus anyagokat és színeket találjuk meg

A felszereltségi csomag neve egészen 1973-ig vezethető vissza. Az akkori 911 Carrera RS egyik változatát hívták így, és már akkor is elsősorban a letisztult külső megoldások, illetve a klasszikus belső kialakítások hívei rendelték meg. 2017-ben vették elő újra a receptet, hogy elkészítsék a 991-es GT3 ’rejtőzködő szupertehetség’ verzióját.

A sima GT3 szinte összes felszerelése elérhető a legújabb Touringhoz. Megemelhető első futómű, kerámia féktárcsák, Chrono csomag, bármelyik hangrendszer, az összes ülés opció: mindegyik tétel választható, ráadásul a színek és a keréktárcsák terén sem kell kompromisszumot kötni.

A látszattal ellentétben gyakorlatilag versenytechnikát kap a Touring csomagos GT3

Egy különleges, csak az autóhoz adott karóra is elérhető az egyik legvonzóbb Porschéhez. A fekete alapszínt a fordulatszámmérőhöz passzoló rikító sárga dobja fel, szíját az autó belsejében is felhasznált bőrből készítik el. A kronográfot egy, a Porsche kezében lévő svájci óramanufaktúra gyártja.

Az autó technikája értelemszerűen különösen fejlett. Kettős keresztlengőkaros első futóműve, a szélesített karosszéria és a nagyobb kerekek egyaránt a versenysportos tapasztalatoknak köszönhetően kerülhettek a GT3-ra.

Bizonyos körökben már rejtegetni illik a képességeket

Az üres tömeg megegyezik az elődjével, még PDK-val sem több 1435 kg-nál. Ehhez szénszálas műanyagból készített motorháztető, könnyített ablakok és kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, továbbá könnyűépítésű kipufogórendszer bevetésére is szükség volt.

A pilótafülkében is megjelennek a versenygének. Az autó most először kap pályahasználathoz optimalizált digitális műszeregységet. A fordulatszámmérő körüli kijelzőről gombnyomásra eltűnnek a felesleges információk, és csak a gumiabroncs-, illetve olajnyomás értékei, az olaj- és a hűtőfolyadék hőmérséklete, valamint az üzemanyagszint marad a sofőr látóterében.

Alaposabban szemlélve a széles karosszéria erős utalás az erőre

A Porsche GT3 magyarországi alapára mintegy 64 millió forint, a Touring kivitel az egyedi részletek ellenére nulla forintos opcionális tételként szerepel az árlistán.