Minden korábbinál erősebb motoron dolgozik a Ferrari. Átlagos gyártó hasonló kijelentésekor elektromos, esetleg hibrid hajtásláncra lehetne számítani, de az olaszoknál sosem lehet tudni. Ahol még mindig szívó V12-est szerelnek az autókba (a 812 Competizione szenzációs, 830 lóerős és 9500-as fordulatra képes motorjára gondolunk), ott bármi lehetséges.

Add a comment

Alapjaiban újítják meg a következő Mercedes-AMG SL-t. Azért is érdekes a tiszta lappal indított fejlesztés, mert a prémium szegmensben ritkul a nyitható tetős modellek száma: a kategória háttérbe szorulása miatt még a Mercedes-Benz is kénytelen nyugdíjazni az SLC-t. Az úgymond tömegmárkák pedig kevés kivételtől eltekintve már fel is hagytak a kabriók gyártásával.

Add a comment

Az elektromos autók vásárlásának állami támogatására szánt keret legutóbb rekordgyorsasággal merült ki, így várható volt, hogy érkezik majd egy második kör. Úgy tűnik, elérkezett az idő, ráadásul aki legutóbb lemaradt, az most még jobb feltételekkel tud majd pályázni, ugyanis bővült a támogatható járművek köre – persze valószínűleg ezúttal is sietni kell majd, ha nem akarunk lemaradni a június 14-én 8:01-től induló pályázatról.

Add a comment

Egy kis jó hír a hét elejére: szerdától kedvezőbben tankolhatunk benzint a töltőállomásokon.

Add a comment

Nyár végén átállítják a gépeket és megkezdődik a 2-es BMW új generációjának szériagyártása. Ez azt is jelenti, hogy a fejlesztés a végső szakaszánál tart, vagyis a gyáriak már tudják, mire lehet számítani. Nos, szerintük elég sok mindenre, többek között az elődnél is jobb autóra, amely továbbra is a jó helyen hajt.

Add a comment

Az automata váltókat Európában sokáig a ’lusta’ amerikaiak vágylohasztójának tartották. A technika fejlődésével (és tegyük kezünket a szívünkre: elkényelmesedésünknek is köszönhetően) azonban mára a legtöbb kategória legtöbb típusából találunk kuplungpedál nélküli változatot. Ott tartunk, hogy számos modellhez egyáltalán nem terveznek manuális egységet, sőt, sportautókra szakosodott gyártók fordítanak véglegesen hátat neki.

Add a comment

A Ford immár a második olyan elektromos autóján dolgozik, amely a Volkswagen MEB platformját használja. A trendeket nézve aligha ez lesz az utolsó, VW-Ford koprodukcióban készülő jármű.

Add a comment

Közel 900 kilométer autóval. Nem nagy ügy, néhány évtizede nem számít különösebb mutatványnak. Közel 900 kilométer egyetlen tankkal. Ettől sem esünk hasra, bár amióta az üzemanyagtartályok mérete csökkenő tendenciát mutat, igazából már ez is egyfajta eredmény. 887,5 kilométer egyetlen feltöltéssel, hidrogénes autóval? Na, erre eddig még nem volt példa.

Add a comment

Véget ért egy korszak. A Tesla nem fogadja el többé a bitcoint, vagyis más forrásból kell előteremteni a megvásárlására szánt összeget. A hivatalos közlemény szerint a Tesla tulajdonosa aggódva figyeli a kriptovaluta bányászatához felhasznált töméntelen mennyiségű fosszilis energiaforrást. A döntését tehát – elvileg – környezetvédelmi szempontok alapján hozta meg.

Add a comment

A Subaru – főleg Európában – egy viszonylag kis szereplő, és ugyancsak nincs könnyű dolga a gigászok árnyékában. A boxermotorjairól és szimmetrikus összkerékhajtásáról híres gyártó most olyat tett, ami akár a fennmaradást is jelentheti számára. Elkészítette az első tisztán villanyos járművét, a Subaru Solterra SUV-t.

Add a comment

Épp a minap kellett megállapítanunk, hogy az autózás szerelmesei számára egyre inkább fogy a levegő: egyre kevesebb V12-es és V10-es erőforrással találkozhatunk a piacon. Vannak azonban olyan kategóriák, ahol még mindig presztízskérdés a tizenkét henger, a Mercedes-Maybach S-osztály pedig kétségtelenül ebben a mezőnyben játszik. Ugyan a Mercedes-AMG palettájáról végleg elbúcsúzott a V12-es, a Mercedes-Maybach repertoárjában ott lesz, 680-as megjelöléssel. A pár nappal ezelőtti premier után most befutottak a műszaki adatok is.

Add a comment

Viszonylag kevés olyan McLaren vásárló akad, aki lenullázza magát az autó kifizetésével. Nem mondunk újat azzal, hogy az átlagos Speedtail tulajdonos egy kifejezetten jómódú, mondhatni vagyonos ember. Köreikben nem ritkán hat-, vagy akár hétszámjegyű összeget is kifizetnek egy-egy karóráért. Dollárban (avagy euróban). Nem pazarlás ez: egy jó és ritka óra legalább annyira tartja vagy növeli az értékét, mint egy jó és ritka szuperautó. A Richard Mille pont ilyen csúcskategóriás órákat gyárt, a cég legújabb modellje pedig a wokingiakkal közösen elkészített RM 40-01 Speedtail.

Add a comment

Saját egyedi autó – a jelenlegi trendek szerint ez bolygónk leggazdagabb embereinek álma, amelyet egyre több gyártó igyekszik kielégíteni. A Bentley már beindította a végletekbe menő személyre szabási programját, most pedig a Porsche jelentett be hasonlót.

Add a comment

A Morgan után újabb brit manufaktúra fordítja figyelmét az elektromos hajtás felé. Új japán tulajdonosának hátszelével a Caterham már gőzerővel fejleszti a villanyos Sevent, amely a más jellegű élményt és kompromisszumcsomagot eszeveszett menettulajdonságokkal igyekszik feldobni.

Add a comment

A rövidebb verzió frissítése után a hosszabb kiadást is elkapták a kozmetikusok, vagyis megújult a hétüléses Volkswagen Tiguan Allspace. A közepesen komoly beavatkozás részeként az új külső színek mellett külső és belső változtatásokat is feljegyezhetünk, továbbá fejlettebb technikát kap az autó. A motorok terén nincs változás, elsősorban szoftveres vonalon okosították fel az SUV-t.

Add a comment