Az Audi céges kultúrájának része, hogy bármelyik kolléga felterjesztheti ötletét egészen a legmagasabb szintekig. Az apróbb, közérzetjavító intézkedések mellett néha igazán jelentős lépésekhez vezetnek a KVP-s (Kontinuierlicher Verbesserungsprozess, vagyis folyamatos fejlesztési folyamat) ötletládikóba érkező üzenetek.

Nem állítjuk, hogy egy esztergályos fejében született meg a gondolat, de a vállalat legújabb húzása elviekben lehet egy ilyen alulról jövő kezdeményezés végeredménye is. Mint azt sokan tudják, az S line kifejezés egy optikai sportcsomagot jelent. Az ingolstadtiak most pedig ennél tovább mennek, és bevezetik az erre épülő Competition és Competition Plus csomagokat.

A Q7/Q8 mellett az A4/A5 párosnak is jut a jóból

Általában nagyban gondolkodnak a cégnél, ezúttal sem hazudtolják meg ezt az elvet: rögtön több modellhez is elérhetővé teszik a pakkokat: az A4, az A5 és a Q7 mellett a Q8 is megkaphatja a sötét témával, egyedi felnikkel és némi belső átalakítással járó módosításokat.

A Competition Plus esetében a hűtőrács, annak kerete, továbbá a légbeömlők, illetve a márkajelzés is feketére vált, az ajtóbetétek és a tükörházborítás pedig szénszálas anyagból készül – legalábbis a nagyobb modellpárnál. A teljes feketeséget piros féknyergek és az S logót földre vetítő kilépőfények oldják. A Q8-nál ezen felül részben fényes feketére színezik a hűtőrácsot és a lökhárítóra is jut a szénszálból.

A hűvös vonások mellé vérpezsdítő piros varrás kérhető

Hatalmas, 21 colos keréktárcsák járnak a Competition Plus csomaggal, de kívánságra 22 (Q7) vagy akár 23 hüvelykes (Q8) felnik is kerülhetnek az autókra. A belsőben a váltó körül felbukkanó szénszálas betét és az opcióként elérhető piros dekorvarrás jelenti a különbséget.

A kisebb testvérek Competition csomagja szintén tartalmazza a sötét hűtőrácsokat, emellett kölcsön veszik az S4 lökhárító-koptatóját. A Plus extra tételei a LED-es fényszórók, a fekete tükörházak, valamint a megvilágított küszöbborítás. A szedán és a kombi 19, a kupé 20 colos felniket kap – a többi részlet tekintetében nincs különbség az A4 és A5 között.

Van karbonszál is, magától értetődően

Nem lesz olcsó a divatos kezelés: az A4 és az A5 esetében csak az S line Competition és S line Competition Plus között lesz vagy kétmilliós különbség – úgy, hogy nyilván már a Competition csomagot sem adják ingyen. Ennek ellenére nem fogunk meglepődni az első sötét témájú Audik láttán, ha nem is lepik el az utakat, biztosan sikerül értékesíteni belőlük.