Az Opel Vivaro aktuális generációjának tisztán elektromos változatáról első ízben egy éve írtunk az Autó Pulton, időközben pedig meg is érkezett a hazai piacra az elektromos meghajtású Vivaro-e. A villámos áruszállító rögtön egy kitüntetéssel kezdte el magyarországi szereplését, a forgalmazó pedig egy kedvező ár/érték arányú változattal igyekszik kedvezni a potenciális vásárlóknak.
Rögtön két fontos esemény történt az Opel Vivaro-e kishaszonjárművel kapcsolatban. Az egyik ceremoniális, hiszen Dalos Attila, az Opel márkaigazgatója idehaza átvehette a nemzetközi Év Haszonjárműve díjat, a másik, hogy megkezdődött a Vivaro-e magyarországi értékesítése. A trófea odaítéléséről a 24 országot képviselő nemzetközi zsűri már hónapokkal ezelőtt döntött, de most jött el az alkalom, hogy a magyar zsűritag Boncsér Sándor idehaza átadja a díjat az Opel márkaigazgatójának, Dalos Attilának. Az Opel hazai vezetője elmondta, hogy az első itthoni visszajelzések nagyon pozitívak, határozottan érdeklődnek a flotta ügyfelek a Vivaro-e iránt és már a hivatalos értékesítés megkezdése előtt befutott több előrendelés is.
Rögtön egy nívós nemzetközi kitüntetéssel kezdi pályafutását az új Opel Vivaro-e – elnyerte az Év Haszongépjárműve díjat
Az ügyfelek szempontjából ennél fontosabb információ, hogy a Vivaro-e értékesítése most indult; a legnépszerűbbnek ígérkező modell, vagyis a hosszú Cargo változat Edition felszereltséggel (és a szerényebb méretű, 50 KWh-s akkumulátorral) nettó 9,7 millió forintba kerül. Az Edition már tartalmaz olyan fontos alapfelszereltségeket, mint a légkondicionáló, az elektromos ablakok, a parkolóradar, a tempomat/sebességhatároló, az elektromos kézifék, a visszagurulás gátló és a menetstabilizáló rendszer. Amennyiben az 50 kWh-s akku kicsinek bizonyulna, rendelkezésre áll egy másfélszer nagyobb, 75 kWh-s akku is, amivel az ígért hatótávolság 230-ról 330 km-re emelkedik. A modell teljesítménye minden esetben 136 lóerő, amihez 260 Nm nyomaték társul. Az új Opel Vivaro-e modellről részletesebben korábbi cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.
Az Opel kishaszonjármű palettája különben az év folyamán tovább bővül. A legfontosabbnak ígérkező hír az új Movano piacra lépése lesz, amely már igazi „családtagként” Stellantis alapokra épül. Ebből a legnagyobb dobozosból is lesz teljesen elektromos meghajtású változat. Az „e” jelű Opel kishaszongépjárművek palettáját az év vége felé a Combo-e Cargo egészíti majd ki – ezzel a márka valamennyi kishaszonjárművének lesz emissziómentes változata.
Számos vállalkozás számára lehet érdekes kishaszonjármű-alternatíva az új, elektromos Opel Vivaro-e
Végül néhány szó a haszonjárművekkel közös alapokra épülő személyautókról. Az előbb említett Combo testvére, a Combo Life is érkezik majd teljesen elektromos változatban, illetve már rendelhető a Zafira-e Life kisbusz, amelynek ára közepes M hosszúság, Business Edition kivitel és 50 kWh akku esetén bruttó 14,8 millió forint. Hozzátennénk, a frissen bejelentett elektromos autó támogatási program okán szuper lenne 14 millió forintban megállítani a (legalább) hétszemélyes elektromos változat árát, mert ez esetben 1,5 helyett 2,5 millió forint támogatást kapna, továbbá a nagycsaládosok további 2,5 milliónyi támogatást is élvezhetnének.