Minden korábbinál erősebb motoron dolgozik a Ferrari. Átlagos gyártó hasonló kijelentésekor elektromos, esetleg hibrid hajtásláncra lehetne számítani, de az olaszoknál sosem lehet tudni. Ahol még mindig szívó V12-est szerelnek az autókba (a 812 Competizione szenzációs, 830 lóerős és 9500-as fordulatra képes motorjára gondolunk), ott bármi lehetséges.

Michael Leiters műszaki igazgató jelentette be a folyamatban lévő fejlesztést. Enrico Galliera marketingfőnök ehhez annyit tett hozzá, hogy szóba sem került egy (mondjuk 812XX nevű) pályaverzió megépítése; de legyünk türelemmel, hamarosan megmutatják a víziójukat. Kicsit nesze semmi, fogd meg jól érzésünk van, így a konkrétumokat nélkülöző közlemény után némi spekulációval kell élnünk.

Rendszám nélküli autóval rukkolna elő a Ferrari?

Vajon mibe kerülhet a lenyűgözőbbnél is lenyűgözőbb V12-es? Néhány éven belül érkezhet a hibrid LaFerrari utódja, ő például komoly esélyes. Az is előfordulhat, hogy a Le Mans-i tapasztalatok alapján új csúcsmodellen dolgoznak Maranellóban. És persze az sem jelent sokat, hogy eddig ’nem gondoltak’ a 812-es versenyváltozatára.

Bármit is hozzon a jövő, a 0–100-as sprintet 2,85 másodperc alatt teljesítő, 340 km/h-s végsebességű 812 Competizione miatt addig sem kell szégyenkezniük az olaszoknak, és ezt a véleményt a rajongók is osztják: ha minden igaz, a 999 darab Coupé és az 599 darab A (vagyis targa) mindegyik gazdára talált már.