Nyár végén átállítják a gépeket és megkezdődik a 2-es BMW új generációjának szériagyártása. Ez azt is jelenti, hogy a fejlesztés a végső szakaszánál tart, vagyis a gyáriak már tudják, mire lehet számítani. Nos, szerintük elég sok mindenre, többek között az elődnél is jobb autóra, amely továbbra is a jó helyen hajt.
A gyártó a sajtóanyagban kiemeli, hogy a felfüggesztés, a karosszéria, a kormányzás és a fékek számos nürburgringi kör után nyerik el végső formájukat. Ezen felül korábban a München környéki közutakon és Maisach-ban (a gyári tesztpályán) is vallatták az autókat.
A részletek még homályosak, de az arányok már kirajzolódnak
Azt is tudjuk, hogy az M2 megérkezéséig az M240i xDrive Coupé lesz a kínálat csúcsán. Paraméterei címszavakban: TwinPower Turbo, hat henger, 374 lóerő, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó, végül pedig a hátsókerék-orientált xDrive összkerékhajtás. No meg az osztóműbe épített, akár 100 százalékos zárásra képes M sport differenciálmű, hogy a móka-faktor is magasan legyen.
De ne csak a desszertről essék szó: a nemzedékváltás a hajtáslánctól függetlenül nagyobb torziós merevséget is jelent. A karosszéria változásai (főleg a bekötési pontok átalakítása) mintegy 12 százalékkal növelik a statikus torziós merevséget, miközben az alapfelszereltség részét képező erőhatás-függő lengéscsillapítók egyszerre javítják a sportosságot és a menetkényelmet. A rajongók számára talán a legjobb hír a hátsókerekes padlólemez, vagyis a 2-es Coupét tényleg nem állítják át elsőkerékhajtású platformra.
Rendes kipufogóvégeket kap az inább széles, mint magas autó
Az adaptív M futómű opcionális tétel, a vele járó, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók még sokoldalúbbá tehetik a BMW 2-es Coupét. Szintén külön kérhető a változó áttételű kormánymű, amely a kanyarvadászat közbeni precíz irányíthatóságot kombinálja a lassú manőverezéskor kívánatos nagyobb áttétellel.
Bár az álca mögé bújtatott előszériás példányok még nem mutatják meg a jármű összes részletét, egy karosszériához kapcsolódó érdekes adatot már megtudhattunk. Az első lökhárító, a koptatók és a különböző légterelő lapocskák, illetve a hátsó tengely, valamint az üzemanyagtartály borítása összességében felére csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt.
Fontos fejlesztési szempont a sportos viselkedés
A menetdinamikai tulajdonságok finomhangolása után tehát zárható a fejlesztési projekt, a kétajtós prémium kompakt első példányai hamarosan az ügyfelek garázsában pihenhetnek - a BMW 2002-vel indított történet pedig tovább íródik.