Az Opel beerősít villanyos fronton, és újabb típusból készít kipufogó nélküli változatot. Kisebb csavar a történetben, hogy ezúttal nem egy személyautót, hanem a Vivaro kisteherautót állítják át elektromos hajtásra.
Júniustól lehet rendelni a hagyományos belsőégésű motoros változatokkal közös gyártósoron készülő Vivaro-e modellt, így a leggyorsabb vevők már idén átvehetik a helyi emissziómentes járműveket. A tiszta üzemű teherautó elérhető egy, illetve két üléssorral, lemezelt vagy üvegezett raktérrel, és akár járóképes alvázas kivitelben is. Jó hír, hogy a teherbírás csak minimálisan csökken: az akár 1226 kg-os terhelhetőség azt jelenti, hogy mindössze 130 kilónyi árut kell a telephelyen hagyni, ha egy teljesen felpakolt hagyományos Vivaro rakományát kell az elektromos változattal tovább vinni.
Klasszikus sebességváltó helyett nyomógombos vezérlést kap az elektromos változat
Az 50 kWh-s akkumulátor által táplált 100 kW-os (tehát 136 lóerős) és 260 Nm nyomatékú elektromos rendszert már láthattuk a Corsa-e-ben; a kétféle tengelytávval (és összesen háromféle hosszban) rendelhető kisáruszállítót 230 kilométeres hatótáv elérésére teszi képessé a 18 cellás csomag. Akinek ez nem elég, megrendelheti a 27 cellás csomagot, amivel a WLTP ciklus alapján már 330 kilométerre elegendő elektron kerülhet a tárolóba. Az elérhető maximális sebesség mindkét kivitel esetében 130 km/órában limitált. A kisebbik akkumulátort fél órás villámtöltéssel lehet 80%-osra tölteni, a nagyobbik változatnál 45 percig tart ugyanez a művelet (100 kW-os gyorstöltő esetén). Az autóhoz egyébként egyfázisú falitöltő jár, felár ellenében elérhető a háromfázisú, 11 kW-os váltóáramú töltési opció. Egyes piacokon nyolc éves korig vagy 160 ezer kilométeres futásteljesítményig érvényes az akkupakkra adott garancia.
Alig csökken a teherbírás és értelmezhető a hatótáv
Az alapokat adó Vivaro tervezésénél már szempont volt az elektromos kompatibilitás, így az akkumulátorok a raktér padlója alatt, különösebb kompromisszumok nélkül kaptak helyet. A gyártó információi alapján a Vivaro-e lesz a kategória első vontatásra képes munkaeszköze: akár 1000 kg-os utánfutót is csatlakoztathatunk az autó mögé. A dízel Vivarónál megszokott vezetési segédletekről sem kell lemondanunk: többek között HUD, sávtartó, holttérfigyelő és jelzőtábla-felismerő is fokozhatja a biztonságot – szerencsére a telefontükrözési lehetőség sem maradt ki az autóból. Árinformációk még nem állnak rendelkezésre.
A Vivaro-e jól illeszkedik a márka stratégiájába: 2024-ig az összes haszonjárműből lesz elektromos verzió. A hírek szerint legközelebb a Combóból készül villanyos kisteherautó: 2021-ben várható a Vivarónál egy mérettel kisebb típus bemutatója.