A Dacia Bigster koncepcióból könnyen a márka történetének legnagyobb modellje fejlődhet ki. Méretben a Duster fölé, vagyis a közepes SUV-k közé érkezhet az összkerekes autó, ami természetesen hű marad a márka egyik legfontosabb tulajdonságához, vagyis a versenytársakhoz mért kedvező vételárhoz.
A Bigster a 2025-ig tervezett három új típus egyike – és ebbe a számba bele se számít az új Sandero/Logan páros, de még az elektromos Spring sem. A legújabb Dacia a Renault-Nissan-Mitsubishi összefogásával megalkotott CMF-B padlólemezre épülhet, joggal számíthatunk hibrid és LPG-üzemű kivitelek megjelenésére is.
Robusztus és karakteres a tanulmány formája
A tanulmányautó 460 centis hossza pont egy teljes kategóriával emeli a Bigstert a Duster fölé. Jellegzetes fényszórójával és egyszerű, de masszivitást sugárzó stílusával a termékpaletta logikus bővítéseként értelmezhető.
Újrahasznosított műanyagokból készült védőelemei mellett említést érdemel a képeken létható új márkajelzés is: a jelenleg használt verziót fokozatosan erre az új feliratra cserélhetik. Denis Le Vot márkavezér pedig mindenkit megnyugtatott: a Dacia továbbra is a lehető legkedvezőbb ár-érték arány elérésére törekszik.
Nem csak nagy, még új márkajelzése is van
Itt jön képbe a Lada is. Bár az orosz és a román márka egy ideje már egy családba tartozik, a szövetség jellemzően nem engedi diszkont áras tagjait közös piacon versenyezni. Így – bár a Lada is négy új modell bemutatására készül a következő években – aligha rabolnak el egymás elől kedvező árú autókra vágyó vevőket, ami stratégiai szempontból mindenképpen optimális döntésnek tűnik.