Félidős frissítésen esett át a népszerű Dacia Duster. A külső és belső módosításokon kívül technikai értelemben is érkezett újdonság. De kezdjük csak a szabad szemmel is észlelhető változásokkal.

A Sandero és a Logan után a Duster is megkapta az Y-alakú LED-es menetfényt. A sajtófotókon az új szín, az Arizona narancssárga szerepel, így talán kevésbé feltűnő, de az első irányjelzők is LED-es technológiájúak lettek – a Dacia sorozatgyártású típusai közül első alkalommal.

LED-es nappali menetfényt (és tompított fényszórót és első irányjelzőket) is kap a Duster

A DRL és az indexek mellett a tompított fényt és (a hatékonyság érdekében) a rendszámtábla megvilágítását is LED-ek biztosítják. Szintén az energiatakarékosság jegyében szélcsatornás teszteknek vetették alá az új keréktárcsákat. A hivatalos adatok szerint a 16 és 17 colos darabok összkerékhajtás esetében 5,8 grammal csökkentik a széndioxid-kibocsátást.

Az aerodinamikai tulajdonságokat az újratervezett hátsó szárny, a külső megújulást pedig a krómozott hűtőrács teszi teljessé.

Nem látványos, de hatékonyabb az új hátsó szárny

Belül az átdolgozott műszerfal, illetve az új, 8 hüvelykes képernyővel ellátott fedélzeti rendszer jelzi a 2022-es modellévet. Sokan örülhetnek a vezeték nélküli telefontükrözés megjelenésének. Csak kevesebbek számára okoz örömöt a dőlésszöget, a tengerszint feletti magasságot, illetve az iránytűt megjelenítő műszer: hiszen az – logikusan – csak a 4x4-es változatokba kerül. Új fejtámlákat és kárpitokat is hozott a ráncfelvarrás; a két ülés közé ezentúl egy tárolóval és USB-csatlakozókkal kombinált kartámaszt szerelnek.

A legfontosabb műszaki változás a duplakuplungos automata bevezetése. A hatsebességes EDC kizárólag a legerősebb, 150 lóerős benzineshez és csakis elsőkerékhajtással választható. Összkerékhajtás egyébként az alapból elsőkerekes 115 lovas dCi mellett ebbe a 150 pacis benzinesbe is kerülhet. Rajtuk kívül elérhető még a TCe 90 és a TCe 130 is – egységesen hatfokozatú kézi váltóval és FWD hajtással.

Nyolc hüvelyk a központi kijelző átmérője

Bár hibrid (még) nincs, a környezettudatos vásárlók számára vonzó alternatíva lehet az ECO-G 100, amely a Duster LPG-s változatát jelöli. A pótkerék helyére telepített 50 literes gáztartály nincs hatással a garanciára, de még a szervizintervallumokra sem: a hagyományos kivitelekével egyező feltételekkel árulják a kettős üzemű Dustert is.

Szeptembertől szállítják a felfrissített példányokat. Egyelőre a régi emblémával, hiszen az új logó csak jövő év második felétől jelenik meg a sorozatgyártású autókon. A Duster egyébként már nem az egyetlen SUV a román gyártó kínálatában. Még az idén megérkezik az elektromos Spring; és már türelmetlenül toporog a küszöbön a Bigster is – bár a Dusternél nagyobb modell bevezetéséig akár még 2-3 év is eltelhet.