Maga Walter Röhrl is elvitte pár körre azt a Porsche Cayenne-t, amely a keresztelő során akár az RS vagy a GT nevet is megkaphatja. Bárhogy is lesz, a hamarosan bemutatkozó újdonság lesz minden idők leggyorsabb Porsche nagy SUV-ja.

A Cayenne Turbo Coupé szolgáltatja a kiindulási alapot az ambiciózus célokhoz: a Porsche szeretné visszavenni a legdinamikusabb SUV-nak járó koronát a Lamborghini Urus-tól. Röhrl szerint erre minden esélye megvan az újdonságnak, a szubjektív értékítélet mellett a mérnökök munkája is bizakodásra ad okot.

Aerodinamikai tekintetben is sok pluszt hoz - ez látható az álcázott modellen is

A modell szériában kapja a márka dőlésstabilizáló rendszerét, ráadásul a PDCC itt még sportosabb beállítást kapott, a futómű többi részegységével egyetemben. Sőt, az első futóműbe is belenyúltak a mérnökök, például 0,45 fokkal erősebb kerékdőlés révén. Ez még nagyobb tapadáshoz segíti hozzá az eddiginél fél collal szélesebb felnikre húzott egyedi fejlesztésű abroncsokat, amelyek cseppet sem szerény 22 colos méretben készülnek a menetdinamikailag reménytelen (magas és nehéz) koncepció felgyorsítására.

A futómű minden pontját élesebbre hangolták

Az új titán kipufogó középre húzott csövein át ezúttal is a márka négyliteres, biturbó V8-asa szólal meg, amelynek 640 lóerős teljesítménye jócskán túlmutat a Cayenne Turbo 550 lóerején. A mérnökök elmondása szerint azonban nem a nagyobb teljesítménytől, hanem a futóművön végzett munkától várják a jelentős változást.

Röhrl szerint jó lesz. Vagyis jó lesz.

Egy szimpla Turbo S-nél tehát valamivel nagyobb durranás van készülőben, de ha marad is az S betűcske, az bizony nagyon megérdemelt lesz. A Porschét ismerve pár a premierre sem kell sokat várni…