Nem elírás, a Dacia Spring a francia-román együttműködés első elektromos autója lesz, ráadásul meglehetősen versenyképes áron mérik majd. A 6,5 millió forintosra ígért listaár mellett már csak az autóvásárlási támogatás következő (2,5 millió forintos) fázisára van szükség ahhoz, hogy 4 millió forintért vadonatúj villanyautóba ülhessen a család.
Mert bár városi kisautó a Spring, négy személy részére kínál helyet. A hatótávolság még vegyes használatban is 225 km-re adódik WLTP-ciklus szerint, kizárólag városi üzemben akár 295 km-t is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Ráadásul az Eco gomb megnyomásával 10%-kal növelhetünk a hatótávon. A kompromisszumot a névleges 33 kW-os (45 LE-s) teljesítmény 23 kW-ra visszafogása, illetve a végsebesség 100 km/h-ra csökkenése jelenti.
Az ’igazi’ végsebesség egyébként 125 km/h-ra adódik, és szintén 125 Nm a forgatónyomaték értéke. A 3737 mm hosszúságú, 1622 mm széles és 1516 mm magas autó tengelytávolsága 2423 mm. A 26,8 kWh-s akkumulátort 6,6 kW-os, illetve opcionálisan 30 kW-os töltéssel lehet táplálni – vagyis egy órán belüli lehet a teljes töltés időszükséglete.
A csomagtartó 300 literes, amely érték a hátsó ülés lehajtásával 600 literre emelkedhet. Az extrák között megtaláljuk a tolatókamerát, az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitást és a hangvezérlés lehetőségét is.
3,5 hüvelykes a műszefali kijelző, tekerőgombos az irányváltó, akár tolatókamera is kerülhet az opcionális központi kijelzőre
Első körben 100 darab Spring előrendelésére volt lehetőség Magyarországon. Az első adag rendkívül gyorsan elkelt, de szerencsére folyamatos az előrendelési lehetőség. A regisztráció kötelezettségmentes, ellenben az igény leadásával biztosítható, hogy az első valódi vásárlókká léphessünk elő. A Dacia 100 ezer kilométeres vagy 3 éves garanciát vállal a Springre, míg az akkupakkra 8 évig vagy 120 ezer kilométerig érvényes a jótállás. Természetesen nem várhatunk prémium szintet a Springtől, de elnézve a (főleg az állami támogatás összegét levonva) több mint versenyképes árat, a csomag több mint elgondolkodtató.