Magyarországon sem ismeretlen az Opel Manta, bár a bő 50 éve bemutatott típus végül nem lépett be a legnagyobb klasszikusok klubjába. A németek most ezt a félig elfeledett sportos kupét vették elő és elkészítették az Opel Manta GSe ElektroMOD nevű villanyautót. Egészen pofásra sikerült az elektromos Manta, ami egyszerre idézi meg a klasszikus időket – így például a kompakt osztályból kiveszett kétajtós kialakítást – és az akkumulátoros technológiája révén a jövőt is.

A hasonló 'RestoMod' átalakítások egyre népszerűbbek, hiszen fenntartható módon biztosítják a régi értékek és élmények továbbvitelét. A környezetkímélő technológiát ezúttal egy 147 lóerős villanymotor jelenti – amivel egyébként egy csapásra a legerősebb Manta A-t varázsolja az autóból. Az álló helyzettől elérhető 255 Nm-es nyomaték elvileg feleslegessé teszi a négysebességes váltót, de a régi iskola hívei biztos örülnek majd a meghagyott és működő váltókarnak. Az erő szerencsére a hátsó kerekekhez érkezik.

Múlt és jelen: villanyhajtással dobták fel a klasszikus Mantát

Lítium-ion akkumulátora 31 kWh kapacitású, a hatótáv nagyjából 200 km, a töltéshez pedig 9 kW-os fedélzeti egységet biztosítanak, vagyis négy órás töltési idővel lehet számolni. Eltérő abroncsozású az első és a hátsó tengely: a 195/40 R17-es első köpenyekhez 205/40 R17-es hátsó gumikat párosítottak. A külsőt meghatározó jegy a speciális kialakítású Ronal felnigarnitúra is. Az ElektroMOD teljes szélességét beteríti a Vizor, és természetesen LED-es technológiájú fényszórókat, nappali menetfényt és hátsó lámpákat is kap az autó.

A belsőben a kerek műszerek helyét elfoglaló digitális műszerek, vagyis az Opel Pure Panel képviseli a modern irányzatot. A zenét a Marshall által gyártott bluetooth-os hangszóró biztosítja – itt is két világ találkozását vehetjük észre. A sárga csíkos üléseket eredetileg az Adam S-hez fejlesztették ki, de itt is jó szolgálatot tesznek. A fő irányítószerv szerepét egy háromküllős Petri kormánykerékre osztották. A fekete és sárga elemek mellett matt szürke kiegészítőket tettek az utastérbe, a mennyezetet pedig Alcantarával burkolták.

Kicsit kár a digitális műszerfalért, de a töltöttségi szintet is le kell olvasni valahonnan...

Sorozatgyártásról, ezért árakról sem beszélnek az opelesek, pedig érdekes autónak tűnik az elektromossá alakított Manta.