A Mercedes-Benz S-osztály új generációja jött, látott, és úgy tűnik, hogy ismét magasabbra tette a luxuskategória mércéjét. A presztízst kereső vásárlók eddig egy dolgot fájlalhattak: eddig csak soros hathengeres motorral volt kapható a típus. Eddig. Most ugyanis megérkezett a biturbó V8-as, ezzel együtt pedig a Maybach változatok forgalmazása is megkezdődött, a V12-vel együtt.
Kezdjük rögtön a csúcsváltozattal, valahol ott, ahol a múltkor abbahagytuk. A Mercedes-Maybach S 680 4MATIC a hagyományos autógyártók közül jelenleg utolsóként kínál V12-t: a jól ismert hatliteres, biturbó erőforrás ezúttal 612 lóerőt (5250-től 5500-as fordulatig) és bődületes 900 Nm nyomatékot kínál, utóbbit ráadásul 2000-től 4000-ig. A történelemben először jár hozzá az összkerékhajtás is, így tapadási gondok sem lesznek, a menetteljesítmények pedig magukért beszélnek. A hosszított S-osztálynál is 18 centiméterrel méretesebb, ezáltal pedig nem éppen könnyű luxuslimuzin 4,5 másodperc alatt tudhatja le a 0-100-as sprintet.
Megjött a nagy motor; éljen a még nagyobb!
A jót nem adják olcsón, de a bruttó 82 millió forintos ár a különösen gazdag alapfelszereltség és a bőven mért presztízs szemszögéből is érthető. A WLTP szerinti vegyes üzemanyag-fogyasztás átlagosan 13,9 l/100 km, így sofőrünk gyakrabban mehet tankolni. Ha ezt szeretnénk elkerülni, és még a márkakereskedésben is spórolnánk, akkor ott az S 580 4MATIC, azaz a V8-as alternatíva. A négyliteres, biturbó erőforrás 503 lóerőt és 700 Nm nyomatékot (2000-4500) kínál, amit biztos, ami biztos alapon még a 48 V-os hibrid rendszer megdobhat 20 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal.
Nézőpont kérdése: Maybach-ban a V8 szerényen, a normál S-osztályban pedig túlzóan hathat
Ez nem hangzik éppen ínségesnek, ráadásul, ha elhagyjuk a V12 egyharmadát, közel 20 millió forinttal lesz szerényebb az alapár, ami egészen pontosan 62,89 millió forint. Sőt, az átlagfogyasztás is csökken 3 literrel. Valószínűleg a működési kultúra itt is kivételes, a 4,5 helyett 4,8 másodperces 0-100-as sprinttel is meg lehet békülni. Persze tudjuk mi, hogy ez nem erről szól. A V12 az bizony V12.
Itt ellazulva nagyjából mellékesnek érezzük a kérdést
Ugyanakkor a másik irányból szemlélődve ez a hajtáslánc érkezett meg a hagyományos és hosszított S-osztály kivitelekbe is, a V8 pedig mégsem sorhat, ennek minden előnyével és némi hátrányával együtt. A szériában itt is összkerékhajtású hajtáslánc a normál tengelytávú S-osztályt 4,4 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/h-ra, esetében pedig 10,6 literes vegyes fogyasztással számolhatunk. Ez egyébként nagyjából 2 literrel több, mint a 435 lóerős sorhatos változaté, amely 4,9 másodperces 0-100-at mutat fel. Azért így is csábító lesz a V8, ugyanis ezen a szinten a bő 1,8 millió forintos felára nagyon kedvezőnek számít.
Meglepetés: a V8 a sorhathoz képest egészen józan felárral rendelkezik
Az említett modellek már rendelhetők, hamarosan pedig a konfigurátorban is megjelennek.